Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3361726
Goedemiddag,

Sinds zaterdag heeft één van mijn puppen last van zijn oortjes.
We zijn die dag naar een evenement geweest om ze een beetje te laten wennen aan andere honden en drukte. Dit was voor hem één van zijn eerste keren dat hij een echt halsbandje omhad ipv zijn puppenbandje. Hier zat hij ook regelmatig aan te krabben.
Ze zijn op dit moment op 9 weken. Drie weken geleden zijn ze getiterd en nav de uitslag ook direct geent.
We zijn nu met een mix van applecider en water zijn oortjes aan het spoelen en aan het insmeren met honingzalf en het lijkt beter te gaan.
Heeft iemand dit wel eens eerder gezien? Het lijken een soort vochtblaasjes.
Bijlagen
20181202_230622.jpg
20181202_230622.jpg (4.48 MiB) 1893 keer bekeken
Door Lizzy
#3361739
Ja. Ik heb dit volgens mij een keer eerder gezien en dat was bij mijn Dalmatiër reu Brutus. Bij hem was het een allergische reactie. Nou weet ik niet of er een verband is met de halsband en het krabben... Toen ik mijn pups voor het eerst een echte halsband om deed moesten ze er ook steeds wel wat aan krabben. Maar zij waren thuis en dus niet afgeleid. Ik zou denken dat jouw pup daar voldoende afleiding moet hebben gehad om niet eens echt in de gaten te hebben dat hij een halsbandje droeg. Maar, je weet maar nooit. Het kan met elkaar in verband staan. Ik weet niet wat voor halsbandje het was? Plastic? Misschien daar een reactie op?
Door Bakker01
#3361741
Lizzy schreef:Ja. Ik heb dit volgens mij een keer eerder gezien en dat was bij mijn Dalmatiër reu Brutus. Bij hem was het een allergische reactie. Nou weet ik niet of er een verband is met de halsband en het krabben... Toen ik mijn pups voor het eerst een echte halsband om deed moesten ze er ook steeds wel wat aan krabben. Maar zij waren thuis en dus niet afgeleid. Ik zou denken dat jouw pup daar voldoende afleiding moet hebben gehad om niet eens echt in de gaten te hebben dat hij een halsbandje droeg. Maar, je weet maar nooit. Het kan met elkaar in verband staan. Ik weet niet wat voor halsbandje het was? Plastic? Misschien daar een reactie op?
Ik heb hem wel tussen door binnen in de bench gehad voor rust en toen viel het krabben ook op.
Wat heb jij destijds gedaan om het te verhelpen?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361748
Op elastiek wordt al eens gereageerd. En metaal natuurlijk. Die dingen zijn bekend voor contactallergie.
Latex ook denk ik.

Katoen geeft volgens mij nooit reactie.
Door tt-tjes
#3361881
Wil je niet bang maken. Maar google eens op puppy strangles. Op de site van Steenwijk staat veel beschreven. Je moet daar echt op tijd bij zijn.
1 van de pups van Chendo heeft dat ooit gehad
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3361902
Lola heeft een soortgelijk iets maar altijd in de zomer, tijdens/na een hele warme periode. Dus ik associeer dat met de warmte... Afbeelding

Deze foto is al van 3 jaar terug, en elk jaar heeft ze hier wel een x last van. Hoe meer ik eraan kom hoe meer last ze er van lijkt te hebben, als ik niets doe verdwijnt het ook met 2 a 3 weken
Door Bakker01
#3361927
Dat lijkt wel hetzelfde te zijn Constance!
Ik moet zeggen dat het er nu al een stuk rustiger uitziet. Oortjes zijn ook niet meer warm.
Ik zal vanavond eens een nieuwe foto maken.
Het zal in ieder geval wel een reactie op iets zijn geweest.

Dank allemaal voor het meedenken/reacties.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3361945
Bakker01 schreef:Dat lijkt wel hetzelfde te zijn Constance!
Ik moet zeggen dat het er nu al een stuk rustiger uitziet. Oortjes zijn ook niet meer warm.
Ik zal vanavond eens een nieuwe foto maken.
Het zal in ieder geval wel een reactie op iets zijn geweest.

Dank allemaal voor het meedenken/reacties.
Ik weet niet of het inderdaad hetzelfde is he Mireille!
Lijkt inderdaad wel, schoot me nog te binnen, het is altijd Lola’s ‘hangende’ oor, andere oor is meer een rozenoor en die heeft het niet, alsof het broeit met warmte ofzo. Nu is het niet erg warm geweest afgelopen weken maar misschien was de show erg spannend en heeft hij zich gewoon heel druk gemaakt? Met zo’n reactie als gevolg?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door