Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3357254
inmiddels zijn we bijna 3 maanden verder na het scheuren van Ruby haar achillespees en de daaropvolgende operatie, nu al enige keren bij de fysio geweest ( tevens chiropraktiker ) na de intake en wennen aan de aquatrainer ( bak met water met loopband ) nu 2 daarna nog geweest. Fysio vandaag tevreden, mooi weer spieropbouw en de pees lijkt dunner - Ruby ziet er goed uit zij ze. Enige nadeel is dat ze al geruime tijd ineens heel veel jeuk heeft, met name op de kop, kin en dit telkens helemaal kapot krabt. Ditzelfde had zij 2 jaar geleden toen ze nest had. Nu denk ik dat dit stress gerelateerd is en alhoewel de groene leem pasta van Groene Os de huid dan doet herstellen is daarmee het probleem niet weg. Soms doen haar oren mee ( veel schudden en ineens viezig ) anaalklieren soms ook en enkele keren ook irritatie vulva ( volgens mij door veelvuldig sleetje rijden ) Heb haar nu vanaf 4 oktober jl. puur drainage gegeven om de boel eens te reinigen, denk verder ook aan iets om de spijsvertering te stimuleren en het immuumsysteem een boost te geven. Doe ik dit nu gelijktijdig met de puur drainage? Kan het zijn dat ze ineens overgevoelig voor haar vlees is geworden ( deels BARF maar eigenlijk meer KVV ) ze krijgt vlees van verschillende leveranciers ( en dit krijgt ze al gedurende haar hele leven - 6,5 jaar oud ) heel ruim in diersoorten. Nu stelde de fysio voor om haar tijdelijk op een soort vlees te zetten om te kijken of dit zou kunnen helpen...... Is dit een plan? En wat neem ik dan? Zij stelde eend voor omdat kip vaker voor allergieen en irritatie zorgt, eiwitintolerantie. Graag jullie tips en ideeen
#3357262
faya schreef:inmiddels zijn we bijna 3 maanden verder na het scheuren van Ruby haar achillespees en de daaropvolgende operatie, nu al enige keren bij de fysio geweest ( tevens chiropraktiker ) na de intake en wennen aan de aquatrainer ( bak met water met loopband ) nu 2 daarna nog geweest. Fysio vandaag tevreden, mooi weer spieropbouw en de pees lijkt dunner - Ruby ziet er goed uit zij ze. Enige nadeel is dat ze al geruime tijd ineens heel veel jeuk heeft, met name op de kop, kin en dit telkens helemaal kapot krabt. Ditzelfde had zij 2 jaar geleden toen ze nest had. Nu denk ik dat dit stress gerelateerd is en alhoewel de groene leem pasta van Groene Os de huid dan doet herstellen is daarmee het probleem niet weg. Soms doen haar oren mee ( veel schudden en ineens viezig ) anaalklieren soms ook en enkele keren ook irritatie vulva ( volgens mij door veelvuldig sleetje rijden ) Heb haar nu vanaf 4 oktober jl. puur drainage gegeven om de boel eens te reinigen, denk verder ook aan iets om de spijsvertering te stimuleren en het immuumsysteem een boost te geven. Doe ik dit nu gelijktijdig met de puur drainage? Kan het zijn dat ze ineens overgevoelig voor haar vlees is geworden ( deels BARF maar eigenlijk meer KVV ) ze krijgt vlees van verschillende leveranciers ( en dit krijgt ze al gedurende haar hele leven - 6,5 jaar oud ) heel ruim in diersoorten. Nu stelde de fysio voor om haar tijdelijk op een soort vlees te zetten om te kijken of dit zou kunnen helpen...... Is dit een plan? En wat neem ik dan? Zij stelde eend voor omdat kip vaker voor allergieen en irritatie zorgt, eiwitintolerantie. Graag jullie tips en ideeen
Jeuk kan serieus OVERAL van komen. Zwemt ze nog steeds in die aquatrainer? Er zijn zelfs honden die niet goed tegen water kunnen (of waardoor jeuk ergens anders door wordt veroorzaakt erger maakt).

Waar aan haar kop krabt ze? Heeft ze een andere voerbak?

Maar goed, de oorzaak van jeuk achterhalen is vaak zoeken naar een spelt in een hooiberg. En voedsel gerelateerde jeuk komt voor maar het kan inderdaad net zo makkelijk stress wezen of iets uit haar omgeving waar ze allergisch voor is.

Als jouw hond ooit eend heeft gegeten heeft het geven van eend nu totaal geen zin. Ik verwijs je even door naar dit topic: viewtopic.php?f=11&t=125781. Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft.

Barfplaats wordt gesponsord door