Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3358969
Lizzy schreef:Dat is best wel veel eigenlijk... Maar jou beviel deze capsule toch niet heel goed? Ik bedoel, het deed niks voor je honden?

Ik ben er een poosje mee gestopt, maar het blijkt dat het dus echt wel wat doet. Want tijdens het stoppen veel krabben (meer dan voorheen). Ben er nu weer mee begonnen, ouwe knarretje Balou krijgt ze ook, die kan helemaal niet tegen visolie oid. En die doet het er prima op.
Verder hebben ze van deze capsules geen last, geen oprispingen er van of dunne ontlasting.
Door Lizzy
#3358970
Aha OK! Dat is goed om te lezen. Het is natuurlijk sowieso beter voor het milieu maar het voelt ook gewoon niet helemaal 100% OK om visolie te geven vanwege toxines. Zou jij er aan Fritzi 1 of 2 geven, gezien de hogere dosering EPA en DHA je misschien moet geven om artrose te voorkomen?
Door Lizzy
#3359001
Ja, nou weet ik niet of dit een goed middel is om preventief te geven...? Fritzi heeft nu namelijk gewoon nergens last van. Maar ik wil artrose in haar poot (of elders) voorkomen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3359057
Tja, preventief, dat weet ik ook niet. Maar als het het bewegingsapparaat ondersteunt, en de gewrichtsvloeistof, het bindweefsel en het kraakbeen onderhoudt, waarom zou het dan niet preventief gegeven kunnen worden als de kans op toekomstige problemen reëel aanwezig is?
#3359064
Ik geloof dat ik niet meteen met alle kanonnen tegelijk zou gaan schieten, maar dat ik zou beginnen met een eenvoudig middel als groenlipmossel en dan in de loop der jaren uitbreiden/vervangen door sterkere middelen. Dat je iets achter de hand houdt voor later, zeg maar. Zo ben ik met Max ook begonnen destijds. Die liep al rond een jaar of 9 op een manier dat ik dacht: hm, volgens mij heeft ie pijn in zijn linkervoorpoot. Groenlipmossel gegeven, problemen weg. Na een jaar of anderhalf begon het effect van de groenlipmossel weg te ebben; toen ben ik met andere supplementen begonnen en gestopt met de mossel. Op een gegeven moment zag ik daar ook een vervlakking van het effect, dus weer iets anders geprobeerd. Ik heb volgens mij alles wat hier op BP wordt aangeraden bij artrose inmiddels wel gehad: Corta, kurkuma, Puur, Doils, nu Flexijoint en Chinese kruiden, CBD noem maar op. Inmiddels is Max 14,5 jaar jong, en hoewel hij in huis behoorlijk krukkig is, gaat ie tijdens wandelingen nog als een speer. Hij maakt vaak even een uitstapje naar de buurman terwijl wij verder lopen, en meestal valt er bij buum zoveel te snuffelen dat wij al een paar honderd meter verderop zijn wanneer hij zich herinnert dat er nog ergens een roedel van 'm rondloopt. ::) Die paar honderd meter komt hij dan in galop achter ons aan, bergop en bergaf.

Fritzi is nog jong, dus ik zou niet meteen het grofste geschut van stal halen maar langzaam beginnen. Mocht er dan ooit artrose ontstaan (wat sowieso kan gebeuren, ook als ze geen traumaplatvoet zou hebben), heb je de zwaardere middelen nog achter hand.
Door Lizzy
#3359070
Ja, daar heb je ook een punt Anne. Maar pike heeft ook een punt. Iets dat je kunt voorkomen hoef je niet achteraf proberen te repareren. Maar de vraag is natuurlijk of je het echt kunt voorkomen en zo niet: of je dan inderdaad niet al je kruid al hebt verschoten.... Lastig. Meer meningen?

