Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hetty_
#3363457
Ik heb al zoveel honden enorm zien opknappen nadat ze bij Hanneke (en in jouw geval Anne-marie) zijn geweest.
Ik denk dat je het je echt niet verbeeldt dat Ziva ontspannender loopt. ;)
Laten we hopen dat hiermee van haar klachten af komt.
Door Janie2
#3363466
Ik lees je laatste berichtjes nu en het allerlaatste berichtje is om blij van te worden!
Vertrouw op je baas-instinct hoor, ontspannen bekkie is een ontspannen bekkie. Herkenbaar dat je het van de kleine signalen moet hebben, bijv ook een voor iedereen goed lopende hond maar met bijv strakke oortjes of bekkie. Super om te lezen dat jij Ziva zo goed door hebt.
Ik hoop dat Anne-Marie nog veel voor Ziva gaat kunnen betekenen.
Door Eef+Stippels
#3363518
sam28 schreef:Ah, dankje voor de tip!

Ik heb het idee -maar misschien is het placebo omdat ik dat heel graag wil zien- dat Ziva ontspannender loopt. Haar bek gaat vaak naar een spleet als ze pijn heeft en als geen spleet zie ik toch spanning.
Gister met naar buiten gaan had ik al het idee dat ze grotere stappen zette en vanochtend had ze echt een ontspannen bekkie. Ze ligt ondertussen weer diep te slapen.
Misschien beeld ik het me in natuurlijk maar ik heb echt het idee dat ze relaxter is en sinds we terug zijn uit Vianen wil ze haar kurkumapasta ook niet meer. ;D
Klinkt goed, fijn!! :)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3369001
DSC_0468.JPG
DSC_0468.JPG (1.04 MiB) 2327 keer bekeken
DSC_0474.JPG
DSC_0474.JPG (9.29 MiB) 2327 keer bekeken
Kijk toch wat een pretletter, ze heeft nu 4 behandelingen gehad en het gaat echt super!
Door Lizzy
#3369022
Ahhh, wat een lieverd :smitten:. Ze ziet er goed uit :-*

Ben je nog vaker terug geweest naar Anne-Marie? Hoe is het met Ziva?

Naar aanleiding hiervan ben ik ook geweest met Biscuit. Eind december liep Biscuit op een ochtend de loopplank af in stand turbo. Aan het eind van de plank wil ze haaks de hoek om, om de tuin in te rennen maar wat ik niet had gezien en zij kennelijk ook niet had gevoeld: de plank was spek maar dan ook spekglad door bevriezing :-X . Ik zie haar achterpoten een enorme schuiver onder haar lijf maken en ik stond echt " :o :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X ". Zij gaf echter geen krimp en liep gewoon zonder te manken door de tuin. In de avond echter, na haar tukkie, stond ze op en liep ze rechtsachter mank. Een paar dagen later nog steeds. Altijd na haar tukkie. Dus ik werd het zat en ben in januari naar Anne-Marie geweest.

In 1 woord? Geweldig! Wat een fijn mens! Het zat niet goed bij het heiligbeen/bekken, ze heeft daar een correctie op uitgevoerd en dat was echt heel zachtjes. Maar Biscuit vond het niet leuk en keek woedend om ( :biggrin2: ). Die avond na de behandeling kwam ze uit haar mand...... Ik schrok me echt wel even de kelere :-X . Ze kon bijna niet lopen :-X . De volgende morgen......... Allemachtig! Ze had er zin in, ze wilde naar het bos, ging daar als vanouds in standje turbo-raket door het bos en heeft never nooit meer gemankt!!!!!!!!!!!!!!!!!! :circle: :circle: . We zijn voor controle nog terug geweest en Anne-Marie kon beamen wat ik had gezien. Dus ze heeft geen 2de behandeling meer nodig gehad. Mijn nieuwe heldin, Anne-Marie! Dankzij Hetty en jou.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3369062
Wat onwijs fijn dat je er zo mee geholpen bent! Anne Marie is echt top! Ze had het vandaag al over iemand die geweest was met moeder en dochter dalmatier. Waren jullie dat? Ze vond dat ze er ook al zo goed uitzagen, net als ziva. :biggrin2:

Ik ben vandaag voor de vierde keer geweest. De foto's zijn van na de behandeling. Ze is helemaal blij en pijnvrij. Het was na de eerste afspraak heel goed. Na de tweede keer zijn we snel tergg geweest en had ze echt een terugval. En na de derde keer en nu weer gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik moet eind april nog een keertje komen.

