Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3365981
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik het anders moet noemen.
Bulten is niet het juiste woord denk ik, want dan denk je al snel aan vetbulten en dat zijn het niet.
Wanneer ik van zijn nek naar zijn staart ga met mijn hand, voel ik op veel plekken verdikkingen.
Het begint halverwege zijn rug en net voor zijn staart stoppen ze. Vooral naast zijn ruggenwervel, maar ook aan de bovenkant van zijn zij voel ik het.
Heeft iemand enig idee wat ik bedoel of weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?
Wanneer hij voor me loopt, de trap op, dan zie ik ze ook zitten..

Nou, alsof hij wist dat ik dit aan het typen was. Hij ging net voor me staan, en toen zag ik ze op een bepaalde plek goed zitten.
Ik heb een poging gedaan een foto te maken.

Afbeelding
(Ik bedoel natuurlijk niet z'n dikke gespierde billen ;) )

Even voor de zekerheid wat ik bedoel;

Afbeelding
(Mooie tekeningen maken is niet aan mij besteed, zoals je kunt zien)

Na het gebeuren met Zuko in november, ben ik nu vooral heel bang ook Harry kwijt te raken :'( :-[

(Ik hoop dat mijn altijd nuchtere ikke, snel weer tevoorschijn zal komen)

Even een foto'tje erbij, voor de gezelligheid;
Afbeelding

Mijn Harry. De reden dat ik al ver voor mijn 30ste grijs werd :biggrin2:
Iedereen waarschuwt je wanneer je aan een Pokkedenco begint, maar die waarschuwing had niet overbodig geweest toen ik Harry adopteerde! Rot hond :biggrin2: :smitten:
Inmiddels kan hij overal los, en kan ik hem zelfs terug roepen wanneer er een ree voor onze neus weg springt. Dat was 8 jaar geleden wel anders ::)
Laatst gewijzigd door Joyce1985 op wo 30 jan 2019, 22:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3366000
OK, het zijn niet zijn billen, maar ook niet zijn bekken?
Ik dacht iets te zien op je foto,maar je aanduidingen kloppen daar niet mee. ;D Dus het zal wel wat anders zijn.
Zijn heupbeentjes zie ik wel wat meer uitsteken op deze foto dan op de laatste die je plaatst. En met ouder worden is het niet gek dat de achterhand wat meer invalt.
Maar dat zou jij toch zeker herkennen? Vito was toch ook een tijdje wat magerder met uitstekende heupbeentjes?

Enfin, ik vermoed dus dat het wel wat anders is, maar weet niet wat dan.
Lekker nuttig... ::) :biggrin2:
Door Lizzy
#3366003
Ik vroeg me ook al af of hij recent een prik of enting heeft gehad. Hoe dan ook: ik ging hier mee naar de dierenarts, dat wel. Gewoon voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3366026
pearlsofpassion schreef:OK, het zijn niet zijn billen, maar ook niet zijn bekken?
Ik dacht iets te zien op je foto,maar je aanduidingen kloppen daar niet mee. ;D Dus het zal wel wat anders zijn.
Zijn heupbeentjes zie ik wel wat meer uitsteken op deze foto dan op de laatste die je plaatst. En met ouder worden is het niet gek dat de achterhand wat meer invalt.
Maar dat zou jij toch zeker herkennen? Vito was toch ook een tijdje wat magerder met uitstekende heupbeentjes?

Enfin, ik vermoed dus dat het wel wat anders is, maar weet niet wat dan.
Lekker nuttig... ::) :biggrin2:
Dat is juist het gekke; zijn heupbotjes zie je helemaal niet. De heupbotten zitten achter die verdikkingen (en zijn niet zichtbaar).

Ja klopt, bij Vito zag je ook z'n heupbotjes, maar waar ik me toen bij hem vooral zorgen over maakte waren die smalle pootjes van 'm.
Inmiddels is daar niks meer van over, en heeft hij dikke bil spieren en is alles goed gekomen (nu Jolie nog ::) ;) )
Spikkelneus schreef:Is hij (onlangs) gevaccineerd?
Lizzy schreef:Ik vroeg me ook al af of hij recent een prik of enting heeft gehad. Hoe dan ook: ik ging hier mee naar de dierenarts, dat wel. Gewoon voor de zekerheid.
Ik heb even in zijn boekje gespiekt; in 2016 heeft hij voor het laatst de Rabiës enting gekregen en in 2009 is hij voor het laatst geënt.

