Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sam28
#3356247
Gister begon Ziva's anus wat te zwellen. Ze heeft al 3x een anaalklierontsteking gehad, super zielig want het doet haar veel pijn.
Ik heb direct de dierenarts gebeld maar ik kon er niet naartoe omdat ik geopereerd ben eergisteren en officieel nog niet auto mocht rijden. Ik belde dus voor een AB kuur want herkende dit van de vorige keren.
De dierenarts deed het ook met een foto. Na een uur werd ik terug gebeld, nee mevrouw, het is niet duidelijk genoeg om een AB kuur mee te geven zonder dat ik haar gezien heb. :-X >:(
Goed dan niet, ik heb thuis rimadyl, geef ik haar dat en dan zoek ik het wel uit tot maandag. Vrienden waren aan het werk en tegen de tijd dat ze thuis waren, was de DA ook weekend aan het houden.

Vanochtend was dr anaalklier 4x zo groot geworden. Rimadyl gegeven en gaan wandelen. Normaal slaapt ze daarna tot aan haar middagwandeling maar nu stond ze doelloos in de kamer en wist ze niet hoe ze moest liggen.
Heb nieuwe foto's naar de dierenarts gestuurd maar die heeft natuurlijk weekend.
Ik heb maar de spoeddienst gebeld en mocht daar komen. Zij vond het een enorm abces, ik vond m niet groter dan eerdere keren. Heb m zelfs wel eens groter gezien ook.
Eerder kreeg ik gewoon alleen een kuur maar nu moest ie echt open gesneden worden en uitgeknepen. Nee, mevrouw dat is echt nodig. :-X Ik heb er te weinig verstand van dus moet dan maar varen op wat die spoedarts zegt.

Gevolg, een angstig diertje die super onrustig is omdat er allemaal rommel uit dat abces loopt en ze heel schoon is op haarzelf. Als ze haar deken schoonmaakt loopt ze te klappertanden van opwinding.
Ik heb geen idee wat ik ermee aan moet. Ze piept en bromt van ellende. Pijnstilling heeft ze dus al gehad en de AB zit er in.
Ik moet de komende 3 dagen AB in dat abces spuiten en haar ook oraal wat geven.

Wie heeft raad. Dit is namelijk al de derde of vierde keer dat ze dit heeft en ik vind het heel erg zielig. Is het raadzaam die anaalklieren 4x pj zelf uit te drukken of is iets anders beter? Ik vind het echt heel sneu en word er zelf naar van om haar zo te zien.
Door Eef+Stippels
#3356275
Wat naar voor Ziva. Hoe gaat het nu met haar?

Ik heb er geen ervaring mee, dus geen idee wat je zou kunnen doen om het te voorkomen.

Bella heeft wel eerder dan normaal last van haar anaalklieren, maar dat blijft met af en toe een hoger botaandeel wel binnen de perken.
Door Lizzy
#3356308
Ik vrees dat je voor nu niet veel anders kunt doen dan de behandeling af maken. En de boel schoonhouden met iets. Colloidaalzilver is daar wel ideaal voor.

Ik weet niet of je wat hebt met homeopathie? Maar anders zou je voor de toekomst het homeopathische middel Hepar Sulfuris kunnen geven, in een lage potentie. D4 of D6. En daarbij kun je dan Silicea D12 geven.

Het is ook niet verkeerd om zelf te leren hoe je kunt voelen of de anaalklieren vol zijn en ze eventueel te legen. Er staan echt genoeg filmpjes op youtube. Ik vind zelf van binnen uit het beste werken.

En ik zou ook wel extra vezel aan de voeding toe gaan voegen. Ik weet niet of je groentenmix geef? Zo niet zou ik dat gaan toevoegen. Geef je dat wel dan zou ik tijdelijk geweekte, gedroogde en gemalen pompoenpitten geven. Dosering staat hier wel op Barfplaats in een topic van Frou.

Bij mijn hond Whoofer hielp het ook fijn om in het eerste stadium van problemen gelijk 3 keer per dag een warme kompres op haar poepert te doen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3356323
Ach Lizzy, wat lief dat je zo'n uitgebreide reactie schreef.
Colloidaalzilver ga ik opzoeken wat dat is en dan morgen even ergens kopen. Homeopathie heb ik voor mezelf niks mee maar ik gebruik het wel voor Ziva omdat ik er goede ervaringen mee heb gehad, ik ga ook die middeltjes opzoeken wat jij schreef.
Haar anaalklieren heb ik ooit wel eens zelf geleegd maar omdat ze het heel naar vind doe ik dat eigenlijk nooit, ze wordt een wokkel en ik ben maar alleen ;) Maar misschien toch ook af en toe iemand vragen om haar dan even vast te houden, dit is namelijk heel erg zielig ook. dan maar een aantal keer per jaar een beetje ongemakkelijk.
Ik geef zeker een groentemix. Ze krijgt elke dag 2 of 3 grote eetlepels. Die gedroogde pompoenpitten ga ik in het topic van Frou lezen.

Esther, ik ben het topic aan het doorspitten en daar staan ook goede tips in. thnx!

