Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3370580
Aiuto krijgt bij zijn cbd (ook de JH 5%) een druppel slaapolie van PCO (waar ook THC inzit volgens mij) tegen de dementieonrust. Als ik die overdag gaf dan zakte hij, als hij stilstond, veel sneller door zijn achterpoten heen. Normaal zie ik dat als hij moe wordt. Nu geef ik die druppel er alleen bij voor hij gaat slapen.
#3370606
Janie2 schreef:Deze? :biggrin2:
https://www.senso-care.nl/trilbeestje.html
Klopt, zo ziet ie eruit!

Het ultrasoundapparaat ziet er zo uit:

https://www.bedienungsanleitung24.de/ul ... hallgeraet

Is eigenlijk bedoeld voor gezichtsmassage en om rimpels te verminderen, dus een cosmetisch apparaat, maar het is ook te gebruiken bij artroseklachten. Volgens mijn da is het belangrijk dat het apparaat een frequentie van 1 MHz heeft.
#3370607
pike schreef:Nou ja ik hoop ook nog steeds dat de betere waarden door de getroffen maatregelen komen, maar daar kan je gewoon niet achter komen :-\

Wat bloed betreft, onderstaande komt van de website http://www.mcvoordieren.nl:

"
Kortom: met bloedonderzoek kan een aanwijzing worden gekregen dat er mogelijk IETS mis is met de lever. Verder hebben deze bloedwaarden GEEN toegevoegde waarde.

Het herhalen van bloedonderzoek is daarom meestal niet nuttig
"

Ik heb het dus wel eens herhaald, om mijn eigen nieuwsgierigheid tevreden te stellen. Maar je kan er in feite dus niks mee. Of ze zouden weer terug normaal moeten zijn, maar dat is iets dat bij Jakkie echt niet meer gaat gebeuren.
Die info van mcdieren was ik tegengekomen inderdaad. Toch is het vreemd, of op zijn minst misleidend, dat dierenartsen (de mijne althans) de indruk wekken dat lagere waarden op een gezondere lever duiden, en dat het goed is de waarden regelmatig te checken als ze verhoogd zijn. Mijn Zweedse da zei letterlijk dat hij over een maand nog een keer een bloedproef (à omgerekend 80 € :-X ) wilde doen, en als de waarden dan opnieuw waren gedaald, kon Max weer aan de Cimalgex. Dat slaat dan toch nergens op?
#3370654
Even terugkomen op Max: de laatste drie wandelingen liep hij weer stukken beter, normaal eigenlijk, veel in draf, af en toe een enthousiast galopje. Ik denk nu echt dat het aan de TCH lag, dat hij daardoor minder controle over zijn spieren had ivm de ontspannende werking van de THC. Want, en dat is iets wat me daarnet opviel: een paar dagen geleden reageerde hij ook niet meer wanneer ik langs hem liep terwijl hij lag te slapen, of als ik hem zachtjes riep. Ik moest hem echt even aanraken, en dan schrok hij wakker. Maar toen ik daarnet de bijkeuken in liep, waar hij ligt te slapen, hoorde hij het meteen toen ik de koelkastdeur opendeed. Hij staat ook vlotter op nu.
THC gecombineerd met zwakke spieren is dus iets om even bij stil te staan. Weer wat geleerd. :-\
#3370727
Anne in Zweden schreef:Even terugkomen op Max: de laatste drie wandelingen liep hij weer stukken beter, normaal eigenlijk, veel in draf, af en toe een enthousiast galopje. Ik denk nu echt dat het aan de TCH lag, dat hij daardoor minder controle over zijn spieren had ivm de ontspannende werking van de THC. Want, en dat is iets wat me daarnet opviel: een paar dagen geleden reageerde hij ook niet meer wanneer ik langs hem liep terwijl hij lag te slapen, of als ik hem zachtjes riep. Ik moest hem echt even aanraken, en dan schrok hij wakker. Maar toen ik daarnet de bijkeuken in liep, waar hij ligt te slapen, hoorde hij het meteen toen ik de koelkastdeur opendeed. Hij staat ook vlotter op nu.
THC gecombineerd met zwakke spieren is dus iets om even bij stil te staan. Weer wat geleerd. :-\
Hier moet ik eens even goed over na gaan denken. Armagnac krijgt namelijk ook THC en staat ook niet zo stevig op zijn beentjes. Ik weet dat eigenlijk aan zijn leeftijd (bijna 14). Dat zou ik eens moeten uitproberen door te verminderen, kijken wat er gebeurt. Hij krijgt het al heel lang eigenlijk.
#3370731
Anne in Zweden schreef:Die info van mcdieren was ik tegengekomen inderdaad. Toch is het vreemd, of op zijn minst misleidend, dat dierenartsen (de mijne althans) de indruk wekken dat lagere waarden op een gezondere lever duiden, en dat het goed is de waarden regelmatig te checken als ze verhoogd zijn. Mijn Zweedse da zei letterlijk dat hij over een maand nog een keer een bloedproef (à omgerekend 80 € :-X ) wilde doen, en als de waarden dan opnieuw waren gedaald, kon Max weer aan de Cimalgex. Dat slaat dan toch nergens op?
Dat lijkt me ook nergens op slaan. Dan begint het probleem toch weer van voor af aan.
#3370796
pike schreef:Dat lijkt me ook nergens op slaan. Dan begint het probleem toch weer van voor af aan.
Dat is de vraag. Na de slechte uitslag in januari heeft Max 3 weken geen Cimalgex gehad, omdat we vermoedden dat het daaraan lag. Maar na drie weken liep hij zo slecht dat ik hem toch weer Cimalgex heb gegeven. Toen de bloedtest in maart werd genomen, kreeg hij dus al weer een week of 5 het medicijn waarvan we dachten dat het de slechte leverwaarden had veroorzaakt, maar de waarden waren desondanks een stuk gedaald. Dus de vraag is óf het überhaupt aan de Cimalgex heeft gelegen. Of aan de combinatie Cimalgex en golden paste en/of CBD-olie en/of Flexijoint en/of en/of en/of. Is niet te achterhalen, begrijp ik inmiddels, dus mijn enige prioriteit is dat Max pijnvrij door het leven kan huppelen.

