Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3364844
Ik voer mijn teckels visolie. Ik zat te lezen op internet dat je voor je gezondheid net zo goed paranoten kunt eten ipv visolie nemen. Voor mensen geldt dan 1 a 2 noten per dag. Hoe zit dat bij honden. Ik heb een teckel met mitraalklepdegeneratie, en dus aan de vetmedin, ubiquinol en dus visolie. Zou ik haar ipv visolie een kwart of halve paranoot kunnen geven?
De teckels zijn gek op noten, dus daar zal het niet aan liggen:)
Door Eef+Stippels
#3364846
En hoe bedoelen ze dat dan, dat je net zo goed paranoten kunt eten? Voor de hart gezondheid? Met betrekking tot welke voedingsstof?
Want visolie geef je toch voor de omega 3 neem ik aan? Dat bevatten paranoten niet bijster veel (en het is ALA).. Ze geven dan wel weer veel selenium.
Je zult ze moeten malen, want als je ze heel voert komen ze er ook weer heel uit.
Als je van de visolie af wilt, zou je kunnen overgaan op omega 3 uit algenolie (daar zit EPA en DHA in)...
Door Lizzy
#3364885
Dat paranoten een goede vervanger zou zijn voor visolie.......? Nee sorry, dat is absoluut niet waar. Visolie bevat omega 3 vetzuren (in de vorm van DHA en EPA) en dat zit niet in paranoten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door