Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3365890
Die losse stukjes zaten er al hoor (afgebroken bot). Wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat stamcel/acp injecties alleen effectief zijn wanneer n gewricht niet te zeer is aangetast.
Door Nozum
#3374692
Janie2 schreef:Hoe gaat het nu met jullle?
Na het telefoontje van de orthopeed van Anicura, besloten om de meloxicam te vervangen door Previcox. Hij gaf aan adv wat de artsen in Belgie hadden geschreven dat de resutaten redelijk waren. Hij vond dat zeker gezien het om een al wat oudere hond gaat erg onzeker was wat de uitkomst zou zijn. Ook gaf hij aan dat de revalidatie heel lang zal zijn.

Het ging met de Previcox beter, hij liep langer 'goed'. Toch bleef/blijft het onzeker waar hij nou het meest last van heeft door dat verschrikkelijke kussentje. Wanneer zijn kussen goed is loopt hij na een plasje heel soepel te huppelen een aantal meter. Aan het einde van het rondje gaat hij wel wat rotter lopen dan maar niet te vergelijken met wanneer het kussentje kapot is. Maar het blijft gissen.

Laatst had ik berkenteer olie geprobeerd. Had op een ander forum gelezen over iemand zijn hond die ook regelmatig een kussentje scheurde dat die olie heel erg geholpen had. Nadat ik het erop gedaan had had ik het idee dat hij beter liep. De olie vult de scheuren op en maakt de huid ook harder. Nadat ik weer eens bij de da was zag deze die olie en vond het beter om te wachten tot de huid weer dicht was en dan pas die olie erop te doen, want nu door die verhardde 'wondranden' gaat het niet helen.

De tijd hierna geprobeerd om het te laten helen, heb ook Mesitran geprobeerd dit deed het best goed maar maakt het in eerste instantie ook heel zacht. Maar op een dag zag het er heel mooi uit en wilde die olie erop doen toen ik tot mijn grote verbazing ineens tussen meerdere tenen flinke onstekingen had. Waren gezwollen, kaal en een beetje paars blauw. Waarschijnlijk door een allergische reactie van buiten een gist infectie met beacteriele infectie gekregen. Ben hier zeker 4 weken mee bezig geweest, nu nog is nog steeds niet helemaal weg. Maar hierdoor wist ik weer niet waar hij nou het meeste last van had (kussen of elleboog) Tijdens de eerste weken behandelen, ca 3 weken, is dat kussentje heel mooi gebleven, echt niet te geloven. Maar nu liep hij natuurlijk weer mank door al die infecties. Nu dat het wat beter gaat met die infecties en hij geen medicinale zalf en badjes krijgt is zijn kussentje weer kapot gegaan.

Heb net ook een nieuw onderwerp geplaatst hierover op het forum want door wat er de laatste weken was gebeurt met zijn poot kreeg ik een ingeving wat misschien de oorzaak kan zijn waarom zijn kussen iedere keer scheurt, nl door opzwellen van het kussentje door een onverklaarbare reden.


