Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#369208
KayleighShanden schreef: Ok ik ga het halen...en anders ga ik wel naar tannetje met shanden ofzo...daar kan je toch gewoon heen??
Want ik baal hiervan...en idd ik twijfel ook want het is elke keer zo van oke hij heeft struviet...huppa op de brokken maar over andere dingen word niet gepraat dan rijd ik liever een eindje voor een arts die er wel verstand van heeft...
Ja, je kunt naar Tannetje. Zij heeft praktijk in Amsterdam en Almere. Ik weet alleen niet of Tannetje op zaterdag ook praktijk houdt. Kijk anders even op haar site.

En kijk anders ook even bij het lijstje pro-versdierenartsen in de bieb:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11904

John Woudstra bijvoorbeeld is dierenarts in Den Haag en verkoopt zelf Bibi. Zie wat hij zelf geschreven heeft op deze site http://www.bibidiervoeding.nl/ onder kattenvoeding. Nu heb jij een hond, maar qua gruis en carnivoren en versvlees geldt hetzelfde.

En over die brokken bij dierenartsen in geval van struviet: ze weten niet beter. In die zin: ze hebben geleerd: bij struviet:struvietbrok + eventueel AB.

Als je niet de rest van je leven aan de dieet-brokken wilt zitten, dan zul je dus helaas zelf de zaak in eigen hand moeten nemen, heel eigenwijs moeten zijn, een dikke huid moeten hebben, een hoop uithoudingsvermogen moeten hebben....

Geef je hond trouwens ook maar lekker veel te drinken. Bouillon bijv.
Door Daisy75
#369223
Lizzy schreef: Ja, je kunt naar Tannetje. Zij heeft praktijk in Amsterdam en Almere. Ik weet alleen niet of Tannetje op zaterdag ook praktijk houdt. Kijk anders even op haar site.

En kijk anders ook even bij het lijstje pro-versdierenartsen in de bieb:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11904

John Woudstra bijvoorbeeld is dierenarts in Den Haag en verkoopt zelf Bibi. Zie wat hij zelf geschreven heeft op deze site http://www.bibidiervoeding.nl/ onder kattenvoeding. Nu heb jij een hond, maar qua gruis en carnivoren en versvlees geldt hetzelfde.

En over die brokken bij dierenartsen in geval van struviet: ze weten niet beter. In die zin: ze hebben geleerd: bij struviet:struvietbrok + eventueel AB.

Als je niet de rest van je leven aan de dieet-brokken wilt zitten, dan zul je dus helaas zelf de zaak in eigen hand moeten nemen, heel eigenwijs moeten zijn, een dikke huid moeten hebben, een hoop uithoudingsvermogen moeten hebben....

Geef je hond trouwens ook maar lekker veel te drinken. Bouillon bijv.
Ja ik ga niet meteen vandaag naar dr praktijk hoor maar van de wek als ze het nodig zou vinden.
Ik ga nu even die spullen allemaal halen en em dat geven en zien wat er gebeurd....ik ga door tot het eind hoor geef niet oop want ik wil gewoon niet aan de brokken.
Kijk ik zit nu aan de energique maar dat is ook goed toch neem ik aan.\Vanaf eind deze maand ga ik over op Bibi...
Door Lizzy
#369237
Ja, Energique is prima. Bibi is ook prima. En runderbouillon of kippenbouillon: ook prima! Als hij maar lekker veel drinkt. Ik zou hem geen zuivel (zoals karnemelk) te drinken geven nu, maar wel lekker bouillon.
Door Daisy75
#369243
Lizzy schreef: Ja, Energique is prima. Bibi is ook prima. En runderbouillon of kippenbouillon: ook prima! Als hij maar lekker veel drinkt. Ik zou hem geen zuivel (zoals karnemelk) te drinken geven nu, maar wel lekker bouillon.
Oke ik heb cranberrytabletten gehaald, wij mogen er 3 per dag dus zal eens beginnen met 1 voor hem dan.
De troebele natuurappelazijn is er ook dus ook die zal ik gaan verwerken door zijn eten en dan de vitC...is die niet wat teveel allemaal...dan weet je toch niet meer wat nou werkt??
Of kan dit allemaal wel samen...
Nou goed ik ga even een bouillonnetje maken ...mag dat onbeperkt dan??
Door Lizzy
#369247
KayleighShanden schreef: Oke ik heb cranberrytabletten gehaald, wij mogen er 3 per dag dus zal eens beginnen met 1 voor hem dan.
De troebele natuurappelazijn is er ook dus ook die zal ik gaan verwerken door zijn eten en dan de vitC...is die niet wat teveel allemaal...dan weet je toch niet meer wat nou werkt??
Of kan dit allemaal wel samen...
Nou goed ik ga even een bouillonnetje maken ...mag dat onbeperkt dan??
Prima.

En nee, ik vind dat allemaal niet teveel. Weet je, het maakt niet uit te weten wat werkt. Als het maar werkt. Kijk, als je het nu onder de knie krijgt zonder brokken (eventueel nog wel met een AB-kuurtje) en je blijft daarna vers voeren, dan hoef je dit nooit meer te herhalen. Dan blijft hij gewoon blaasgruis-vrij.

Overigens, hoe oud is jouw hond eigenlijk?

Ik zag trouwens net dat de hond van Doedels 13,5 kilo weegt. Wat weegt jou hond?

Ik zou hem gedurende de dag lekker een paar keer een bakje bouillon aanbieden.
Door Daisy75
#369251
Lizzy schreef: Prima.

