Hond met kennelhoest

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hond met kennelhoest

Berichtdoor Barfplaats

Mijnkleinehondjes
2-sterren

Hond met kennelhoest

Berichtdoor Mijnkleinehondjes » Ma 15 Okt 2018, 19:27

Hallo,

Ik heb helaas weer te maken met kennelhoest. Nu ben ik weer begonnen met 2 maal daags halve tablet echinaforce capsules van merk Bloem en 2 maal daags hoestsiroop met Thijm. Zijn ogen waren ook ontstoken en deze heb ik gespoeld met afgekoelde kamille thee. Zijn ogen zijn beter.

Ik ben nu een week bezig en hij maakt vorderingen. Als ik hem optil dan hoor je nog wel dat hij vol zit helaas.

Mijn vraag is; hoelang moet ik doorgaan met de hoestsiroop geven en de echinaforce?

Alvast bedankt.
Lizzy
Moderator

Re: Hond met kennelhoest

Berichtdoor Lizzy » Ma 15 Okt 2018, 21:16

Of die hoestsiroop echt werkt weet ik niet... Ik vind zelf https://www.medpets.nl/bronchofort/ fijn spul. Je hoort dat ie vol zit? Ik heb daar niet zo goed beeld bij....? Heeft hij het benauwd? Als het te lang duurt zou ik wel even naar de dierenarts gaan. De Bloem zou ik nog wel even geven. Totdat het over is.
Mijnkleinehondjes
2-sterren

Berichtdoor Mijnkleinehondjes » Za 20 Okt 2018, 20:51

Hallo Lizzy,

Beetje late reactie, sorry. Ik ben inmiddels toch naar de dierenarts gegaan en hij blijkt geen kennelhoest te hebben maar licht snotterig te zijn. Ik blijf hem nog even bloem geven. En met hoestsiroop stop ik.

Hij had het trouwens niet benauwd.

Groetjes.
anoeska88
1-ster

Berichtdoor anoeska88 » Ma 12 Nov 2018, 19:14

Hoi lizzy,

Ik gebruik hier bij kennelhoest ook hoestdrank voor mensen van dr. vogel met thijm en dan natuurlijk wel de suikervrije versie ;) . Dit werkt echt heel goed :)

Groetjes Anoeska
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”