Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3359170
Goedemiddag,

Wat raden jullie aan m.b.t. het ontwormen van pups?
Op dit moment hebben wij ons derde nestje met 11 heerlijk vrolijke en ondernemende pups en zijn inmiddels al vijf weken oud.
Ik heb met twee en vier weken ontwormd en straks met zes weken de derde keer. Vanuit een oud fokker die mij ontzettend veel helpt heb ik destijds het advies gekregen om de eerste twee keer met Milbemax pups te ontwormen en de derde keer met Panacur en dit dan gedurende vijf dagen. Maar eigenlijk ben ik altijd op zoek naar iets meer vriendelijke alternatieven wat betreft samenstelling. Het is en blijft natuurlijk niet het meest natuurlijke spul wat ik hen geef.
Ik hoor graag wat ik ipv Panacur gebruiken kan.

Alvast bedankt!!
Door Lizzy
#3359173
Ik ken Panacur niet dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Ik las laatst dat het ivm resistentie voor wormmiddelen het beter is om pups met twee verschillende wormmiddelen te behandelen (twee verschillende werkzame stoffen natuurlijk maar 1 werkzame stof per behandeling maar in de tijd dat de pups bij de fokker zitten om dan dus 2 verschillende middelen te gebruiken). Dus op zich is het een prima idee om een ander wormenmiddel te kiezen, of dat Panacur moet zijn is inderdaad een goede vraag. Ik heb geen idee. Ik ben sowieso eigenwijs en begin niet te ontwormen met 2 weken. Vind het veel te vroeg om er dan al gif in te kieperen. Ik heb ontwormt met Banminth.

Barfplaats wordt gesponsord door