En nee, ik vind dat allemaal niet teveel. Weet je, het maakt niet uit te weten wat werkt. Als het maar werkt. Kijk, als je het nu onder de knie krijgt zonder brokken (eventueel nog wel met een AB-kuurtje) en je blijft daarna vers voeren, dan hoef je dit nooit meer te herhalen. Dan blijft hij gewoon blaasgruis-vrij.

Overigens, hoe oud is jouw hond eigenlijk?

Ik zag trouwens net dat de hond van Doedels 13,5 kilo weegt. Wat weegt jou hond?

Ik zou hem gedurende de dag lekker een paar keer een bakje bouillon aanbieden.
Nou bouillon word nix die stomme hond van mij lust het niet whahahaha...wat nu??

Mijn hond weegt 26 kilo, dus weet je daar de hoeveelheden voor ongeveer....
Door Lizzy
#369255
KayleighShanden schreef: Nou bouillon word nix die stomme hond van mij lust het niet whahahaha...wat nu??

Mijn hond weegt 26 kilo, dus weet je daar de hoeveelheden voor ongeveer....
He jammer dat hij dat niet lust. Ook niet als je het naar binnen spuit met een injectiespuit (zonder naald natuurlijk) of lepel? Anders wat over z'n voer doen.

Ik zou 2 keer daags even anderhalf theelepeltje appelazijn geven. Mogelijk moet je dit ook 'onvrijwillig' naar binnen werken.....
Door Moos
#369264
KayleighShanden schreef: Nou bouillon word nix die stomme hond van mij lust het niet whahahaha...wat nu??
Wat je dan kan doen is gewoon een kopje water over zijn vlees gooien; maak je er een beetje een papje van. Zo krijgt hij dan toch extra vocht binnen. Dat deed ik met ex-blaasgruis Moos ook altijd.
Door Mevroi Kruim
#369277
Ja, dat doe ik met mijn ex-blaasgruis en -ontstekingenkatten ook. Ik maak voor 2 weken kattenvoer (vlees, gemalen bot, kippennekken, orgaan, eieren, enz.) mik er een zeer flinke plens water bij en grootmoedertje roerde in de soep ;D Dat vries ik dan ik, en een heel groot deel van het water wordt door het vlees (voornamelijk kip) opgenomen. Ze hoeven het dus niet zelluf op te drinken.
Deze techniek gebruikt de slager om z'n winst op te voeren: kip ff lekker laten zwemmen alvorens in de vitrine te gooien ;D ;D ;D

Trouwens, iets wat mijn eervorige hond geweldig lekker vond om te drinken: als ik echte ouderwetse hangop maakte, van echte karnemelk dus: het vocht dat er af komt. Tjonge wat klotste die ;D ;D ;D
Je maakt een schone theedoek nat, legt hem in een vergiet, zet vergiet in een bak, giet op de doek 1 liter karnemelk en wacht geduldig af totdat het zo dik is als dikke joghurt. Af en toe ff van de doek schrapen zodat alles kan uitlekken. Te eten met suiker, kaneel, en verkruimelde beschuit. Lekker!
Kan niet van fabriekskarnemelk, da's nl geen echte karnemelk (=wat oveblijft na het karnen van melk voor boter) maar aangezuurde magere melk. Die loopt zo door je doek heen. Bij de natuurvoedingswinkel hebben ze echte karnmelk, of bij bv een zelfkazende boer.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op za 13 aug 2005, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#369285
Ik weet alleen niet of karnemelk niet een alkaliserende werking heeft?
Door Mevroi Kruim
#369289
Lizzy schreef: Ik weet alleen niet of karnemelk niet een alkaliserende werking heeft?
Denk het niet, het is zuur, de lactose is omgezet in melkzuur.
Door Lizzy
#369296
Ohhh, ik ga ff eigenwijs doen ;D! Ik denk namelijk dat het het toch wel een alkaliserende werking heeft, karnemelk...! (ook al smaakt het zuur).

"Basevormend voedsel:
‘Vloeibare’ melkproducten (melk, karnemelk, yoghurt, Biogarde)"

van: http://www.vanderpigge.nl/index.php/Pig ... evenwicht/

Dat is ook de reden dat Dalmaten-eigenaren graag zuivel en karnemelk/yoghurt aan hun hond voeren, om het verzuren van de urine tegen de gaan. Een Dalmaat vormt namelijk (in tegenstelling tot vrijwel alle andere hondenrassen) gruis in te zure urine.
Door Daisy75
#369303
Moos schreef: Wat je dan kan doen is gewoon een kopje water over zijn vlees gooien; maak je er een beetje een papje van. Zo krijgt hij dan toch extra vocht binnen. Dat deed ik met ex-blaasgruis Moos ook altijd.
Ja idd had ik ook bedacht en dat werkt want dan slobbert hij het gewoon naar binnen..
Door Daisy75
#369304
Lizzy schreef: He jammer dat hij dat niet lust. Ook niet als je het naar binnen spuit met een injectiespuit (zonder naald natuurlijk) of lepel? Anders wat over z'n voer doen.

Ik zou 2 keer daags even anderhalf theelepeltje appelazijn geven. Mogelijk moet je dit ook 'onvrijwillig' naar binnen werken.....
Ik kan niet dwingen want het is een echte ziel dan word ie bang....maar ik doe het water wel over zn eten dat werkt ook 2 keer per dag...en wat betreft de appelazijn...hahah wonder bovenwonder dat zat er ook doorheen en hij vrat zn bak nog net zo leeg als vanochtend zonder,...ouwe wolf
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door