Ze krijgt nu "alleen" visolie en glucosamine (met chondroïtine en msm).
Door tt-tjes
#3359329
Lizzy schreef:Aha OK! Dat is goed om te lezen. Het is natuurlijk sowieso beter voor het milieu maar het voelt ook gewoon niet helemaal 100% OK om visolie te geven vanwege toxines. Zou jij er aan Fritzi 1 of 2 geven, gezien de hogere dosering EPA en DHA je misschien moet geven om artrose te voorkomen?
Sorry voor het late antwoord. Mijn jongens krijgen er 1 per dag. Na een paar weken stap ik dan over op om de dag 1.
Fritzi is natuurlijk wel wat zwaarder dan mijn mannen dus ik denk dat je haar in het begin wel 2 per dag mag geven. Voor mensen staat trouwens op de verpakking 1 per dag, maar dan is het niet voor artrose denk ik.
Ze krijgen ze nog niet zo lang maar het krabben is gestopt, zelfs bij Balou.


Heb net weer nieuwe besteld.
Door Lizzy
#3359351
tt-tjes schreef:Sorry voor het late antwoord. Mijn jongens krijgen er 1 per dag. Na een paar weken stap ik dan over op om de dag 1.
Fritzi is natuurlijk wel wat zwaarder dan mijn mannen dus ik denk dat je haar in het begin wel 2 per dag mag geven. Voor mensen staat trouwens op de verpakking 1 per dag, maar dan is het niet voor artrose denk ik.
Ze krijgen ze nog niet zo lang maar het krabben is gestopt, zelfs bij Balou.


Heb net weer nieuwe besteld.
Zo, dat is wel echt hartstikke goed nieuws! Ik heb mijn verpakking binnen. Leo gaat ook over op de algenolie en de hondjes deels. Ik ga Fritzi een paar dagen per week visolie geven (die hoog gedoseerde) en dan een paar dagen per week dit spul (2 capsules). De andere 2 schatjes ga ik dan ook om de dag 1 capsule geven, net als jij. Het ziet er wel mooi uit hoor. Keurig verzorgd, met die strips. Ik denk dat ik het zelf ook maar een tijdje ga nemen want ik heb niemand/niks waaraan ik kan merken of het iets goeds doet. Ik bedoel, ik geef het hier allemaal preventief, dus om aan de juiste hoeveelheid omega 3 te komen....

Bedankt voor je advies!
Door Janie2
#3362377
Lizzy, hoe gaat het nu met fritzi?
Of kijk ik zelf over updates heen ergens anders geplaatst op het forum?

Ik ben benieuwd naar het verdere verloop, of je iets merkt van de omega 3, of er nog wat anders is ingezet voor het voetje?


Heb zelf ook wat zitten te berekenen met omega 3, en idd dat mobility voer staat echt strak van de dha en epa :o . Ook doils best hoog per ml vergeleken de vital omega 3 capsules die ik geef. Goede tip hier van die testa, en er dan dus minimaal 4 per dag van geven?
Door Lizzy
#3362406
Janie2 schreef:Lizzy, hoe gaat het nu met fritzi?
Of kijk ik zelf over updates heen ergens anders geplaatst op het forum?

Ik ben benieuwd naar het verdere verloop, of je iets merkt van de omega 3, of er nog wat anders is ingezet voor het voetje?


Heb zelf ook wat zitten te berekenen met omega 3, en idd dat mobility voer staat echt strak van de dha en epa :o . Ook doils best hoog per ml vergeleken de vital omega 3 capsules die ik geef. Goede tip hier van die testa, en er dan dus minimaal 4 per dag van geven?
Nou, Fritzi d'r voet is nog steeds plat... Daar gaat de omega 3 en de glucosamine ook niet bij helpen. Dat geef ik eigenlijk louter preventief, omdat de kans op artrose ontwikkeling vergroot is, doordat haar lichaamshouding onnatuurlijke vormen aan heeft genomen met 1 platvoet.

