Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3368036
Omdat Asha toch na crosspartijen in het park af en aan nog lichtelijk mank loopt was ik aan het denken wat ik hem als ondersteuning kan geven.
Ik dacht aan groenlipmossel/glucosamine oid.
Zijn er nog andere dingen die ik eventueel zou kunnen geven?
Heb Corta staan maar weet niet of een pup dat mag.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 21 feb 2019, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#3368048
Mjah, ik heb de positieve werking van groenlipmossel echt nog niet kunnen ontdekken... En de vraag is: zit het in de gewrichten. Zo niet, gaat iets als glucosamine (ook niet geschikt voor pups inderdaad) en groenlipmossel en dergelijke allemaal niet werken. Ik ging eerder met hem naar een chiropractor (ik weet nog een goeie maar volgens mij ook niet bij jou in de buurt...? Vianen). Je zou wel Golden Paste kunnen geven. En visolie, altijd goed omdat het toch een ontstekingsremmende werking heeft. En verder weet ik niet of je nog Ruta Graveolens geeft?
#3368053
Corta RX lijkt me te heftig voor een pup en werkt toch meer voor artrose klachten.
Ik geef in dit soort gevallen vaak R55 van Dr Reckeweg maar traumeel zou ook kunnen.
Dat het vaker gebeurt is niet goed natuurlijk. Misschien moet je hem wat minder laten racen of in overleg met een holistisch da een plan bedenken.
#3368062
Ik was met de puur tendo gestopt omdat het eigenlijk weer goed ging.
Zal daar weer mee beginnen. Traumeel vond ik niet echt werken. R55 ken ik niet
Misschien toch de primeval puppy gelatinaat gaan geven dan?
#3368065
Als het goed lijkt te gaan, wil dat niet zeggen, dat een blessure over is.
Dat kost tijd en dat zou ik hem geven. Niet al te gek doen met andere honden.
Hij was toch bij een arts bekeken?
Ik verwacht, dat er geen middel zal zijn wat hem van vandaag op morgen goed fit zal maken, dus tijd en je verstand gebruiken.

Hanny
#3368072
Hanny schreef:Als het goed lijkt te gaan, wil dat niet zeggen, dat een blessure over is.
Dat kost tijd en dat zou ik hem geven. Niet al te gek doen met andere honden.
Hij was toch bij een arts bekeken?
Ik verwacht, dat er geen middel zal zijn wat hem van vandaag op morgen goed fit zal maken, dus tijd en je verstand gebruiken.

Hanny
Klopt. En die kon niets ontdekken. Vandaag loopt hij al weer normaal.
Maar ik begin weer met de Puur Tendo en idd voorlopig maar ff aan de riem wandelen. Hij barst echter van de energie dus wordt hij alleen maar vervelender omdat hij dan niet ff kan rennen. Wat ik hem overigens alleen laat doen en niet met andere honden.
#3368136
Lastig dat rennen. Verstandig om hem dat alleen te laten doen, dat gaat dan toch iets beter, dan in een groep.
Eerlijk gezegd, heb ik mijn pup wel laten rennen en keek maar de andere kant uit. Meestal ging het goed, maar soms kreupel en het is helemaal goed gekomen.
Je weet toch nooit, of aan de riem lopen en uit elkaar ploffen beter is.

Succes,
Hanny
#3368153
Hanny schreef:Lastig dat rennen. Verstandig om hem dat alleen te laten doen, dat gaat dan toch iets beter, dan in een groep.
Eerlijk gezegd, heb ik mijn pup wel laten rennen en keek maar de andere kant uit. Meestal ging het goed, maar soms kreupel en het is helemaal goed gekomen.
Je weet toch nooit, of aan de riem lopen en uit elkaar ploffen beter is.

Succes,
Hanny
Ik laat hem idd alleen los lopen. En dan rent hij zelf, doet zoomies en vliegt weer over het gras. Dus geeneens op steen. En loopt daarna dan lichtelijk mank. Maar idd ontploft hij bijna met alleen aan de riem lopen en gaat dan in huis klieren en vliegen, wat op mijn tegelvloer eigenlijk ook niet goed is.
Ik heb nu de R55 besteld en ga morgen toch de primeval puppy kopen.
#3368181
Ik weet niet, of ik hem los liet lopen, als hij echt altijd niet goed loopt na het rennen.
Vervelend om te weten wat verstandig is om te doen. Onze Anna was voor steen kreupel, dagen goed en dan ineens weer au au, voor een paar tellen en dan was ze weer volkomen goed (voor het oog). Ergens was een au plekje, wat soms door een beweging echt au ging doen, maar zo weer voorbij was.
Dat is toch anders dan iedere keer slecht lopen na het rennen.
Misschien toch vasthouden zeker voor een paar weken, want het moet wel herstellen.

Succes,
Hanny
#3368624
Vandaag met Asha terug geweest naar Maarten, foto's gemaakt en hij heeft een scheurtje in zijn elleboog. Dus het manneke moet verplicht in de bench 4 weken.
Opereren wilde Maarten niet omdat hij in de groei is.
Ik baal als een stekker, en Asha waarschijnlijk nog meer.

Wat zou ik hem als ondersteuning kunnen geven, want pijnstilling mag hij nu niet.
#3368640
Ach wat ontzettend vervelend, dat wordt een ellendige tijd voor pupmans.
Het is, zoals het is, niets meer aan te veranderen.
Het was beter geweest, als het eerder was bemerkt, dan was hij nu al zeker over de vier weken benchrust.
Nu is nu, dus rust.

succes,
Hanny
#3368642
Hanny schreef:Ach wat ontzettend vervelend, dat wordt een ellendige tijd voor pupmans.
Het is, zoals het is, niets meer aan te veranderen.
Het was beter geweest, als het eerder was bemerkt, dan was hij nu al zeker over de vier weken benchrust.
Nu is nu, dus rust.

succes,
Hanny

Het kan ook geweest zijn dat het niet eerder zichtbaar was. Was bij Quinty van mij ook. Desalniettemin klote blijft het wel!!
Heel veel beterschap! Dit is niet wat je wilt bij een puppenkind :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door