Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3357809
Janie2 schreef:Gadver Lizzy, dit meen je niet!
Wat een oerlullige blessure bij Fritzi.
Heb je al contact gehad met “orthopedieren”? Wellicht dat zij ook nog wat kunnen betekenen.
Nee, niet met orthopedieren maar ik ben wel in contact met: http://www.hodes.eu/. Mijn dierenarts kent dit adres goed en is hier zeer over te spreken en dat vind ik prettig, dat hij er goede ervaring mee heeft.
Door Lizzy
#3357819
Fijn om te lezen dat je ook goede ervaring hebt met Hodes!

Op deze foto's is het beter te zien:

De goede voet:
IMG_20181019_155122[1].jpg
IMG_20181019_155122[1].jpg (3.99 MiB) 2701 keer bekeken
De kapotte voet:
IMG_20181019_155204[1].jpg
IMG_20181019_155204[1].jpg (3.37 MiB) 2701 keer bekeken
Door Lizzy
#3357833
eelke schreef:Bizar om te zien zeg. Ik heb toen contact gehad met beide. De een was wel veel duurder dan de ander, kan ik me herinneren.
En je weet zeker niet meer welke de dure was? ;D ;D ;D
Door eelke
#3357856
Lizzy schreef:En je weet zeker niet meer welke de dure was? ;D ;D ;D
Als ik zo mijn mail doorspit denk ik dat orthopedieren de goedkopere was. De orthopeed verwees toen naar Hodes en had het over een brace van 800,- de prijs van orthopedieren (hodes was toen op vakantie) kwam op 375 of 550 (twee verschillende). Uiteindelijk zijn we toen voor een bandage gegaan omdat niemand echt kon zeggen dat een brace ook echt effect zou hebben. En dat aanmeten was veel gedoe omdat Gijs op dat moment in het gips zat natuurlijk.

De bandage kwam van Hodes. Ik heb met beide bedrijven mail contact gehad en werd prima te woord gestaan. Ik weet alleen nog dat ik een beetje pissig op Hodes was omdat hij de bandage een dag later dan belooft op de post had gedaan. Gijs was toen door een drukplek te vroeg uit het gips gehaald, Joep was toen net kantje boord geweest omdat ie weet ik veel wat gegeten had, dus mijn lontje was ook wel kort. En ik zat dus echt enorm op die bandage te wachten omdat die poot zo kwetsbaar was zonder het gips.
Door Janie2
#3357937
Eigenwijze snoet!
Je ziet er wel wat aan af, zn loopje. Prachtige loopplank.

Op de Facebook van orthopedieren kom ik veel meer schoentjes en andere poot-braces tegen. Ze gaven mij erg goed e-mail contact. Bij hodes heb ik persoonlijk informatie gewonnen. Beide hebben een andere werkwijze. Bij de knie laat orthopedieren het om de poot rusten, hodes is daar niet van en zorgt voor een rugband. Ik zou ze zeker beide contacten met je hulpvraag en foto van het pootje. Grote kans dat ze beiden toch net een tikkeltje van idee verschillen.
Door Lizzy
#3357960
Janie2 schreef:Eigenwijze snoet!
Je ziet er wel wat aan af, zn loopje. Prachtige loopplank.

Op de Facebook van orthopedieren kom ik veel meer schoentjes en andere poot-braces tegen. Ze gaven mij erg goed e-mail contact. Bij hodes heb ik persoonlijk informatie gewonnen. Beide hebben een andere werkwijze. Bij de knie laat orthopedieren het om de poot rusten, hodes is daar niet van en zorgt voor een rugband. Ik zou ze zeker beide contacten met je hulpvraag en foto van het pootje. Grote kans dat ze beiden toch net een tikkeltje van idee verschillen.
Wat zie je precies af aan haar loopje?

Ik ga inderdaad gewoon bij beide informeren! En misschien kies ik wel voor geen brace/schoen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door