Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3365739
Helaas heeft de echo van Joris buik vanmorgen uitgewezen dat hij een levertumor heeft en daarnaast nog onrustig weefsel onderin de lever. De grootte van de tumor weet ik niet exact, maar op de echo reikte hij vanaf de onderkant tot net onder de 2 bloedvaten die halfweg de lever naar buiten komen. Ook ziet 1 nier er niet helemaal geweldig uit, ook onregelmatig van vorm, maar zij dacht eerder aan een nier die begint te schrompelen dan aan een nier met een tumor. Zijn milt en prostaat daarentegen waren prima.

De echo is gemaakt n.a.v. afwijkende leverwaardes in zijn bloed en behalve veel drinken heeft Joris op dit moment nog geen klachten. Prognose kon de dierenarts niet echt een uitspraak over doen en dat begrijp ik ook wel. Joris eet nog prima, is goed te pas en vrolijk en daar genieten we nu nog meer van. Wij gaan uit elke dag het beste halen en merken vanzelf wanneer het niet meer kan.

Dierenarts gaf aan dat een tumor kan gaan bloeden of knappen en dat dat heel pijnlijk is, maar dat hebben we helaas destijds met Joep ook ervaren. In ieder geval kan het ons nu niet meer overvallen, we weten dat er iets is en wat we moeten doen als hij echt ziek wordt.
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 01 apr 2019, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MillyMol
#3365744
Wat een naar bericht Pauline! Het is “prettig” dat jullie het weten, maar potverdorie, wat een klotebericht!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3365747
Gatverdamme. Weet niet wat ik moet zeggen... :'(
Hopelijk hebben jullie nog lang de tijd om te genieten samen!! :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3365749
De echo is uiteraard niet gemaakt omdat we niets vermoedden..... Nog 3 maand dan wordt hij 14!!! We gaan maar met kleine stapjes nu. En ik vind "het weten" rustgevend.
Door Lizzy
#3365751
Oh gatverdamme Pauline, wat een enorm KL*TE bericht :'( . Je zei het al eerder, dat je gewoon aanvoelde dat het niet pluis was daarbinnen :-\ . Ik hoop dat jullie nog een tijdje van hem mogen genieten :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3365752
Ooh wat naar dat je "niet pluis" gevoel uitkwam. Ik kan me wel indenken dat het weten geruststellend is.
Heel veel sterkte nu, en inderdaad veel van elkaar genieten.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3365755
Och Pauline, wat een rotbericht :'( :-* Geniet samen van Joris, hopelijk mogen jullie nog een tijd van hem genieten :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3365758
Mmm, niet fijn :( Wel goed dat je weet wat er mis is en je daar dan snel op kan anticiperen als het nodig is. Ik wens jullie nog heel veel fijne tijd toe met Jorisie :-*
Door Eef+Stippels
#3365759
Oohh ik hoopte zo dat alles er goed uit zou zien :-* :-*

Maar wat je zelf al zegt, het is wel goed om het te weten. Gelukkig is hij nu goed te pas en vrolijk. Heel veel van elkaar genieten :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3365762
Zoals ik wel vaker roep, wij gaan voor kwaliTIJD! :-* :-*

Predison geven had eventueel nog gekund, ware het niet dat Joris heel slecht reageert op prednison. Hij werd van de phen-pred heel depri en dronk nog veel meer dan nu. Bovendien is ook prednison geen garantie op een langer (en vooral beter, dat vinden wij belangrijk) leven. Pijnstilling staat voorop, geen zere nek of schouder als het even kan, lekker eten, veel wandelen (op zijn tempo) overal waar hij het fijn vindt (dat betekent nog redelijk rond rijden) en genieten. Dat gaan we doen.
Door BlissSpirit
#3365768
Jeetje Pauline, wat een kl.. bericht.
Hoop dat jullie nog een tijd van elkaar mogen genieten.
En dat jullie dat elke dag doen, daar twijfel ik geen seconde aan.


Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3365770
Ach jee Pauline, wat een klote bericht :( Ik duim voor jullie dat hij nog een hele poos lekker bij jullie mag zijn en de dingen kan doen die hij zo fijn vindt. Op naar de 14 :-*
Door Anne in Zweden
#3365772
Bleh Pauline, wat een akelig nieuws. :'( Mag ik vragen wat de leverwaarden waren? Ik zit een beetje met dezelfde problemen te tobben bij Max (zie topic dienaangaande), al heb ik geen echo laten maken. De da stelde dat wel voor, maar ik had net te horen gekregen dat Laika weer geopereerd moest worden aan haar tanden en welke kosten dat met zich zou meebrengen, plus de kosten voor het da-bezoek van die dag, en toen dacht ik: echo, laat maar even zitten nog.
Maar Max heeft dus ook slechte leverwaarden, en nu ik lees dat Joris een levertumor heeft, zie ik natuurlijk meteen spoken :-X , al kunnen de slechte leverwaarden van Max ook van de Cimalgex komen en is het helemaal niet gezegd dat hij een tumor heeft. Ik hoop in ieder geval dat Joris nog lang goed mag blijven en bij jullie mag zijn!

Het dilemma waar ik hier ook mee zit is de duivelsklauw in de Flexijoint. Mijn Duitse homeo-da heeft ooit gezegd dat duivelsklauw de celdeling bevordert of de celgroei stimuleert, en dus beter niet gegeven kan worden bij tumoren. Ik heb ook een pot duivelsklauwpoeder van Lunderland staan waarop staat vermeld dat duivelsklauw beter niet bij gezwellen kan worden gegeven. Maar ja, het helpt wel heel goed tegen de gewrichtsklachten... Moeilijk dus: doorgaan met Flexijoint, of niet. Max is bijna 15, dus ook hier is het motto: kwaliteit komt voor kwantiteit. En toch vind ik het moeilijk om te verteren dat zijn levenstijd misschien verkort wordt door bepaalde maatregelen die ik met de beste bedoelingen bij hem inzet. :-\

Naja, ik hoop voor ons allebei dat we nog lang van onze hondenmannen mogen genieten!
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 17 jan 2019, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door