Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#3363869
Ik dacht eerst even als extra optie bepaald voedingsmiddel gegeven dat de urine rood kleurt, doen bietjes dat niet? Maar toen omschreef je het duidelijker en toen leek het me toch af te vallen als optie.
Maar nu ineens weer over? Vreemd, maar hopelijk blijft het zo!
Door toscak
#3363871
Cathelijn schreef:Ik dacht eerst even als extra optie bepaald voedingsmiddel gegeven dat de urine rood kleurt, doen bietjes dat niet? Maar toen omschreef je het duidelijker en toen leek het me toch af te vallen als optie.
Maar nu ineens weer over? Vreemd, maar hopelijk blijft het zo!
Nee het was echt elke keer als we uitgingen en Bob krijgt verschillende merken KVV dagelijks. En inderdaad bij meer uitpersen werd het steeds donkerder.

Enige wat er is veranderd sinds zaterdag is dat hij vanaf die dag de normale dosis Flexijoint kreeg i.p.v. de eerste week dubbele dosis. De eerste week was namelijk voorbij ;).

Maar het is nog steeds gele urine!
Door Eef+Stippels
#3364020
toscak schreef:Yes gekregen. Niets gevonden....
Mooi!

Zou het dan toch de flexijoint kunnen zijn geweest...?
Er geven hier wel meer mensen een hoge dosis flexijoint, maar nog nooit gelezen over rode urine ten gevolge daarvan.. Of zou hij gevoelig zijn voor 1 van de ingredienten..

Ik hoop in ieder geval dat Bob nu gewoon normaal blijft plassen!
Door toscak
#3364027
Nope, helemaal niets meer gezien. En ik sta nog net niet ieder straaltje met een vergrootglas te bekijken .

Super blij natuurlijk, maar ook wel een beetje in het ongewis wat dit nu was.
Door Lizzy
#3364029
Ja, ik snap dat je dit heel lastig vindt. Het is super fijn maar het is inderdaad nu de vraag wat het was :g:
Door Eef+Stippels
#3364030
Is lastig idd...

Moet ik zeggen dat al mijn honden wel eens wat onverklaarbaars hebben gehad..
Is heel vervelend, maar als ze goed te pas zijn en de uitslagen zijn verder goed, dan moet je je er haast wel bij neerleggen.. Steeds maar meer onderzoeken doen is ook erg belastend.

Ik zou denk ik een beetje blijven opletten, niet met een microscoop ;) , ook op de kleur van de slijmvliezen en verder lekker van elkaar genieten :)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3364034
Tja, de enige verandering is de dosis van de flexijoint dus wellicht dat het dan toch daarmee samenhangt?
In ieder geval fijn dat het nu over is :)
Door Suzanne
#3364058
;-) nOu heb ik gene idee of een dubbele dosis flexijoint kwaad kan... maar ik ben geneigd om als idee mee te geven " doe dat vooral nog een keer" ... als het dan weer rood kleurt ben je verdraaid zeker dat het daaraan lag.

Soort omgekeerde bewijslast ;-)

Suzanne
Door toscak
#3364087
Ik heb vandaag de DA afgebeld, die afspraak stond nog voor een algeheel bloedonderzoek (weet niet waarom we dat niet meteen hadden gedaan?!). Maar aangezien hij nog steeds goede urine heeft wilde ik hem niet weer lastig vallen met iets wat hij echt niet leuk vindt. We zoeken wel weer verder als er weer klachten zijn.

Verder nog gevraagd of ze zeker wisten dat het bloed was, maar dat hebben ze getest en gaf inderdaad een hoge uitslag. Ze waren net zo verbaasd dat er zoveel bloed was en nu niet meer. Ik ga morgen nog wel even wat urine inleveren om te checken of er echt geen (minder zichtbaar) bloed in de urine zit.

Flexijoint ga ik nog wel proberen, maar pas in het nieuwe jaar. Ben wel klaar met al die dagen ertussen dat ik niet direct bij de DA terecht kan ;).
Door Lizzy
#3364111
Misschien een gekke vraag maar kan er een poliep in de blaas zitten die heeft gebloed en nu gestopt is met bloeden? De vraag voor mij is nog steeds wel of ze dat op de echo hebben moeten kunnen zien? Ik vermoed gewoon zo ergens van niet omdat, mijn vader heeft blaaskanker en dat hebben ze ontdekt door IN de blaas te kijken. Als hij op controle moet, gaan ze toch weer van binnen kijken. Ik kan me dus niet zo goed voorstellen dat een echo een sluitend antwoord moet geven op de vraag of er een poliep zit, anders zouden ze bij mensen ook wel steeds een echo doen. Veel minder impact (mijn vader krijgt ook vaak een blaasontsteking na het onderzoek).
Door Eef+Stippels
#3364129
Misschien is de blaas bij honden makkelijker te zien dan bij mensen..?

Op de websites van deze 2 klinieken (die ik niet ken), staat dat het met een echo te zien is:

https://www.dierenkliniek-schagen.nl/in ... sproblemen

https://www.dierenkliniekkenaupark.nl/b ... ij-de-hond

Maar je zou altijd voor de zekerheid MCD kunnen bellen om te vragen of poliepen zeker zichtbaar zijn op een echo.
En of het makkelijk te missen is? Onze da doet bijvoorbeeld zelf geen echo's, daarvoor verwijst ze naar een echografist.
Door toscak
#3364138
Lizzy schreef:Misschien een gekke vraag maar kan er een poliep in de blaas zitten die heeft gebloed en nu gestopt is met bloeden? De vraag voor mij is nog steeds wel of ze dat op de echo hebben moeten kunnen zien? Ik vermoed gewoon zo ergens van niet omdat, mijn vader heeft blaaskanker en dat hebben ze ontdekt door IN de blaas te kijken. Als hij op controle moet, gaan ze toch weer van binnen kijken. Ik kan me dus niet zo goed voorstellen dat een echo een sluitend antwoord moet geven op de vraag of er een poliep zit, anders zouden ze bij mensen ook wel steeds een echo doen. Veel minder impact (mijn vader krijgt ook vaak een blaasontsteking na het onderzoek).
Maar dan zeg je eigenlijk dat er toch wel iets met de blaas was maar dat het niet te zien is op de echo? Dus zowel een poliep of een tumor? Eerlijk gezegd geen idee, maar vraag ik wel na. Ik dacht dat je een tumor wel zou kunnen zien, maar een poliep niet tot nauwelijks. Zou denk ik ook nog aan de kwaliteit van de apparatuur kunnen liggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door