Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3368675
Lizzy schreef:Vorige keer zijn er geen foto's gemaakt, toch?

Wat een ellende joh.... Qua pijnstilling in het botwerk? Golden paste.
Nee daar was geen aanleiding voor om foto's te maken. Gelukkig is zijn groeischijf niet beschadigd. Het scheurtje zit in de bovenarm net boven de elkeboog zeg maar, voor de schijf. En in de lengte. Dat geneest sneller zei Maarten.

Voor nu ligt hij continu te piepen. Heb een puppyren tot bench verbouwd zodat hij ook op de koele tegels kan liggen.

Ik ben hem nu corta rx aan het geven.

Is er nog iets homeopatisch wat hij zou mogen om de genezing te bevorderen?
#3368688
R55 is volgens mij van Reckeweg, toch?

Daar zit in ieder geval dit in: Arnica montana D3, Belladonna D4, Calendula D3, Echinacea D3, Hamamelis D4, Rhus toxicodendron D6, Ruta graveolens D6, Symphytum officinale D6.

Volgens mij kun je dan ook Traumeel geven. Daar zit dit in: Arnica montana D2, Calendula officinalis D2, Hamamelis virginiana D2, Millefolium D3 telkens 15mg; Belladonna D4 75mg; Aconitum napellus D3, Mercurius solubilis D8, Hepar sulphur D8 telkens 30mg; Chamomilla D3, Symphytum officinale D8 telkens 24mg; Bellis perennis D2, Echinacea angustifolia D2, Echinacea purpurea D2 telkens 6mg; Hypericum perforatum D2 3mg. Bevat lactose.

Enige dat ontbreekt zijn Rhus en Ruta maar volgens mij heb je dat los, toch? Bovendien werkt dat ook wel meer op spieren/pezen volgens mij.
#3368696
Lizzy schreef:R55 is volgens mij van Reckeweg, toch?

Daar zit in ieder geval dit in: Arnica montana D3, Belladonna D4, Calendula D3, Echinacea D3, Hamamelis D4, Rhus toxicodendron D6, Ruta graveolens D6, Symphytum officinale D6.

Volgens mij kun je dan ook Traumeel geven. Daar zit dit in: Arnica montana D2, Calendula officinalis D2, Hamamelis virginiana D2, Millefolium D3 telkens 15mg; Belladonna D4 75mg; Aconitum napellus D3, Mercurius solubilis D8, Hepar sulphur D8 telkens 30mg; Chamomilla D3, Symphytum officinale D8 telkens 24mg; Bellis perennis D2, Echinacea angustifolia D2, Echinacea purpurea D2 telkens 6mg; Hypericum perforatum D2 3mg. Bevat lactose.

Enige dat ontbreekt zijn Rhus en Ruta maar volgens mij heb je dat los, toch? Bovendien werkt dat ook wel meer op spieren/pezen volgens mij.
Ja, R55 is van Reckeweg. tt-tjes had al R55 gekocht. Ik vind dit zelf een prima ehbo middel voor dit soort gevallen. Traumeel heb ik zelf minder goede ervaringen mee dan met R55.
#3368706
Ik heb idd Traumeel en R55 in huis. En Puur Tendo. Maar in de r55 die je hier kunt kopen zit niet alles in wat jij beschrijft Lizzy.
Dit zit in die ik heb
Samenstelling per dagdosering:
Bevat de verdunde plantenextracten uit:
Arnica (valkruid) 1,5 gram
Calendula (goudsbloem) 4,5 gram
Hamamelis (Virginische toverhazelaar) 4,5 gram
Rhus toxicodendron (giftpruikenboom) 3 gram
Ruta (wijnruit) 4,5 gram
Bevat 38 vol. % alcohol.

De variant die jij beschrijft is hier niet te krijgen.

Verder heb ik vandaag overleg gehad met mijn homeopaat en zij gaat mij Symphytum opsturen. Deze is belangrijk voor botherstel blijkbaar.
#3368708
Laika schreef:In de R55 zitten alle homeopatische middelen die je ook bij een botbreuk gebruikt. Als je meer specifiek wil werken dan zou ik een klassiek homeopaat inschakelen.
In de R55 die je hier kunt kopen niet. Ik heb hem in huis, maar de ingrediënten die jij beschrijft zitten er echt niet allemaal in.
#3368719
Ik denk dat ze de samenstelling aangepast hebben (heeft vast iets te maken met die idiote regeltjes in ons land t.a.v. homeopathie) Zelf heb ik nog wel de R55 ruta gastreu in huis zoals Lizzy ook beschreven had. Ook op de site van Reckeweg staat hij gewoon. Bij de variant die jij nu hebt staan ook niet de homeopatische verdunningen vermeld zie ik en je mist idd symphytum (en dat is nu juist het middel bij botbreuken).
#3368735
Laika schreef:Ik denk dat ze de samenstelling aangepast hebben (heeft vast iets te maken met die idiote regeltjes in ons land t.a.v. homeopathie) Zelf heb ik nog wel de R55 ruta gastreu in huis zoals Lizzy ook beschreven had. Ook op de site van Reckeweg staat hij gewoon. Bij de variant die jij nu hebt staan ook niet de homeopatische verdunningen vermeld zie ik en je mist idd symphytum (en dat is nu juist het middel bij botbreuken).
Dat schreef ik laatst toch aan je. Heb 2 flesjes gekocht helaas. Dus ik heb er eigenlijk niets aan.
Maar via de homeopaat krijg ik nu de symphytum in een ruikflesje.
Maar ik baal wel van die R55.
#3368739
tt-tjes schreef:Dacht een mooi alles in 1 middel te hebben met de r55
Het was (is als je in Duitsland woont) een mooi alles in 1 middel. De rutavine waar je het over had is echt heel anders samengesteld. Dat de ruta gastreu voor de Nederlandse markt ook aangepast is wist ik niet. IK gebruik het al 20 jaar. Met jouw R55 + de Symphytum van de homeopaat heb je nu toch wel een compleet middel?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door