Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3365172
Anne in Zweden schreef:Ha, super, dank je! Ik zal dat eens bestellen, in de hoop dat Max dardoor ondersteund wordt bij het lopen. Het gekkke is, buiten tijdens de wandeling gaat ie als een speer (voor een hond van zijn leeftijd althans), hij is vooral binnen in huis heel krukkig. Maar hij komt altijd vrijwillig mee wandelen en loopt ook meestal voorop. Ook draait hij zich in zijn mand vaak op zijn rug om wijdbeens verder te slapen; het lijktme dat hij dat niet zou doen als hij te veel pijn had?

Pike, als je wilt meebestellen hier in Zweden, dan geef maar een gil. Versturen uit Zweden is duur, maar manlief werkt tegenwoordig weer regelmatig in Duitsland en kan het daarvandaan naar NL sturen.
Wat een superlief aanbod!
Ik heb nog voor een maand of 2,5-3 denk ik (ik geef 1,5 tablet per dag), dus op korte termijn heb ik niet nodig. Maar ik zal het zeker in gedachten houden. Ik had onlangs al gezien dat bestellen in Zweden voor mij geen optie is, van de verzendkosten sloeg ik zowat dubbel :-X . Geen idee hoe duur het vanuit Duitsland is eerlijk gezegd.
Door tt-tjes
#3365189
Wow. Wel ruim de helft goedkoper dan in nederland. Ik geloof dat verzenden vanuit DE 6,95 kost.

Zou misschien nog wat zijn voor Balou, die is behoorlijk krakkemikkig.
Door Lizzy
#3365217
*Remy* schreef:Even n terzijde vraagje. Veerle geeft aan dat n combi van NSAID met kurkuma niet aan te raden is. Humane studies geven aan dat de combi wel goed is, kurkuma zou de darmen bescherming bieden tegen de NSAID.

Mijn reutje staat al meer dan 2 jaar op n maximale dosis carporal ivm zeer veel artrose in de ellebogen. Daarbij krijgt hij o.a. elke dag 2 volle theelepels golden paste. Zouden jullie hiermee doorgaan of niet? Of misschien wat minder golden paste?
Nou, het is goed dat jij het vraagt. Want ik zit met dezelfde vraag, waar dit vandaan komt. Ik heb me gisteren helemaal de blubber gezocht maar kan echt nergens vinden dat mens of hond geen Golden Paste + NSAID zou mogen nemen.
Door Anne in Zweden
#3365227
tt-tjes schreef:Wow. Wel ruim de helft goedkoper dan in nederland. Ik geloof dat verzenden vanuit DE 6,95 kost.

Zou misschien nog wat zijn voor Balou, die is behoorlijk krakkemikkig.
Ik zie op de site van DHL dat het 9,95 € kost. Dan is het nog steeds een tientje goedkoper dan in NL...

Edit: ik heb net een potje besteld, de verzendkosten binnen Zweden bedragen 5 €. Ik betaal nu dus 20 euro voor een potje. Als je dan de verzendkosten uit Duitsland erbij optelt, is het verschil met de NLse prijs niet meer zo groot. :-\
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3365235
Lizzy schreef:Nou, het is goed dat jij het vraagt. Want ik zit met dezelfde vraag, waar dit vandaan komt. Ik heb me gisteren helemaal de blubber gezocht maar kan echt nergens vinden dat mens of hond geen Golden Paste + NSAID zou mogen nemen.
Zal vanavond nog eens verder zoeken. Denk dat ik Joon wel de golden paste blijf geven, naast de carporal, maar dan in een halve hoeveelheid.
Gebruikersavatar
Door pike
#3365285
Anne in Zweden schreef:Ik zie op de site van DHL dat het 9,95 € kost. Dan is het nog steeds een tientje goedkoper dan in NL...

Edit: ik heb net een potje besteld, de verzendkosten binnen Zweden bedragen 5 €. Ik betaal nu dus 20 euro voor een potje. Als je dan de verzendkosten uit Duitsland erbij optelt, is het verschil met de NLse prijs niet meer zo groot. :-\
Oh dat is natuurlijk zo, dan heb je 2x verzendkosten. Even vergeten ::)
Vraag me toch af waar dat enorme prijsverschil vandaan komt.
Door Anne in Zweden
#3365416
Nog even een vraagje: wat zal ik met de visolie (Doils Joint) doen, gewoon blijven geven of liever niet ivm het vet? En zalm als vis? Ik geef Mäxchen nu alleen de lichtere diersoorten, met 's ochtends en 's avonds een hapje zelfgemalen barf voor de katten om wat supplementen naar binnen te werken. In dat hapje zit een aandeel donker vlees en wat orgaan, zodat ik hem verder momenteel niet veel orgaan bijvoer. Maar ik zit dus nog met de Doils, wat ik daarmee doe.
Door Lizzy
#3365434
Anne in Zweden schreef:Nog even een vraagje: wat zal ik met de visolie (Doils Joint) doen, gewoon blijven geven of liever niet ivm het vet? En zalm als vis? Ik geef Mäxchen nu alleen de lichtere diersoorten, met 's ochtends en 's avonds een hapje zelfgemalen barf voor de katten om wat supplementen naar binnen te werken. In dat hapje zit een aandeel donker vlees en wat orgaan, zodat ik hem verder momenteel niet veel orgaan bijvoer. Maar ik zit dus nog met de Doils, wat ik daarmee doe.
Kun je de dosering halveren misschien? Of 3/4 geven? Volgens mij is het in z'n totaliteit zo weinig vet dat ik er zelf niet zo bang voor zou zijn..... Helpt het voor je gevoel? Want dat vind ik ook een belangrijke afweging.
Gebruikersavatar
Door pike
#3365443
Als je weet dat in de speciale leverdieetbrokken dierlijk (varkens)vet, soja-olie en visolie zit, dan zou ik niet weten waarom je dat beetje visolie niet zou mogen blijven geven.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3365729
Mariadistel supplement geven ( al dan niet met artichok)