Deze foto maakte ik net (hij zit hier en ik maak de foto van de zijkant zeg maar);
Afbeelding

Ik ga een afspraak maken bij de DA, bedankt :-*
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3366150
Eef+doggies schreef:Geen idee wat het kan zijn..
Ik zou ook voor de zekerheid idd even naar de da gaan :)
Woensdag heb ik een afspraak bij de DA.

Hij loopt met zijn achterhand ook heel stijf, kan ze daar ook mooi gelijk even naar kijken.
#3366402
Ik ben net terug van de dierenarts, met Harry.
Ze heeft 2 röntgenfoto's gemaakt; daar zag ze niks geks op. Behalve bij 2 wervels beginnende spondylose.
Dit is niet de boosdoener (het lijkt wel een schijf, met daarop verdikkingen), want die zitten verder naar achter.
Ze denkt dat het aan of in z'n spieren of bindweefsel zit. Om hier achter te komen is er een biopt nodig; dit zal onder narcose moeten.
Harry ging grommen toen ze aan zijn rug zat en dat is zo niks voor hem. Dus het doet hem echt zeer :'(

Haar voorstel is om Harry eerst te laten behandelen door Dorit Aharon of Jacha Heukels; mochten de klachten komen doordat er iets verkeerd zit in zijn rug, dan is hem de narcose en de het snijden in een toch al pijnlijke rug, bespaard gebleven.
Wanneer zij voelt/ziet dat er toch alsnog een biopt nodig is, dan zal ze me weer terug sturen naar de dierenarts.

Nu de vraag, is dit een juiste volgorde?
En raden jullie Dorit Aharon of Jacha Heukels aan?
Wat zouden jullie doen in dit geval?

Weet iemand misschien of zulke verdikkingen kunnen ontstaan door Leishmania?

:-*
#3366412
Joyce1985 schreef:Ik ben net terug van de dierenarts, met Harry.
Ze heeft 2 röntgenfoto's gemaakt; daar zag ze niks geks op. Behalve bij 2 wervels beginnende spondylose.
Dit is niet de boosdoener (het lijkt wel een schijf, met daarop verdikkingen), want die zitten verder naar achter.
Ze denkt dat het aan of in z'n spieren of bindweefsel zit. Om hier achter te komen is er een biopt nodig; dit zal onder narcose moeten.
Harry ging grommen toen ze aan zijn rug zat en dat is zo niks voor hem. Dus het doet hem echt zeer :'(

Haar voorstel is om Harry eerst te laten behandelen door Dorit Aharon of Jacha Heukels; mochten de klachten komen doordat er iets verkeerd zit in zijn rug, dan is hem de narcose en de het snijden in een toch al pijnlijke rug, bespaard gebleven.
Wanneer zij voelt/ziet dat er toch alsnog een biopt nodig is, dan zal ze me weer terug sturen naar de dierenarts.

Nu de vraag, is dit een juiste volgorde?
En raden jullie Dorit Aharon of Jacha Heukels aan?
Wat zouden jullie doen in dit geval?

Weet iemand misschien of zulke verdikkingen kunnen ontstaan door Leishmania?