Eef, gister was ze er echt bijna panisch mee bezig. Ze heeft amper geslapen. Gisteravond vierde ik mn verjaardag en dat was fijn. Voor zowel mij (dan kon ik er niet ook nog eens panisch mee bezig zijn :biggrin2: ) en voor Ziva die de afleiding leuk vond en uiteindelijk rustiger werd en in slaap viel. Ze heeft door heel wat herrie en gezelligheid heen geslapen.
Ze is nu ook helemaal uitgeteld. Ik heb niet meer het idee dat ze pijn heeft en wacht nu op een vriendin zodat ze Ziva kan vasthouden als ik die AB in dr gaatje spuit.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3356483
Ze is baviaan af. De AB werkt gelukkig. Ik moet ook 1x dd in de anaalklier AB spuiten (DA heeft daar een sneetje in gemaakt aan de buitenkant) maar daar komt nog wel bruine prut uit. Vandaag is dat de laatste keer dat dat moet.
Door Lizzy
#3356605
sam28 schreef:Ze is baviaan af. De AB werkt gelukkig. Ik moet ook 1x dd in de anaalklier AB spuiten (DA heeft daar een sneetje in gemaakt aan de buitenkant) maar daar komt nog wel bruine prut uit. Vandaag is dat de laatste keer dat dat moet.
Ik hoop dat de rommel er dan allemaal uit is en het niet weer overnieuw begint. Ik vind de behandeling overigens verbazend, heb er in 25 jaar nooit eerder van gehoord. Ben benieuwd of het nu ook weg blijft.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3356628
Ik vind het ook bijzonder Lizzy. De eerste keer dat ze dit had kreeg ze enkel AB en een pijnstiller. De tweede keer ging een dierenarts (niet meer de mijne :-X ) er zonder overleg met mij in knijpen. Dat was zo ontzettend zielig dat ze de hele dag heeft liggen bibberen in een hoekje van de bank. :'( Ik heb toen de eerste dierenarts gebeld om te vragen waarom zij alleen AB hadden gegeven. Zij vonden uitknijpen van zo'n pijnlijk abces dierenmishandeling.
Ik heb daarop dierenarts 2 terug gebeld en dit verhaal gedaan. Ook dat ik niet weer kwam. Ik kreeg nog een excuus maar meer in de trant van het spijt me dat jij dit zo ervaren hebt. :-X

Nu dus deze benadering. Ik begrijp er niks van iig. Deze legde uit maar overlegde niet. Ik heb wel gezegd dat er niet in geknepen mocht worden vanwege pijn. De arts zei dat ze dat ook niet durfde omdat het misschien dan zou openscheuren? Er moest echt een snee gezet worden. Ze was ook afgeleid door de 3 co-ass die er naast stonden? Geen idee. Alles wat ik zei kwam niet echt aan. Ze vertelde wel dat het sneetje niet gevoeld werd en als ze de omgeving zou verdoven voordat ze de incisie ging maken, ze 5 of 6x pijn zou ervaren ipv deze ene snelle keer.
Ik moet wel toegeven dat ze op die incisie geen kick gaf, enkel op het leeghalen van de klier. Nadien was Ziva ook wel opgelucht, heeft de rest van de dag liggen soppen omdat er natuurlijk steeds rommel uit kwam. Zoveel mogelijk gestopt, maar Ziva is gewoon een schoon hondje, houdt niet van viezigheid en al helemaal niet als het eruit loopt.
De dagen daarna moest ik AB in de anaalklier, via het gemaakte gaatje, spuiten. Hier heeft ze ook helemaal geen last van gehad. Alleen dus wat er weer uit druipte ;) Dinsdag was officieel de laatste keer, maandag kwam er dus nog wat bruine zooi uit. Dinsdag niet meer, alles wat er met de AB uit kwam was AB en geen prut. Ik had nog wat over en dat heb ik er woensdag nog ingespoten omdat ik 1x geen prut meer, wat weinig vond. Dat was ook gewoon AB wat eruit kwam.
Morgen de laatste pil AB en controle bij de eigen dierenarts.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3356731
Ja, die was goed. Hij heeft getest of de anaalkliergang doorgankelijk was met nog weer wat AB. Kwam netjes allemaal terug.
Hij heeft me 27€ gerekend voor de controle vandaag. Hij had ook alle tijd, vroeg zich af waarom ik vanuit Utrecht helemaal naar hem toe kwam. Euh, omdat ik dit een superfijne praktijk vind? Hij is altijd heel relaxed en heeft alle tijd altijd. :)
Door Eef+Stippels
#3356740
sam28 schreef:Ja, die was goed. Hij heeft getest of de anaalkliergang doorgankelijk was met nog weer wat AB. Kwam netjes allemaal terug.
Hij heeft me 27€ gerekend voor de controle vandaag. Hij had ook alle tijd, vroeg zich af waarom ik vanuit Utrecht helemaal naar hem toe kwam. Euh, omdat ik dit een superfijne praktijk vind? Hij is altijd heel relaxed en heeft alle tijd altijd. :)
Top! :)

Doe ik ook hoor. Ik had in mijn oude woonplaats een geweldige da, en daar ga ik nu nog steeds met de dames naar toe.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door