Hier is het wit vlees ( helaas kan kip niet ) , minder vette diersoorten , vet evt verwijderen
Konijn durf ik te geven van alle niet witte diersoorten.
Wild ook tegenwoordig
Verder geef ik dus alleen die mariadistel supplementen nog. Het dieet krijgt ie al lang niet meer, aangezien het ook een allergie hond is. Dat beet elkaar behoorlijk.
En hij krijgt andere medicatie ( apoquel en thyroxine) gewoon met een stuk kaas, scheelt nogal dat het geen chiuaha is he, dus jou Max kan zijn pilletjes ook wel verstopt krijgen in iets wat lekker is. Zeker met 15 jaar ;)
Ik heb het idee dat het bij hem af en toe wat schommelt, vaak is het goed en soms is ie onrustig en opgeblazen en drinkt liters ( zou ik dan testen komen er verkeerde leverwaardes uit) lijkt wel op af en toe acute leverproblemen die meestal weer verdwijnen na een paar dagen , en komt niet zo heel vaak voor gelukkig.
Door Anne in Zweden
#3365743
Mariadistel krijgt Mäxchen al heel lang, zeker wel een jaar. Het gaat overigens helemaal niet zo gek met hem momenteel. ik heb niet de indruk dat het stoppen met Cimalgex (bijna 2 weken geleden) voor veel extra pijn zorgt, en dan geef ik hem niet eens extra CBD. Buiten huppelt hij gewoon mee, al glijdt hij af en toe wel uit met zijn achterhand, maar dat is ech op ijzige stukken weg. Op plaatsen waar sneeuw ligt, gebeurt dat niet.

Wel één dingetje: ik heb de Biosynov ontvangen en wil daar vandaag mee beginnen. Er zit dus kurkuma in, en vitamine C en E. Toen ik op internet zocht naar mogelijke problemen met de combinatie vit. E en C en leverfunctie, kwam ik dit tegen: https://www.healthydogfoodnmore.com/c-4 ... problemen/ . Bij 'geschikte eiwitbronnen' staat dat je juist geen eieren moet geven omdat die ammoniak veroorzaken bij de afbraak. Visolie is daarentegen wel een goed idee

Ik heb het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden, maar misschien weet iemand van jullie of vit. E en C in combinatie met leverproblemen kunnen?
Gebruikersavatar
Door pike
#3365773
Copyright (C) Orthokennis https://www.orthokennis.nl/nutrienten/vitamine%20E:

Vitamine E gaat verouderingsprocessen tegen (waaronder atherosclerose en inflamm-aging), ondersteunt de stofwisseling, is essentieel voor de vruchtbaarheid en ondersteunt de gezondheid van onder meer hart en bloedvaten, immuunsysteem, zenuwstelsel, botten, spieren, lever, huid, haar en ogen.
Indicaties:
leveraandoeningen (niet-alcoholische leververvetting, steatohepatitis, hepatitis B, hepatitis C, acuut leverfalen)

Wat vit C betreft
Copyright (C) Orthokennis https://www.orthokennis.nl/nutrienten/vitamine%20C:
Ondersteuning leverdetoxificatie en eliminatie zware metalen
Verder staat er nog dat vit. C de bijwerkingen van paracetamol (w.o. leverschadiging) kan versterken, maar je geeft je hond geen paracetamol.

Wat ei betreft: Ei koken en alleen het eiwit geven, het is hoogwaardig, zeer goed verteerbaar eiwit.
Rood vlees geeft ook meer ammoniak dan wit, vandaar dat wit vlees wordt aanbevolen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3365776
Nou zat ik zojuist je bericht in het topic van Pauline te lezen, maar het is toch helemaal niet gezegd dat Max een tumor heeft? Verhoogde leverwaardes kunnen ook andere oorzaken hebben. Verhoogde leverwaardes zijn een aanwijzing dat er iets mis is, maar geven niet aan wat er mis is, en geven ook niet de ernst van de aandoening aan (ook al zijn ze heel erg hoog). Hopelijk is dat een geruststelling. :-*
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3365802
Oja van ei klopt van die ammoniak, was ik al vergeten omdat ik het vanwege allergie toch al niet gaf aan hem.

Dat hij uitglijdt op ijs is niet zo raar, met zijn leeftijd zal ie ook niet meer zo veel spieren hebben.
Wanneer ga je opnieuw laten prikken ? Aangezien je ook met de Cimalgel gestopt bent.
Hier was de DA heel erg verbaasd, na 6 weken waren de waardes nl weer allemaal goed. ( maar zoals ik zeg heb het idee dat het bij hem schommelt)
Door Lizzy
#3365836
Mjah, voor iedere website waar je kunt vinden dat je bij leverproblemen geen ei moet eten, kan ik je er weer een geven waarin staat dat je dat wel kunt doen.

Advised:
* to spread your protein intake over the waking hours, eating four to six snack meals a day rather than one or two bigger main meals
* to eat a late-evening snack high in carbohydrate to help support your liver during the night
* poultry, fish, eggs and cheese are good sources of protein as an alternative to red meat
* starchy foods such as potatoes, rice, pasta and cereals help to provide energy slowly over a longer period.

Goat's milk is easier for dog's to digest than cow's milk. Eggs are an excellent protein source for dogs with liver disease. White fish can also be used.

http://dogaware.com/health/liver.html

=====

Je moet natuurlijk zelf weten waar je je het beste bij voelt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door