Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3355719


Gisteren heeft Linga twee keer zo'n "toeval" gehad. Eén keer buiten tijdens de wandeling (en heb ik het niet gezien) en één keer aan het eind van de wandeling. Ze kwam helemaal trillend binnen (zo begint het) en toen ging ze neer. Ze heeft zo wel een minuut of 5 gelegen. Haar hart ging als een bezetene tekeer. Op de achtergrond hoor je Fritzi piepen, janken en schreeuwen want zij raakte direct totaal in paniek toen Linga plat ging.

Na 5 minuten stond Linga weer op en liep ze naar haar mand. Na de eerste aanval stond ze ook weer op en liep ze verder. Maar thuis gekomen krijgt ze altijd eten (wat ze heeeeeeeeeel belangrijk altijd vindt) maar ze hoefde niks.

Vandaag ga ik proberen een afspraak te maken bij de dierenarts maar ik dacht "misschien heeft iemand dit eerder gezien" :-\
#3355731
Nee, haar ogen gingen niet snel heen en weer. Ik zou zeggen dat het zelfs het tegenovergestelde was, ze keek vrij strak voor zich uit. Vanmiddag een afspraak bij de dierenarts. Bah. Ze is natuurlijk nog jong maar niet zo heel jong (13 jaar + 3 maanden) dus hier houden we niet van :-\
#3355740
Wat raar, hoewel ze apatisch lijkt, reageert ze toch duidelijk met een kwispelstaart en zelfs een blik achterom als Fritzi even heel veel herrie maakt

Het lijkt wel als of er ergen even een blokkade is tussen hoofd en lijf, maar dan zou je eigenlijk ook geen kwispelstaart verwachten

Naar hoor, hopelijk vinden ze vanmiddag wat dit is en gaan ze het heel makkelijk oplossen
Veel sterkte
#3355742
Nee, het ziet er zeker niet prettig uit. En raar ook. Ik heb ook echt geen flets idee wat er mis gaat.... Het kwispelen is ook een geen blije hoor. Meer alsof het automatisch gaat. Vandaag is ze echter weer helemaal de oude. Ze heeft net lekker gewandeld, haar bak leeg gegeten en ze bemoeit ze weer overal mee. Ik snap er geen kont van. Maar goed, vanmiddag naar de DA en ik heb het filmpje alvast doorgestuurd.
#3355748
Misty heeft iets soortgelijks, niet helemaal vergelijkbaar maar wel het trillen, piepen en soms neergaan. Bij Misty blijken het zenuwpijnen te zijn en wat jij beschrijft gebeurde met name als ze gezwommen had of in regen/kou gelopen heeft. Door de kou trekken alle zenuwen samen en geeft dan een soort uitval. Met 3*100mg gabapentine is het goed in de hand te houden en is het eigenlijk nauwelijks meer gebeurt. Ik ga nu ook weer maandelijks naar Nijmegen naar Victor Hoogma en zie overduidelijk verschil.

Je schrikt je de rambam! Heel veel knuffels voor jullie en je mooie meisje!
#3355749
Nou sterkte en succes bij de DA. Hopelijk kunnen jullie achterhalen wat het kan zijn, want ook dat kan wel eens moeilijk zijn met dit soort dingen.
Ik vind haar meer een blik hebben van kaken op elkaar, dit voelt niet lekker, pijn wellicht of anders, het voelt zo vreemd. En ik wil niet bewegen want dit voelt raar.

Ik heb alleen Maci gehad die toe 2x omgevallen was toen Kaio net overleden was, maar die gilde en viel om, leek net of ie een hartaanval had, en die duurde dan ook eventjes en daarna was ie gewoon weer ok. Is verder ook nooit meer gebeurd. Maar je schrikt je echt te pletter. Geen idee of dit er op lijkt hoor, maar kan wel de schrik voorstellen zeg :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door