Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3359507
Ik heb in de comfy cones ook wel eens halsbanden moeten gebruiken. Ligt idd aan de hond en of situatie, maar als ze echt wilden wisten ze hem zonder halsband van hun hoofd te trekken. Maar er past dus prima een halsband in
#3359550
Anne in Zweden schreef:
Succes met de castratie! Is het een agressieve vorm van kanker? Want onze Max heeft ook al paar jaar teelbalkanker in 1 bal, die harder en groter is dan de andere. Omdat de (homeopathisch) da zei dat teelbalkanker veel voorkomt, niet heel agressief is en meestal langzaam verloopt (omdat het om oudere honden gaat meestal), achtte ze een operatie niet nodig. Ik heb toen druppels meegekregen, en zolang ik die gaf is de bal niet groter geworden. Wegens verhuizing naar Zweden heb ik al meer dan een jaar geen druppels meer voor hem, maar hij krijgt CBD en kurkuma en Chinese kruiden (voor gewrichtsklachten en ouderdom), en ik merk weinig verschil aan de bal in kwestie. Max is 14,5 nu en galoppeert nog gewoon over de velden. Moet ik er wel bij zeggen dat hij ivm zijn nierwaarden ook niet voor een operatie in aanmerking komt, maar zoals hij nu is, zou ik een op ook niet nodig vinden.

Hoe dan ook, succes!
Wij hebben een beetje hetzelfde met Flea. De dierenarts vertelde ons over Flea voor de zomervakantie dat hij 1 onregelmatige bal had, maar dat dit inderdaad veel voorkomt en dat aangezien hij bijna 14 is, we eigenlijk gewoon hopen dat de bal de hond overleeft.
Toen we maandag bij hem waren heeft hij hem weer onderzocht. Toen hij begon over de onregelmatige bal, zei ik ja dat vertelde je vorige keer en toen zei je dat we gewoon hopen dat de bal de hond overleeft. Hij moest lachen en zei, dat is dan goed nieuws want ik zou je vandaag precies hetzelfde zeggen, dus dan is hij niet veel gegroeid of veranderd. Wij laten de bal bij Flea dus ook gewoon voor wat ie is.
#3359565
Siberienne schreef:MOcht het met de comfy cone niet lukken; Ik had mijn meneren bij de castratie een medical pet shirt aan. Ging ook prima
Die hebben mijn meiden idd ook aangehad na de castratie. En dan 's nachts een comfy cone erbij voor de zekerheid.
#3359568
chooky schreef:Wij hebben een beetje hetzelfde met Flea. De dierenarts vertelde ons over Flea voor de zomervakantie dat hij 1 onregelmatige bal had, maar dat dit inderdaad veel voorkomt en dat aangezien hij bijna 14 is, we eigenlijk gewoon hopen dat de bal de hond overleeft.
Toen we maandag bij hem waren heeft hij hem weer onderzocht. Toen hij begon over de onregelmatige bal, zei ik ja dat vertelde je vorige keer en toen zei je dat we gewoon hopen dat de bal de hond overleeft. Hij moest lachen en zei, dat is dan goed nieuws want ik zou je vandaag precies hetzelfde zeggen, dus dan is hij niet veel gegroeid of veranderd. Wij laten de bal bij Flea dus ook gewoon voor wat ie is.
Je kan natuurlijk altijd zelf in de gaten houden of hij groeit of verandert. Het is echt heel goed te zien, dat mis je heus niet. Bij Jakkie viel het me een tijdje geleden al op dat een bal wat groter was geworden. Toen heb ik informatie verzameld en mijn conclusie was toen ook mwah, 13plus, niks meer aan doen. Maar nu is hij plots flink gegroeid. Van zijn andere balletje is nauwelijks nog wat over. Het zit mij echt niet lekker en mijn gevoel zegt: Weg ermee.
Eef+doggies schreef:
Die hebben mijn meiden idd ook aangehad na de castratie. En dan 's nachts een comfy cone erbij voor de zekerheid.
Daar zat ik ook al aan te denken, om allebei te bestellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door