Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#3365140
Goedenavond allemaal, Daya heeft al een tijd moeite met poepen. Ze doet het in etappes en de ontlasting is wisselend, drolletje hard en daarna een zachte. Weten jullie wat ik haar kan geven om het poepen makkelijk te maken? Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#3365265
Daya eet rauw, konijn, haas, rund, kameel en eend. Dagelijks een portie groente, wat schapenvet, visolie en cbd olie vanwege sponsylose. In Amsterdam heeft ze een darm onderzoek gehad en is ze getest op allergieën. De darm was goed, helaas wel allergisch voor pollen. Tot mei 2017 heb ik immuun therapie gedaan, dat hielp niet. Nu is haar vacht rustig op een enkele keer een wondje na. In de pollentijd was ik haar wekelijks en blaas ik haar droog. Dit lijkt te werken maar helaas wordt haar ontlasting niet beter. Heb jij tips voor mij Lizzy?
Door Lizzy
#3365305
Esther en Daya schreef:Daya eet rauw, konijn, haas, rund, kameel en eend. Dagelijks een portie groente, wat schapenvet, visolie en cbd olie vanwege sponsylose. In Amsterdam heeft ze een darm onderzoek gehad en is ze getest op allergieën. De darm was goed, helaas wel allergisch voor pollen. Tot mei 2017 heb ik immuun therapie gedaan, dat hielp niet. Nu is haar vacht rustig op een enkele keer een wondje na. In de pollentijd was ik haar wekelijks en blaas ik haar droog. Dit lijkt te werken maar helaas wordt haar ontlasting niet beter. Heb jij tips voor mij Lizzy?
Heeft je hond het hele jaar door darmproblemen? Of ook alleen tijdens het pollen seizoen?

Ik zou het schapenvet uit je menu gooien. Dat lijkt gezond, maar dat is het niet. Het betreft (vrijwel altijd) verhit vet. Ik weet niet waarom je schapenvet geeft? Is dat vanwege extra kcal? Je zou in plaats daarvan extra vierge kokosolie kunnen proberen (de beste die je portemonnee kan betalen).

Heb je wel eens Puur Pollen geprobeerd? Ik ben echt weg van dat spul! Je moet wel vroeg beginnen, zeg in januari/februari al.

Je zou inderdaad de psyllium husk kunnen proberen. En ik denk dat ik zelf ook een lange kuur probiotica zou geven, wel eentje waar specifiek deze bacterie ook in zit: Enterococcus faecium.

Ik weet ook niet op welke manier je voert, maar ik denk dat je er goed aan doet om zo stabiel mogelijk te voeren. Dus iedere dag vleesbot en groenten en orgaanvlees.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#3365312
Bedankt Lizzy en Laika, schapenvet geef ik om de ontlasting makkelijker te maken. Puur pollen heb ik al geprobeerd, helaas geen effect. Daya krijgt 2 keer per dag eten (kvv, groente en schapenvet) en ik hou het bij de diersoorten die ze redelijk goed verdraagt (was geit nog vergeten). Ik hou haar voeding zo stabiel mogelijk en wissel merken kvv af zodat ik zeker weer dat ze genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Lizzy welke kokosolie is goed? Psyllium ga ik in ieder geval proberen!
Door Lizzy
#3365338
Esther en Daya schreef:Bedankt Lizzy en Laika, schapenvet geef ik om de ontlasting makkelijker te maken. Puur pollen heb ik al geprobeerd, helaas geen effect. Daya krijgt 2 keer per dag eten (kvv, groente en schapenvet) en ik hou het bij de diersoorten die ze redelijk goed verdraagt (was geit nog vergeten). Ik hou haar voeding zo stabiel mogelijk en wissel merken kvv af zodat ik zeker weer dat ze genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Lizzy welke kokosolie is goed? Psyllium ga ik in ieder geval proberen!
Ze zeggen dat dit de beste is: https://superior-virgin-coconutoil.nl/i ... /kokosolie

Ik heb die van Royal Green en die is ook heel goed.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3365394
Ze krijgt 2x per dag. En dan alles over beide maaltijden verdeeld?
Want als dat niet zo is en je het vet en de groenten allemaal in 1 van beide maaltijden geeft, zou ik dat al eens meteen veranderen. Of meteen 1x gaan voeren.
Gebruikersavatar
Door kira
#3365447
Is dat niet door de rug problemen onze oude labrador poept ook in etappes eerst hard dan wat zachter en dat komt duidelijk doordat hij niet meer in standje ik poep zoals vroeger kan komen. Ook plassen gaat lastig plast lopende door en voelt niet goed aan wanneer leeg.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#3365473
Pearsofpassion ze krijgt het vet en de groente verdeeld over de twee maaltijden. Denk dat rug problemen hier mee te maken kunnen hebben Kira, echter zit Daya in een goede poep stand. Sinds 2 dagen bezig met pysiullum, 1 keer per dag een theelepel. Ze poept aanzienlijk beter, wel in etappes maar met zichtbaar minder moeite. Schapenvet gestopt. Volgende week ook van start met probiotica. Bedankt allemaal voor het meedenken!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door