Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3359470
De titel zegt het al; Harry plast veel, heel veel. Daardoor drinkt hij natuurlijk ook meer dan normaal.
En met veel plassen bedoel ik dat hij dus in de ochtend letterlijk minuten lang half door zijn hurken plast. Maar hij wordt tussen de middag ook uit gelaten dan plast hij weer lang, en in de avond na het eten plast hij ook weer zo lang. En dan is hij nog niet leeg, iedere boom wordt ook tegen geplast hoor.

Al vanaf pup roep ik al dat zijn plassen niet normaal is. Hij is diverse keren er op na gekeken op blaasontsteking of iets anders. Daar komt nooit iets raars uit. PH ook altijd prima. Maar zijn plas is altijd al anders geweest, heel licht/waterig. En hij was dus ook laat ‘zindelijk’ pas bij een maand of 8.

Pas zei iemand dus ook dat het lijkt alsof hij zijn urine niet kan concentreren.
Dat was een beetje een ‘ping’ momentje. Dat zou dus heel goed kunnen, het verklaart in elk geval zijn lichte urine.

Iemand een idee wat we hier mee kunnen?
We hadden ons er al bij neer gelegd dat we met Harry altijd al vroeg moesten opstaan maar ach een uurtje langer tot half 9 slapen zou ook wel eens fijn zijn. En we laten hem dan vaak rond een uurtje of 12 nog uit, dan red hij het tot 7.30-8.00. Later wil gewoon echt niet hij moet dan echt heel, heel nodig plassen.
#3359476
Je kan het natuurlijk ook omdraaien. Misschien plast hij veel omdat hij veel drinkt en is zijn urine daardoor licht van kleur.
Dan is het drinken de oorzaak.

Dat kan ook iets medisch zijn, maar dan zijn er andere oorzaken. En het kan ook gewoon zijn omdat hij graag veel drinkt. Als er verder niets aan de basis ligt, is dat wel gezond.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3359479
Als het komt omdat hij zijn urine niet kan concentreren, is dat heel simpel te controleren, maar ik neem aan dat dat tijdens de vorige onderzoeken al wel eens gedaan is
Urine inleveren, liefst van verschillende momenten op een dag en het sg (soortelijk gewicht) laten bepalen... heel snel en heel simpel
#3359480
pearlsofpassion schreef:Je kan het natuurlijk ook omdraaien. Misschien plast hij veel omdat hij veel drinkt en is zijn urine daardoor licht van kleur.
Dan is het drinken de oorzaak.

Dat kan ook iets medisch zijn, maar dan zijn er andere oorzaken. En het kan ook gewoon zijn omdat hij graag veel drinkt. Als er verder niets aan de basis ligt, is dat wel gezond.
Ook als we hem minder drinken aanbieden dan plast hij nog steeds zoveel. Kan hij meer water drinken dan plast hij wel nog meer.
#3359482
Ina schreef:Als het komt omdat hij zijn urine niet kan concentreren, is dat heel simpel te controleren, maar ik neem aan dat dat tijdens de vorige onderzoeken al wel eens gedaan is
Urine inleveren, liefst van verschillende momenten op een dag en het sg (soortelijk gewicht) laten bepalen... heel snel en heel simpel
Ga ik eens checken bij onze DA, die heeft eigenlijk alleen naar blaasontstekingen gekeken en wel elke keer geroepen oh het is wel wat lichte urine maar verder eigenlijk niet omdat hij nergens last van heeft. Behalve het vele plassen en wij meestal daarom rond 7.30 op moeten staan
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door