Maar het hele gedoe rond die leverwaarden en de werkelijke toestand van de lever stoort me wel. Ik voel me nogal blij met een dode mus, met die betere waarden in maart. :(
#3370863
Anne in Zweden schreef:Dat is de vraag. Na de slechte uitslag in januari heeft Max 3 weken geen Cimalgex gehad, omdat we vermoedden dat het daaraan lag. Maar na drie weken liep hij zo slecht dat ik hem toch weer Cimalgex heb gegeven. Toen de bloedtest in maart werd genomen, kreeg hij dus al weer een week of 5 het medicijn waarvan we dachten dat het de slechte leverwaarden had veroorzaakt, maar de waarden waren desondanks een stuk gedaald. Dus de vraag is óf het überhaupt aan de Cimalgex heeft gelegen. Of aan de combinatie Cimalgex en golden paste en/of CBD-olie en/of Flexijoint en/of en/of en/of. Is niet te achterhalen, begrijp ik inmiddels, dus mijn enige prioriteit is dat Max pijnvrij door het leven kan huppelen.

Maar het hele gedoe rond die leverwaarden en de werkelijke toestand van de lever stoort me wel. Ik voel me nogal blij met een dode mus, met die betere waarden in maart. :(



De waardes waren niet slechter geworden. Dat is zeker geen dode mus. Het blijft met die oudjes pappen en nathouden. Oud worden zonder gebreken is nog geen levend wezen gelukt.
#3370869
Anne in Zweden schreef:Dat is de vraag. Na de slechte uitslag in januari heeft Max 3 weken geen Cimalgex gehad, omdat we vermoedden dat het daaraan lag. Maar na drie weken liep hij zo slecht dat ik hem toch weer Cimalgex heb gegeven. Toen de bloedtest in maart werd genomen, kreeg hij dus al weer een week of 5 het medicijn waarvan we dachten dat het de slechte leverwaarden had veroorzaakt, maar de waarden waren desondanks een stuk gedaald. Dus de vraag is óf het überhaupt aan de Cimalgex heeft gelegen. Of aan de combinatie Cimalgex en golden paste en/of CBD-olie en/of Flexijoint en/of en/of en/of. Is niet te achterhalen, begrijp ik inmiddels, dus mijn enige prioriteit is dat Max pijnvrij door het leven kan huppelen.

Maar het hele gedoe rond die leverwaarden en de werkelijke toestand van de lever stoort me wel. Ik voel me nogal blij met een dode mus, met die betere waarden in maart. :(
Juist dan had ik het niet goed in mijn hoofd zitten. Dan is het niet gemakkelijk nee. Dan ging ik ook voor pijnvrij. Kan je niet of/of geven, dus of Flexijoint of Cimalgex , of werkt dat niet afdoende? Ik zag dat je bij Cimalgex hoe dan ook regelmatig de nierfunctie moet laten controleren (maar er wordt geen tijdsinterval genoemd in de bijsluiter).
Dat gevoel van de dode mus herken ik wel. Ik had indertijd ook gedacht dat Armagnac's lever aan de beterende hand was vanwege de gedaalde waarden, maar dat werd mooi naar het land der fabelen verwezen.
#3370874
pike schreef:Juist dan had ik het niet goed in mijn hoofd zitten. Dan is het niet gemakkelijk nee. Dan ging ik ook voor pijnvrij. Kan je niet of/of geven, dus of Flexijoint of Cimalgex , of werkt dat niet afdoende? Ik zag dat je bij Cimalgex hoe dan ook regelmatig de nierfunctie moet laten controleren (maar er wordt geen tijdsinterval genoemd in de bijsluiter).
Dat gevoel van de dode mus herken ik wel. Ik had indertijd ook gedacht dat Armagnac's lever aan de beterende hand was vanwege de gedaalde waarden, maar dat werd mooi naar het land der fabelen verwezen.
Dat is wat ik nu doe: alleen Cimalgex, plus wat Chinese kruiden (Backmotion en Analgos, wat ook een pijnstillende werking zou moeten hebben), mariadistel en Doils Joint.

