Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3358670
Nozum schreef:Hij loopt al zo'n 3 a 4 jaar regelmatig met een schoen aan. Meer wel dan niet. Hij heeft die schoenen van Ruffwear. Had pas weer nieuwe besteld maar ze waren stijver dan ik me kon herinneren. Omdat hij zo rot liep wilde ik niet dat hij ze helemaal weer in moest lopen. Maar omdat hij ze al een paar keer aan had gehad kon ik ze niet meer terug sturen. Heb toen ook van Ruffwear wat minder stijve gekocht, deze zijn alleen net een fractie korter en daardoor zit dat klitteband precies op zijn hubertus klauw. Doe dan eerst een sok aan en dan tape ik over die klauw dat het niet schuurt. Zo'n schoen op maat zou dus wel een uitkomst zijn. Neem aan dat dat best prijzig is. Kun je een idicatie geven wat dat kost?
Nee, dat kan ik helaas niet maar het zijn erg aardige lui bij Orthopedieren dus ik zou hen gewoon bellen en het vragen.
Door Nozum
#3358715
Vond hem gisteravond weer wat rotter lopen.
Vanmorgen liep hij ook weer niet zo goed, hij geeft dan ook weer aan dat hij weer naar huis wil.
Hij wil ook weer steeds likken onder zijn poot.
Drukte net weer op het plekje en dat vond hij niet leuk. Ik heb toen het zondag beter ging niet gedrukt.
Snap het niet........kan het eerst beter gaan met die ontsteking maar dat het toch weer na 1,5 dag erger wordt?
Ben wel gewoon de zalf blijven smeren.
Door Nozum
#3358762
Heb vanmiddag de da gebeld. Toch maar besloten om een antibiotica kuurtje erbij te doen.
Het zalfje heeft wel aangetoond dat het zijn kussentje is maar is niet voldoende om de ontsteking volledig te bestrijden.
Doe liever geen ab-kuur maar soms kan het niet anders.
Kan geen informatie vinden of je cbd kan blijven geven. Wel gevonden dat ze elkaar beinvloeden. Er stond ook dat de kans niet groot is dat ze elkaar negatief beinvloeden maar het is niet uit te sluiten.
Ik stop dus maar even met de cbd en thc en geef nu zolang wel metacam en probiotica. Het is een kuur van 5 dagen.
Hij heeft een verleden met gistinfecties, ga dus wel om de dag zijn poten wassen. Het is niet de shampoo van de da. Deze, D-10, komt van Amazon met heel veel goede recencies en er zit geen chloorhexidine in.
#3358771
Lizzy schreef:Nee, dat kan ik helaas niet maar het zijn erg aardige lui bij Orthopedieren dus ik zou hen gewoon bellen en het vragen.

Even of topic; heb je die ruffwear nog en welke maat? Ik moet nog schoentjes voor mijn husky voor de vakantie ::) misschien kan ik je blij maken door ze over te nemen?

Edit; sorry ik quote de verkeerde... excuses
Door Nozum
#3359556
Siberienne schreef:Even of topic; heb je die ruffwear nog en welke maat? Ik moet nog schoentjes voor mijn husky voor de vakantie ::) misschien kan ik je blij maken door ze over te nemen?

Edit; sorry ik quote de verkeerde... excuses
Sorry dat het zo lang heeft geduurd dat ik reageer. had het erg druk.
Ik heb er over nagedacht, maar ik hou ze liever sorry, ben bezig om ze zelf soepeler te krijgen, want het zou toch voor hem fijn zijn dat hij ze weer aan kan ivm zijn hubertusklauw die bij die andere klem zit.
Zag ook dat die wat soepelere al een beetje kapot begint te gaan.

Even een update. De ab-kuur is inmiddels afgelopen. Hij loopt beter maar begint toch na een tijdje, duurt wat langer nu, wat mank te lopen. Ik heb een sterk vermoeden dat het weer zijn kussentje is, alleen weer op een andere plek. Het viel mij tijdens het smeren van de ab-zalf dat zijn huid/kussentje heel erg begon uit te drogen. Hierdoor kreeg hij hele harde eelt laag die begon te kloven. Ben toen na totaal ca 10 dagen smeren gestopt. Denk dat hij daar nu weer pijn aan heeft. Wanneer ik op de plek drukte van de wild vlees reageerde hij niet echt. Het blijft altijd onzeker hoeveel pijn hij heeft in zijn elleboog. Wanneer ik met mijn hand weer richting zijn poot ga om hem in te smeren trekt hij hem steeds weg, voor mij gelukkig een teken dat hij daar pijn heeft, en niethoop ik, in zijn elleboog. Mijn ervaring is dat wanneer hij, voor de problemen met het wilde vlees, mank liep dat het altijd van zijn kussentje kwam. Het duurt altijd gruwelijk lang voor zijn kussentje na kloven weer een beetje mooi glad is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door