Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Larshann
#3363237
src_esther schreef:Daarnaast misschien ook bijhouden wat welke activiteiten er zijn.
Hier een hond in huis waar aan de ontlasting te zien is of hij stress heeft (gehad).

Wat mij nog niet duidelijk is: heeft ze de hele dag diarree ?of 1x per dag of wisselt dat ook?
Het is meestal maar 1 à 2x, maar als ze veel stress heeft (zoals afgelopen week op vakantie) dan is het een aantal dagen na elkaar. Maar nooit de hele dag door, ze gaat ook dan maar 1x per dag
Door Larshann
#3363240
MillyMol schreef:Misschien ligt het niet aan haar voeding maar aan iets anders. Iets wat jullie doen of niet doen elke 2 of 4 weken? Hoe is jullie ritme? Verandert daar iets in rond de tijd dat ze diarree krijgt? Misschien ook eens bij gaan houden?
Ik ga het eens in de gaten houden, maar het zou me verbazen..we doen nl best veel samen, ook voor ze deze diarree kreeg en ook in de weken dat ze geen diarree heeft.. En bv vorige maand hebben we een keertje een show meegedaan, wat echt stressvol was voor haar en toen heeft ze geen diarree gehad, ook niet de dagen erna..
Door Lizzy
#3364062
Larshann schreef:Uitslag bloedonderzoek: volledig normaal..

Probiotica wordt besteld, hopelijk lost dat haar probleem op !
Gelukkig! Ik ben heel benieuwd wat de probiotica gaat doen! Houd ons op de hoogte.
Door Larshann
#3369264
Even een Update:

Riva krijgt sinds begin januari de probiotica, nu hebben we stomme pech gehad dat ze een kleine maar hardnekkige huidinfectie aan een teentje heeft gehad en een aantal dagen antibiotica moest krijgen..daarvan heeft ze een week continu diarree gehad :-\

Maarrrrr… sindsdien niets meer ! Nu heeft er al eens eerder een pauze van 6 weken tussen gezeten, dus ik hou er rekening mee dat het toch nog terugkomt, maar voorlopig ben ik dus wel positief. Ook haar 'normale' ontlasting die ook altijd wat aan de slappe kant was is een stuk beter nu.

én: mijn oudje van bijna 17j had ook regelmatig diarree 's nachts (toch 2x per week).. ik ben het hem ook gaan geven met super goed resultaat: al weken géén diarree !
Gebruikersavatar
Door chery
#3370351
Ik heb dit topic helemaal gemist!!!
Maar wat herkenbaar.
Hier ook 1 die bijna exact hetzelfde heeft en ik kan er de vinger niet opleggen wat er aan de hand is.
Heb in et verleden hier ook al eens gevraagd en niemand herkon het.

Onze Baron heeft ook 1x in de zoveel tijd, het kan 2, 4 of 6 weken zijn een dag dat hij spuitpoep heeft met veel slijm.
Ik merk het in de ochtend al, niet mee willen lopen, alleen maar gras eten. Spuitpoep, strakke buik en lawaai in de darmen. Niets, maar dan ook niets willen hebben.
Ik laat hem met rust, ga later op de ochtend weer met hem uit. Dan eet hij geen gras, maar loost vaak veel slijm met wat ontlasting, wat er echt uit spuit. Sorry voor het vieze verhaal :biggrin2:

Daarna wil hij wel wat eten en is zijn ontlasting weer normaal.
Het is altijd dit vaste patroon.

Baron heeft wel giardia gehad, behandeld eerst met panacur, giardia bleef, kreeg toen ander goedje(weet niet meer wat) maar werd er doodziek van, dus ben daarmee gestopt. Misschien heel dom, maar wat was hij ziek!!!

Maar ben nu heel benieuwd welke probiotica je gebruikt.

Ik kan ook niks ontdekken dat het bij bepaalde voeding of stress hoort bij baron.
Ik heb zelf ook gedacht aan boxer collitis en geef dan ook pompoen extra voor vezels.
Door Larshann
#3370570
chery schreef:Ik heb dit topic helemaal gemist!!!
Maar wat herkenbaar.
Hier ook 1 die bijna exact hetzelfde heeft en ik kan er de vinger niet opleggen wat er aan de hand is.
Heb in et verleden hier ook al eens gevraagd en niemand herkon het.

Onze Baron heeft ook 1x in de zoveel tijd, het kan 2, 4 of 6 weken zijn een dag dat hij spuitpoep heeft met veel slijm.
Ik merk het in de ochtend al, niet mee willen lopen, alleen maar gras eten. Spuitpoep, strakke buik en lawaai in de darmen. Niets, maar dan ook niets willen hebben.
Ik laat hem met rust, ga later op de ochtend weer met hem uit. Dan eet hij geen gras, maar loost vaak veel slijm met wat ontlasting, wat er echt uit spuit. Sorry voor het vieze verhaal :biggrin2:

Daarna wil hij wel wat eten en is zijn ontlasting weer normaal.
Het is altijd dit vaste patroon.

