Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3355859
Wil je alleen veel sterkte wensen. Die onzekerheid nu is ook killing.

En inderdaad, stap voor stap is de enige manier.

Ik zou ook zeker met uitgebreid bloedonderzoek beginnen en daarna verder nadenken en beslissen. En ja, narcose, je kent mijn dilemma maar bij een indeling voor Asa wordt geen rekening gehouden met leeftijd. De hond zoals die dagelijks is en het medisch beeld wat je met onderzoeken krijgt, is voor mij leidend. Sterkte. :-*
#3355893
Ik zou inderdaad bloedonderzoek doen omdat het al een oudere hond is.

Als daar niets uit komt dan zou voor mij de vraag zijn 'komt het vaker voor of was het alleen bij deze betreffende wandeling'.
Wanneer het vaker voor gaat komen is de vraag 'wat is de belasting van vervolgonderzoek en wat kan ik qua behandeling met de mogelijke uitslag'.
#3355908
Onze Bob met epilepsie (1 a 2 keer per jaar) vertoont toch wel hetzelfde. Zeker in het voor- en nastadium. Soort van bereikbaar, je hebt contact, maar hij kan er niet op acteren. Verder ook veel kwispelen, maar dat lijkt gewoon automatisme, geen bewuste kwispel. Hij ligt dan stijf op de grond.

Sterkte met uitzoeken, niet leuk dit soort dingen :(
#3355951
Nou, bloed geprikt.

Calcium is prima. Ureum is verhoogd. Creatinine is echter niet verhoogd. Alkalische fosfaten is iets verhoogd. GPT ook iets verhoogd. Allemaal niet dermate verhoogd dat je het er benauwd van krijgt. En aangezien ze verder goed eet, goed poept, lekker actief is : zijn we er eigenlijk niet heel veel wijzer van geworden (zoals mijn dierenarts dus ook al dacht). Behalve die toevallen hebben we hier verder een blije actieve maar oudere hond.
#3355983
Lizzy schreef:Nou, bloed geprikt.

Calcium is prima. Ureum is verhoogd. Creatinine is echter niet verhoogd. Alkalische fosfaten is iets verhoogd. GPT ook iets verhoogd. Allemaal niet dermate verhoogd dat je het er benauwd van krijgt. En aangezien ze verder goed eet, goed poept, lekker actief is : zijn we er eigenlijk niet heel veel wijzer van geworden (zoals mijn dierenarts dus ook al dacht). Behalve die toevallen hebben we hier verder een blije actieve maar oudere hond.

Oke, je weet nu dus wel dat er qua organen niet veel mis is. Dus voor nu...gewoon doorgaan met leven. :-*
#3355995
Ik ga vandaag ook Linga's urine nog even weg brengen, om te kijken of d'r nieren voldoende concentreren. Als ik dat zo zie (heb het net opgevangen) is daar niks mis mee, concentreert ze helemaal goed. En dan gaan we verder doen wat jij schrijft Angelique: verder leven. Misschien blijft het hierbij, bij deze aanvallen. Of niet en dan zien we het dan wel weer. Voorlopig is de ze hartstikke vrolijk op het moment en geniet ze van het leven.
#3355996
Fijn dat je nu weet, dat wat je kunt meten okay is.
Ik weet niet of het kan hoor maar bij mensen komen aanvallen van “geeuwhonger” voor. Misselijk trillen en soms flauwvallen. Zou het zo iets geweest kunnen zijn?
Misschien kom je er nooit achter maar geniet van elke goede dag(op die leeftijd komen ze op een bepaald moment helaas)
#3356013
Fijn dat alle bloedwaarden goed zijn. Alleen weet je nu natuurlijk nog niets. Barney kreeg epileptische aanvallen op zijn 4e, maar dat zag er echt heel anders uit, die had ook echt honger na zo'n aanval. Maar ja die aanvallen komen in zoveel verschillende vormen voor.

Ik duim dat dit toch iets was wat niet meer terug gaat komen. Knuffel voor Linga.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door