Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3362645
Mijn vriendin heeft zojuist tijdens een hike 2 pups gevonden in de heuvels in andalucia... Uiteraard heeft ze de pups niet aan hun lot over gelaten en we twijfelen nog of we ze houden of naar een shelter brengen.( we zijn hier met de camper en wonen in de algarve dus moet te doen zijn)Maarrrrrr wat voeren we deze 2 rakkers nu?? De dichtsbijzijn ste dierenwinkel is in malaga(120km) dus puppymelk op dit tijdstip scoren word lastig..
De oogjes gaan al open bij 1 van de pups dus ik gok dat ze een dag of 10 oud zijn, is geitenmelk dan al mogelijk?
cheers

martijn
Door Lizzy
#3362650
Ah gossie.......

Jeetje, wat een dilemma. Je kunt geitenmelk geven ja (als je daar wel aan kunt komen) en dat "opleuken" volgens het recept van Ian Billinghurst (zoveel mogelijk dan). Ik ga het er even bij zoeken!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3362654
Ik heb ooit kittens waarvan de oogjes net open waren en een pup van een week of 3 groot gebracht op puur en alleen (rauwe) geitenmelk. Dat is bij zowel de kittens als de pup heel goed gegaan.
Door Janie2
#3362656
Jeetje wat schrijnend!
Moeders is niet meer in de buurt? Waarschijnlijk heeft die ook hulp nodig?

Vergeet niet regelmatig met een nat washandje/watje de pups te stimuleren te poepen en te plassen door er overheen te wrijven!

Ik lees hier nog een receptje, lijkt op die van Lizzy:
https://sphoek.jouwweb.nl/medisch/flessenpups

Ik weet zeker dat er dichterbij een dierenARTS moet zijn, die zou ik morgen meteen bezoeken als ik jullie was.
#3362661
top! thanks voor de antwoorden! we hebben voorlopig geitenmelk poeder weten te scoren in het miniscule dorp waar we nu zijn en met behulp van een fles lijkt voeden te lukken. morgen gaan we proberen de ingredienten voor de recepten bij elkaar te sprokkelen.
ons engels is meer dan prima dus die websites komen we wel doorheen.
Moeders was ook echt niet meer in de buurt. ze waren gedumpt in een diepe vallij. mijn vriendin hoorde ze piepen. toen ze er 15 min eerder langs liep hoorde ze niets dus ze zijn er in de tussen tijd gedumpt. toevallig liep er ook een boer in de buurt..
Gebruikersavatar
Door Ina
#3362672
Kan je helaas niet helpen met tips wat betreft voeding voor de pups, kan jullie alleen maar veel succes wensen en hopen dat deze twee boffers het gaan halen dankzij jullie goede zorg :)

Ik heb nog wel even een kleine tip (mochten jullie daar nog niet aan gedacht hebben)
Als jullie besluiten de pups te houden, moeten ze wel aan de volgende eisen voldoen indien je ze de grens mee overneemt naar Portugal
https://www.licg.nl/invoereisen-per-lan ... /#portugal

Op zich natuurlijk mogelijk indien jullie lang genoeg van plan zijn in Spanje te blijven/rondreizen.... maar willen jullie binnenkort terug heb je wel een probleem met de rabiës enting die pas vanaf 12 weken gegeven mag worden en dan nog een incubatietijd van 3 weken heeft
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door