Baron heeft wel giardia gehad, behandeld eerst met panacur, giardia bleef, kreeg toen ander goedje(weet niet meer wat) maar werd er doodziek van, dus ben daarmee gestopt. Misschien heel dom, maar wat was hij ziek!!!

Maar ben nu heel benieuwd welke probiotica je gebruikt.

Ik kan ook niks ontdekken dat het bij bepaalde voeding of stress hoort bij baron.
Ik heb zelf ook gedacht aan boxer collitis en geef dan ook pompoen extra voor vezels.
Bij Riva is het ook altijd hetzelfde patroon en daarna gewoon weer alles normaal..
Ik ben ook vrij zeker dat het niet stress of voedingsgerelateerd is

https://www.kliniek-klaver4dieren.nl/diarree-chronisch

Ik vind de uitleg die hier staat gegeven erg duidelijk, vooral bij 'symptomen' heel erg herkenbaar, misschien heb je er iets aan ?

Ze krijgt nu Protexin Pro-soluble, helaas gisteren 's nachts toch weer diarree gehad :-\ er zat nu 6 weken tussen.
Gebruikersavatar
Door chery
#3370754
Ik heb ook op die site gekeken toen ik dit topic gelezen had en en alles erg herkenbaar!
Ik heb inmiddels de voedingstips die daarin staan toegepast.
Uit ellende was ik zelfs al begonnen met brok.... Maar helaas, bergen poep en nog steeds hetzelfde probleem.
Nu ik weet dat het niet voedings gerelateerd is, ga ik weer lekker verder met kvv.

Ik heb de probiotica nog niet, die ga ik bestellen, maar ik zag dat in diegene met vezels lijnzaad in zit en daar kan onze Baron dus niet tegen, krabt zich dan helemaal kapot.

Wat ik deze dagen heb gedaan is:
Op vaste tijden eten en dezelfde grote porties. Rond 8 uur en tussen 16 en 17 uur steeds 150 gram kvv.
Hier doe ik colonclean bij opgelost in een klein beetje warm water. En dat is echt een puntje van een theelepel.

Tussendoor krijgt hij geiten karnemelk aangeboden, de ene keer neemt hij daar meer van dan de andere keer. ik ben ervan overtuigd dat honden zelf voelen waar ze behoefte aan hebben.

En voor het slapen gaan een 1/2 bruine boterham met, heel slecht :biggrin2: , een beetje smeerworst.

Wat ik begrijp uit het verhaal van de site, is ruwvezel essentieel en zorgen dat de darm aan het werk blijft. Dus vaker iets eten. En moet zeggen hij heeft er nu ook steeds zin in.

Ik ga bijhouden hoe lang het goed gaat.
Door Larshann
#3372885
chery schreef:Ik heb dit topic helemaal gemist!!!
Maar wat herkenbaar.
Hier ook 1 die bijna exact hetzelfde heeft en ik kan er de vinger niet opleggen wat er aan de hand is.
Heb in et verleden hier ook al eens gevraagd en niemand herkon het.

Onze Baron heeft ook 1x in de zoveel tijd, het kan 2, 4 of 6 weken zijn een dag dat hij spuitpoep heeft met veel slijm.
Ik merk het in de ochtend al, niet mee willen lopen, alleen maar gras eten. Spuitpoep, strakke buik en lawaai in de darmen. Niets, maar dan ook niets willen hebben.
Ik laat hem met rust, ga later op de ochtend weer met hem uit. Dan eet hij geen gras, maar loost vaak veel slijm met wat ontlasting, wat er echt uit spuit. Sorry voor het vieze verhaal :biggrin2:

Daarna wil hij wel wat eten en is zijn ontlasting weer normaal.
Het is altijd dit vaste patroon.

Baron heeft wel giardia gehad, behandeld eerst met panacur, giardia bleef, kreeg toen ander goedje(weet niet meer wat) maar werd er doodziek van, dus ben daarmee gestopt. Misschien heel dom, maar wat was hij ziek!!!

Maar ben nu heel benieuwd welke probiotica je gebruikt.

Ik kan ook niks ontdekken dat het bij bepaalde voeding of stress hoort bij baron.
Ik heb zelf ook gedacht aan boxer collitis en geef dan ook pompoen extra voor vezels.
Ik was nog vergeten hier op te reageren, want vind dit wel opvallend: Riva heeft als pup Isospora gehad, en vlak voor de diarree problemen begonnen zijn een infectie met haakwormen...en Baron dus Giardia...misschien is er bij hen beiden daardoor een meer chronische ontstekingsreactie ontstaan ?

Ondertussen weer drie weken verder, zonder diarree :cool:
Gebruikersavatar
Door chery
#3372887
Super!!! Hier gisteren een ochtendje veel slijm en gras eten. Nadat alles eruit was van achteren, gewoon weer normaal en zin in eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door