:D
Door Lizzy
#3369081
sam28 schreef:Wat onwijs fijn dat je er zo mee geholpen bent! Anne Marie is echt top! Ze had het vandaag al over iemand die geweest was met moeder en dochter dalmatier. Waren jullie dat? Ze vond dat ze er ook al zo goed uitzagen, net als ziva. :biggrin2:

Ik ben vandaag voor de vierde keer geweest. De foto's zijn van na de behandeling. Ze is helemaal blij en pijnvrij. Het was na de eerste afspraak heel goed. Na de tweede keer zijn we snel tergg geweest en had ze echt een terugval. En na de derde keer en nu weer gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik moet eind april nog een keertje komen.

:D
Ik ben niet met een dochter van Bisq geweest maar we hebben het wel over Fritzi gehad (ik heb gevraagd of Anne-Marie preventief iets zou kunnen met Fritzi, met haar platvoet en dan vooral de gevolgen die dat heeft voor de rest van haar lichaam). Maar ze zou het ook over Lineke kunnen hebben, Lineke heeft daar gewerkt en komt daar ook.

Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik geloof dat je met wat meer chronische problemen ook meer behandelingen nodig hebt. Bij Bisq was het natuurlijk iets acuuts. Ik vind dat Sam er echt blij uit ziet hoor Sam! Echt een blij ei!
Door Eef+Stippels
#3369089
Lizzy schreef:Ik ben niet met een dochter van Bisq geweest maar we hebben het wel over Fritzi gehad (ik heb gevraagd of Anne-Marie preventief iets zou kunnen met Fritzi, met haar platvoet en dan vooral de gevolgen die dat heeft voor de rest van haar lichaam).
En wat zei ze over Fritzi's tenen?
Ben ik voor Xindy ook wel benieuwd naar :)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3369090
Lizzy schreef:Ik vind dat Sam er echt blij uit ziet hoor Sam! Echt een blij ei!
Dankje ;D ;D Fijn dat je kunt zien dat ik zo blij ben. :P
Ziva ziet er inderdaad heel blij uit :biggrin2:

Misschien bedoelde ze dat inderdaad, maar kan ook over Lineke gegaan zijn. Ik heb niet gevraagd om wie het ging. :) Gaat me ook niet aan denk ik dan maar.
Wat zei Anne-Marie over Fritzies platvoet? Kon ze er iets mee?

Gister had ze haar eigen hond mee. Wat een lieverd is dat ook. Die was gewoon in de behandelkamer bij Ziva. Ziva kan nog wel eens een kuttekop zijn in een kleine ruimte met een hond die ze niet kent. Maar haar hond werd direct geaccepteerd. Niks geen spanning ook. Toen ze Ziva aan het behandelen was op die tafel sprong de hond op de tafel en ging bij Ziva liggen slapen. :biggrin2:
Door Lizzy
#3369092
Ik bedoelde natuurlijk Ziva Sam ;D ;D ;D ;D

Ik heb dat hondje ook al meegemaakt. En Biscuit vond haar ook onmiddellijk cool.

Ze wil niet preventief gaan sleutelen aan Fritzi. Ik vertelde haar dat de orthopeed had gezegd "vanaf nu heeft u een gehandicapt hondje" en Anne-Marie zei "ik zou het liever Fritzi's nieuwe gewoon willen noemen. Ja, er is iets veranderd in haar lijf en ja, dat is anders. Maar ze vindt haar balans wel weer". Ze gaf daarbij nog een paar zulke sterke metaforen om te benadrukken dat het leven soms veranderingen voor ons in petto heeft maar we toch door gaan met leven. Ze zei me "als jij ziet dat er iets vast loopt bij Fritzi, minder gaat, niet goed zit, dan zien we elkaar weer".

En dit voelde goed.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3369093
;D ;D

Wat fijn dat ze je op deze manier geholpen heeft en het goed voelde. :)
Ik vind het "nieuwe gewoon" wel heel goed gevonden en ook wel waar.
Door Lizzy
#3369095
sam28 schreef:;D ;D

Wat fijn dat ze je op deze manier geholpen heeft en het goed voelde. :)
Ik vind het "nieuwe gewoon" wel heel goed gevonden en ook wel waar.
Ja. Ze vroeg me natuurlijk of Fritzi ergens last van heeft. Nou ja, ze heeft een platte voet maar ze redt zich uitstekend. Ze rent, ze speelt, ze loopt niet mank, ze doet gek. Dus van wat ik er van kan zien heeft ze er geen last van.

Ik vond dat ook heel goed gevonden. Het beviel me ook direct.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door