Dat Hill's voer staat inderdaad echt strak he... Ik vind die doseringen niet normaal hoor. En ik vraag me ook serieus af wat voor gevolgen dit kan hebben op langere termijn. Te meer daar die vetzuren vreselijk blootgesteld worden aan zuurstof :-X . Doils bevat inderdaad ook hele hoge EPA en DHA doseringen. Ik vind het zelf alleen niet fijn dat het in een fles zit. En of je er van Testa 4 per dag moet geven..... Mjah, het hangt er gewoon vanaf hoeveel EPA en DHA jij per dag aan je hond wilt geven. Ik vind 4 capsules Testa ook wel veel hoor. En dat gaat een geld kosten :-X

Als je dit artikel hebt gelezen : https://www.mygenefood.com/find-best-om ... pplements/, dan krijg je helemaal vlekken.... :-\ . Dan durf je eigenlijk niks meer te geven..... :-\ . Hoewel? Dan ga je misschien juist wel Testa geven.....
Door Janie2
#3362598
Zelfde reden als jij vermeed ik ook altijd doils en zeer secuur in de keuze visoliecapsules.

Gadverdamme, olie gemiddeld 2 a 3 jaar in een vat voordat het uiteindelijk in capsules zit.
Ik ga Testa eens om informatie vragen over hun proces.

Daarnaast vraag ik me wel af op welke wetenschappelijke gegevens hills zich baseert om de gehaltes zo hoog te gooien. Het geeft duidelijk honden verlichting, dat geloof ik zeker wel. Maar humaan vind ik die gegevens ook niet, van neem 3000 mg DHA per dag ofzo. Orthokennis geeft wel aanbevelingen van 1-5 gram per dag. Maar dat gaat zover ik zie over omega 3. niet specifiek over 5000 mg dha.

Ja fritzi haar loopbeweging is nu natuurlijk anders geworden.
Maar of dat perse de kans op artrose dik verhoogd.. je had het idee dat ze geen pijn had toch?
Onder het mom weefsels/bindweefsel, zijn vast oefeningen voor haar pootje en poot om haar zo sterk mogelijk te houden en de rest van de weefsels het te laten gaan opvangen. Denk aan verschillende ondergronden, balansoefeningen met poot op luchtbed/hoog tapijt/zand en dergelijke? En zou aquatherapie daar nog wat in kunnen betekenen?

Maar lullig blijft het. Het oude pootje komt niet meer terug, en dat gun je niemand.
#3384595
Xindy heeft nu al artrose in haar platte teen, zo snel gaat dat dus :(
Het peesje is in april 2018 gescheurd.

Ook is het peesje van de teen ernaast afgelopen week gescheurd, nu heeft ze net als Fritzi een platvoet.

Ik zet het even in jouw topic Lizzy, zodat het bij elkaar staat, zoveel komt het volgens mij niet voor ..?

En ik had gedacht dat artrose nog wel even op zich zou laten wachten, maar onze da denkt (heeft gevoeld) dat er zich al artrose heeft gevormd.
Ik heb geen foto laten maken ter bevestiging, want dat verandert niets aan de behandeling.

Ze staat nu weer op novacam (naast flexijoint en omega 3), want ze liep kreupel.

Ik hoop dat Fritzi veel langer artrose vrij blijft! Loopt ze nog goed?
Door Lizzy
#3384624
Eef+doggies schreef: vr 23 aug 2019, 16:14 Xindy heeft nu al artrose in haar platte teen, zo snel gaat dat dus :(
Het peesje is in april 2018 gescheurd.

Ook is het peesje van de teen ernaast afgelopen week gescheurd, nu heeft ze net als Fritzi een platvoet.

Ik zet het even in jouw topic Lizzy, zodat het bij elkaar staat, zoveel komt het volgens mij niet voor ..?

En ik had gedacht dat artrose nog wel even op zich zou laten wachten, maar onze da denkt (heeft gevoeld) dat er zich al artrose heeft gevormd.
Ik heb geen foto laten maken ter bevestiging, want dat verandert niets aan de behandeling.

Ze staat nu weer op novacam (naast flexijoint en omega 3), want ze liep kreupel.

Ik hoop dat Fritzi veel langer artrose vrij blijft! Loopt ze nog goed?

Ja. Maar ik word echt heel erg niet blij als ik dit lees :-X

Ik dacht ook dat dit niet vaak voor kwam, eerlijk gezegd. Zag van de week wel een foto van een andere Dalmaat waarbij ik dacht "hee, die lijkt hetzelfde te hebben". Maar aangezien dit een hond was van een Russische eigenaar ben ik het maar niet na gaan proberen te vragen (spreekt gebrekkig Engels).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door