Ik had het idee gekregen dat hij na een tijdje Previcox inname wat last kreeg van zijn maag. Heb hem groenlipmossel gegeven hiervoor. Maar hij blijft wat last houden. Wil nu proberen om de previcox te verlagen en een andere pijnstilling erbij te geven. Ook om het feit dat ik er niet achter kom of hij nou het meeste last heeft van dat kussentje. De da had ook aangegeven dat er nog mogelijkheden zijn voor extra pijnstilling voor ik uiteindelijk toch evt. die steroide injecties moet gaan geven. Zij gaf aan om dan Gabapentine te geven. Later was ik bij een andere da van dezelfde praktijk en deze gaf aan dat hij geen Gabapentine zou geven omdat dat meer voor zenuwpijn zou zijn. Volgens mij geeft bot op bot contact zenuwpijn, ofniet? Zelf zat ik aan een opioid te denken omdat hij ook thc en cbd krijgt. Hij heeft hier dan maar heel weinig van nodig omdat de cbd en thc de opioid versterkt.
Gebruikersavatar
Door winni
#3374914
Mijn jongste teefje werd met 1 jaar aan beide ellebogen geopereerd. Dit heeft 3 jaar perfect geholpen. Ze is nu 4 en een paar weken geleden kreeg ze ineens weer erg veel last. Op de foto's weer splinters te zien. Ze heeft eigen bloedplasma injecties gehad in beide ellebogen en nu, 3 weken later, 'stuitert' ze weer aardig alle kanten op. ( adhd hondje ::) )
Mijn andere teefje van bijna 9 heeft altijd kapotte zooltjes gehad. De scheuren sprongen er vanzelf in. Ook altijd gerommeld met berkenteer ( kreeg zelfs ruzie met buren ivm de lucht hiervan >:( ) En als ze naast de fiets liep, zat er geen zool meer onder :'(
Ik ben jaren geleden met biotine tabletten begonnen ( na eenzelfde verhaal van iemand anders) en na een paar weken kreeg ze soepele dikke zooltjes zoals ze horen te zijn. Ze krijgt nog steeds standaard iedere dag 1 tabletje ( holland & Barrett) en ze heeft nooit meer last gehad.
Door Nozum
#3375448
sella schreef:Ik vindt qua maag troxoxil 1 keer per maand veel beter te doen dan iedere dag previcox. Ook heb ik het idee dat de pijn reductie beter is.
Als ik overleg heb zal ik dit ook meenemen en vragen. Van de week was zijn kussentje weer aardig en je ziet hem dan gelijk weer veel beter lopen. In het verleden is het altijd het kussentje geweest waardoor hij erg rot ging lopen. Maar toch blijf je altijd twijfelen.
winni schreef:Mijn jongste teefje werd met 1 jaar aan beide ellebogen geopereerd. Dit heeft 3 jaar perfect geholpen. Ze is nu 4 en een paar weken geleden kreeg ze ineens weer erg veel last. Op de foto's weer splinters te zien. Ze heeft eigen bloedplasma injecties gehad in beide ellebogen en nu, 3 weken later, 'stuitert' ze weer aardig alle kanten op. ( adhd hondje ::) )
Mijn andere teefje van bijna 9 heeft altijd kapotte zooltjes gehad. De scheuren sprongen er vanzelf in. Ook altijd gerommeld met berkenteer ( kreeg zelfs ruzie met buren ivm de lucht hiervan >:( ) En als ze naast de fiets liep, zat er geen zool meer onder :'(
Ik ben jaren geleden met biotine tabletten begonnen ( na eenzelfde verhaal van iemand anders) en na een paar weken kreeg ze soepele dikke zooltjes zoals ze horen te zijn. Ze krijgt nog steeds standaard iedere dag 1 tabletje ( holland & Barrett) en ze heeft nooit meer last gehad.
Fijn dat het weer een stuk beter gaat na de injecties.
Als ik je goed begrijp had jouw hond het aan alle kussentjes. Het probleem met die van mij is maar aan 1 kussentje, de rest is prima. Denk dat hij daarom niet iets tekort komt ofzo.

Heb soms ook het vermoeden dat door al het smeren en door al jaren vrijwel altijd met een schoentje te lopen het kussentje gewoon zo zwak is geworden.
Gebruikersavatar
Door winni
#3375531
Die biotine tabletjes kunnen voor de rest geen kwaad. Ook goed voor de huid en vacht ( ik gebruik ze voor mijzelf ook). Dus als ik jou was, zou ik ze gaan proberen. Ook al is het voor maar 1 kussentje.
Door Nozum
#3377168
winni schreef:Die biotine tabletjes kunnen voor de rest geen kwaad. Ook goed voor de huid en vacht ( ik gebruik ze voor mijzelf ook). Dus als ik jou was, zou ik ze gaan proberen. Ook al is het voor maar 1 kussentje.
Sorry voor de late reactie.
Hij heeft nu al een week of 8 tussenteenontstekingen. Ben ook bij de dermatoloog geweest. Eigenlijk zou ik met alles wat hij nu krijgt, en dat was/is heel wat, moeten stoppen.
Op het moment lijkt het me niet verstandig om hier mee te beginnen. Als het met zijn tenen beter gaat zal ik het zeker gaan proberen.
Janie2 schreef:Dat is toch typisch steeds die kussentjes.
Als het een allergie is zou dan cytopoint ook niet zo goed kunnen werken voor jouw hond als de hond van Hope hier op het forum?
Dat is op het moment nog niet duidelijk volgens mij. Het kan een allergie zijn, maar ook iets waarop zijn imuunsysteem reareert door een problleem elders in zijn lichaam, bijv een tumor, door histmine aan te maken.
Ik wordt nu eerst gekeken of het een voedselallergie is door een eliminatiedieet. Het vervelende is dat dit best lang kan duren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door