:-*
Nou, laat ik het gewoon heel subtiel zeggen: ik ging nog niet met een dooie hond naar Aharon, laat staan met een levende. Dus nee, niet naar Aharon en gewoon biopten laten nemen van deze verdikkingen. Ik denk dat het in het bindweefsel/spieren/huid of iets zit en dat een Aharon of Jacha Heukels (zou ik dat al overwegen om naar toe te gaan, wat ik niet zou overwegen) daar niks mee kan, eerlijk gezegd :-\
#3366414
Joyce1985 schreef:Ik ben net terug van de dierenarts, met Harry.
Ze heeft 2 röntgenfoto's gemaakt; daar zag ze niks geks op. Behalve bij 2 wervels beginnende spondylose.
Dit is niet de boosdoener (het lijkt wel een schijf, met daarop verdikkingen), want die zitten verder naar achter.
Ze denkt dat het aan of in z'n spieren of bindweefsel zit. Om hier achter te komen is er een biopt nodig; dit zal onder narcose moeten.
Harry ging grommen toen ze aan zijn rug zat en dat is zo niks voor hem. Dus het doet hem echt zeer :'(

Haar voorstel is om Harry eerst te laten behandelen door Dorit Aharon of Jacha Heukels; mochten de klachten komen doordat er iets verkeerd zit in zijn rug, dan is hem de narcose en de het snijden in een toch al pijnlijke rug, bespaard gebleven.
Wanneer zij voelt/ziet dat er toch alsnog een biopt nodig is, dan zal ze me weer terug sturen naar de dierenarts.

Nu de vraag, is dit een juiste volgorde?
En raden jullie Dorit Aharon of Jacha Heukels aan?
Wat zouden jullie doen in dit geval?

Weet iemand misschien of zulke verdikkingen kunnen ontstaan door Leishmania?

:-*
Wat moeten die Dorit Aharon of Jacha Heukels aan "iets verkeerd in de rug zitten" vinden wat een dierenarts niet kan diagnostiseren? Ik vind dat een beetje rare volgorde. Je weet nu dat zijn skelet niet de oorzaak is, dus ik zou dan zeggen dat je er achter moet komen wat die verdikkingen precies zijn. En pas als je weet wat het is, kan er eventueel door een fysio oid behandeld worden. Lijkt mij.

Ik zou dus naar een dierenarts gaan die wel de diagnose kan stellen wat dit is. Of door deze dierenarts de biopt laten doen.
#3366435
Gezien o.a. de ervaring van Parelridder (zie haar topic) met Aharon zou ik - zoals Lizzy al opmerkt - niet eens met dooie hond daar langs gaan...

Volgens mij heb je van Lizzy en Kaela al goed advies gekregen.

Het eerste waar ik trouwens aan moest denken waren galbulten, maar die zijn geloof ik kleiner en zorgen voor jeuk, dus dat zal het niet zijn.
Hopelijk kom je er achter wat het is en is het onschuldig. :duimen:
#3366437
Het enige wat ik me voor zou kunnen stellenis dat het spierknopen zijn en dat je daar wat mee kan met bv triggerpoint behandelingen. Maar dat zou een DA toch ook kunnen voelen? Ik heb goede ervaringen met skelet/spier problemen met Mariska van Actief dier, zij is ook gewoon dierenarts, chiropracter en doet ook triggerpoints ed. Weet even niet waar je woont maar ze zit in de buurt van Venlo

http://www.actiefdier.nl
Laatst gewijzigd door Siberienne op do 24 jan 2019, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#3366441
OK, die verdikkingen kunnen dus van alles zijn en misschien is het in eerste instantie niet nodig om er biopten van te nemen. Maar een Aharon kan hier gewoon niks mee en dan ging ik veel liever naar een dierenarts zoals in de link van Siberienne!
#3366452
Ik zou ook iemand zoeken die meer weet van alles. Heel raar dat een dierenarts geen diagnose kan stellen. Hoe kan een ander dat dan wel?

Joep had ook last van zijn rug, en toen werden we na foto's ook doorgestuurd naar de fysio die het in 2 behandelingen weer los kreeg. Maar daarbij wist de DA wel zeker dat het zijn spieren waren. Ik moet er niet aan denken dat iemand op die bulten gaat lopen duwen, wat pijn doet, als men nog niet weet wat het is. Ik zou dus zeker een andere dierenarts bezoeken voor een soort second opinion en kijken wat die adviseert.

Dat hij stijf in zijn achterhand loopt kan ook wel weer logisch zijn, als het pijn doet.

Hebben jullie niet overwogen om hem eens op pijnstillers te zetten? En een algemeen bloedbeeld prikken? (of lees ik daar overheen?).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door