Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3362136
Hi

Onze bijna 10 jarige hond Bob heeft eigenlijk overal last van gewrichtspijn (beide voorpoten ellebogen en voeten), en ook rugklachten (LSI/Spondylose).
Twee jaar geleden heeft hij een maagzweer en buikvliesontsteking gehad en mag dus geen NSAIDS meer. Daarvoor kreeg hij al jaren NSAIDS. Tot ongeveer een half jaar geleden deed hij het echt heel goed zonder medicatie, maar nu is het niet meer te doen. We zijn dus weer naar de orthopeed gegaan om te kijken wat dan de mogelijkheden voor hem zijn.

Zij kwamen met Gabapentine. Nu is Gabapentine van oorsprong een medicijn tegen epilepsie wat schijnbaar ook goed zou kunnen werken voor de klachten van onze hond. Bob heeft ook epilepsie.. Kan ik hem dit veilig geven of moet ik ivm zijn epilepsie hier voorzichtig mee zijn?

Iemand enige ervaring?

Verder krijgt hij Doils Joint en Corta RX.
#3362155
Lizzy schreef:Oh jee ja, daar zou ik zeker voorzichtig mee zijn en eerst contact opnemen met Paul Mandigers, voor je dit gaat geven!

Heb je ook al eens Golden Paste geprobeerd? (met een kwalitatief goede kurkuma, bij voorkeur bio).
Ik heb toevallig die van Pit Pit in huis staan. Die is goed toch? Heb je het recept ergens snel? Anders spit ik BP wel ff door ;)
#3362158
toscak schreef:Ik heb toevallig die van Pit Pit in huis staan. Die is goed toch? Heb je het recept ergens snel? Anders spit ik BP wel ff door ;)
Die is goed! Ik heb het recept voor je:

* 30 gram kurkuma
* 125 ml water (en eventueel meer als de pasta te dik wordt)
* 35 nl extra vierge olijfolie of 35 gram (of iets meer, mag ook) extra vierge geurende (liefst bio) kokosolie
* 1,5 theelepel vers gemalen zwarte peper

Gooi de hele handel in een pannetje en breng al roerend zachtjes aan de kook. Laat het heel zachtjes 10 minuten doorkoken. Nu deed ik vroeger 10 minuten zachtjes roeren en zachtjes laten pruttelen (heeeeel zachtjes - want het spettert als de hel en je krijgt de vlekken lastig uit je kleren of aanrechtblad) maar tegenwoordig doe ik er een dekseltje op en roer ik af en toe. Van Anne in Zweden geleerd, en dat is veel makkelijker :) . Als het 10 minuten zachtjes gekookt heeft, warmte-bron uitdraaien, iets laten afkoelen, zwarte peper erbij. Nog iets verder af laten koelen, totdat je het pannetje met je hand aan kunt raken en het nog behaaglijk warm is: dan de olie er goed doorheen roeren. Af laten koelen, in een glazen (met gekookt water schoongemaakte) pot over gieten (meestal is de pasta te dik en moet je het overscheppen) en in de koelkast hooguit 2 weken bewaren.

Ik denk dat je met CBD olie gezien de epilepsie ook een beetje moet uitkijken. Daar zou ik eerst op googelen. Ik heb de CBD olie van Jacob Hooij, de 2,7%. Die bevalt mij perfect. Toch ga ik hierna die van Polder Cannabis proberen omdat ik van hen de CBD + THC olie heb en deze echt fantastisch is. Zij zijn te bereiken op :

[email protected]
[email protected]

Ik zat zelf ook te denken aan Flexijoint in plaats van Corta. Er staat een topic van Dian de bar daarover.
#3362281
Onze whippet heeft gabapentine voorgeschreven gekregen voor haar rugpijn, en het hielp haar goed.
We hebben haar pas laten behandelen door een ortho manueel therapeut en ze loopt nu super. Zonder pijnstillers!!
Verder geen ervaring met epilepsie icm gabapentine maar voor de rugpijn zou ik je zeker deze therapie aanraden!
#3362392
Gabapentine wordt, vaak met goed gevolg, aan honden maar ook mensen gegeven tegen zenuwpijnen. Onze Joy heeft het jaren tegen de pijn door syringo gehad.
Ik zou zeker contact zoeken met Paul Mandigers ivm de combi pijn en epilepsie en gaba.
Ook CBDolie kan overigens epileptische klachten ( vaak positief) beïnvloeden.
#3362625
Ok, Flexijoint besteld. Poldercannabis gemaild en zij komen met ‘10% CBD/5% CBG’ of met ‘Pure Medicinale CannabiXX + T 50/50 THC/CBD Super Sterk Olie inclusief medicinale Cannabis Terpenen en Terpenoïden’.
Dus eentje met THC en eentje zonder. Nog advies hierin?

Verder geef ik hem sinds vrijdag de Golden Paste en toeval of niet maar hij is zooo veel vrolijker/fitter. Hij loopt niet perse minder mank, maar hij lijkt een stuk jonger!
#3362638
toscak schreef:Ok, Flexijoint besteld. Poldercannabis gemaild en zij komen met ‘10% CBD/5% CBG’ of met ‘Pure Medicinale CannabiXX + T 50/50 THC/CBD Super Sterk Olie inclusief medicinale Cannabis Terpenen en Terpenoïden’.
Dus eentje met THC en eentje zonder. Nog advies hierin?
OK, dus of of. Oef, ja, lastig. Ik weet het niet zo goed. Ik geloof dat ik zelf eerst CBD zou proberen.
Verder geef ik hem sinds vrijdag de Golden Paste en toeval of niet maar hij is zooo veel vrolijker/fitter. Hij loopt niet perse minder mank, maar hij lijkt een stuk jonger!
Ik denk dat toeval niet bestaat :) . En misschien dat hij er uiteindelijk ook nog wel beter van gaat lopen, dat heeft misschien iets meer tijd nodig. Ik hoop het :-*
#3363173
toscak schreef:Ik kan het niet echt goed vinden, maar welke dosis CBD houden jullie aan voor een hond van 34 kilo?
Het is dus 10% CBD/5% CBG.

Ik doe nu 2 druppels 2x per dag
Ik begon zelfs met 1 druppel. En dat deed niks. Toen gaf ik er twee. En wachtte ik dat weer een paar dagen af. Daarna 3, weer een paar dagen. En toen merkte ik iets effect maar nog niet 100%. Dus na een paar dagen naar 1 x 3 druppels en 1 x 1 druppel. Tot ik uiteindelijk uitkwam op 2 x per dag 3 druppels. Geen idee of dat nou de manier was, maar zo heb ik het gedaan dus.
#3363179
Mijn kater van 5,5kg krijgt 2x3 dr van 2.5% en dat merk ik, maar niet heel veel. Ik denk dat ik nog een drupje meer probeer binnenkort.
Maar bij hem is het wel tegen stress, niet tegen de pijn.

Je moet opbouwen en zo zie je vanzelf welke dosering ideaal is. Als hij suf wordt, geef je te veel.
Dat is mij verteld.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door