Max' nierwaarden zijn gelukkig altlijd goed geweest in de jaren dat hij Cimalgex krijgt, ook in januari en maart weer. Mijn homeopatische da in Duitsland zei destijds dat Cimalgex van alle NSAID's zo ongeveer de minste bijwerkingen had.

Wat ik trouwens ook niet goed begrijp: van de lever is toch bekend dat die zich kan herstellen? Hoe kan dan worden vastgesteld of er sprake is van herstel, als de leverwaarden daar niets over zeggen? Met een echo misschien?
(Niet dat ik van plan ben een echo te laten maken. De echo van Scotch ligt me nog te vers in het geheugen, ik moet er niet aan denken ook bij Max overal donkere vlekken te zien op het scherm. Kop in het zand, ik weet het, maar dat is dan maar zo. Ik wil Max ook niet aandoen dat hij gedwongen wordt op zijn zij te gaan liggen, ik weet dat hij daar veel stress bij ervaart).
#3370875
Laika schreef:[/b]

De waardes waren niet slechter geworden. Dat is zeker geen dode mus. Het blijft met die oudjes pappen en nathouden. Oud worden zonder gebreken is nog geen levend wezen gelukt.
Daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Hoe gaat het met jouw oudje?
#3370876
pike schreef:Hier moet ik eens even goed over na gaan denken. Armagnac krijgt namelijk ook THC en staat ook niet zo stevig op zijn beentjes. Ik weet dat eigenlijk aan zijn leeftijd (bijna 14). Dat zou ik eens moeten uitproberen door te verminderen, kijken wat er gebeurt. Hij krijgt het al heel lang eigenlijk.
Ga je dat nog uitproberen, minder of geen THC? Ben benieuwd of hij daardoor ook minder wankel wordt.
#3370882
Anne in Zweden schreef:Dat is wat ik nu doe: alleen Cimalgex, plus wat Chinese kruiden (Backmotion en Analgos, wat ook een pijnstillende werking zou moeten hebben), mariadistel en Doils Joint.

Max' nierwaarden zijn gelukkig altlijd goed geweest in de jaren dat hij Cimalgex krijgt, ook in januari en maart weer. Mijn homeopatische da in Duitsland zei destijds dat Cimalgex van alle NSAID's zo ongeveer de minste bijwerkingen had.

Wat ik trouwens ook niet goed begrijp: van de lever is toch bekend dat die zich kan herstellen? Hoe kan dan worden vastgesteld of er sprake is van herstel, als de leverwaarden daar niets over zeggen? Met een echo misschien?
(Niet dat ik van plan ben een echo te laten maken. De echo van Scotch ligt me nog te vers in het geheugen, ik moet er niet aan denken ook bij Max overal donkere vlekken te zien op het scherm. Kop in het zand, ik weet het, maar dat is dan maar zo. Ik wil Max ook niet aandoen dat hij gedwongen wordt op zijn zij te gaan liggen, ik weet dat hij daar veel stress bij ervaart).
Dat heb ik ook altijd begrepen, dat de lever kan herstellen. Ook bij mensen trouwens. Dus ik denk (weet het natuurlijk ook niet zeker) dat wanneer de leverwaarden bij een nieuwe meting weer binnen de referentiewaarden komen, je kan stellen dat er herstel is opgetreden. Wat ik afleid uit het antwoord van Mandigers indertijd, is dat er blijkbaar fluctuatie op kan treden waardoor een daling (maar nog steeds te hoog) niet wil zeggen dat er genezing optreedt. En dat fluctueren gebeurt natuurlijk ook bij een gezonde lever. Die kan fluctueren binnen zijn geldende referentiewaarden. Maar goed, dit zijn zo mijn gedachtenspinsels.
Dat je geen echo wil vind ik heel begrijpelijk. En zo'n echo daar kan je ook niet zo heel veel mee. Als er wat te zien is valt er niet te zeggen wat er te zien is. Daarvoor moet je dan weer biopten nemen.
Het blijft een lastige materie!
Anne in Zweden schreef:
Ga je dat nog uitproberen, minder of geen THC? Ben benieuwd of hij daardoor ook minder wankel wordt.
Sorry dat heb ik niet goed gezegd. De laatste tijd ben ik niet altijd even helder ::) Hij krijgt geen thc maar cbd. Dat is natuurlijk wat anders. Maar evengoed heb ik die nu gehalveerd. Helemaal weglaten wil ik die niet, want in eerste instantie kreeg hij dat tegen de stress en wat dat betreft ben ik er heel tevreden over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door