Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3355756
Ohhhh Bah Lizzy,
Dat ziet er inderdaad niet fijn uit.
Zo erg als je je lieverd zo ziet liggen.
Je schrikt je een ongeluk.
Hoop dat de da jullie kan zeggen wat er mis is gegaan, want ik zou het echt niet weten, maar dat er iets niet goed ging is wel duidelijk.
Ik duim in ieder geval voor iets simpels en eenmalig

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
#3355775
sam28 schreef:Hee gedver Lizzy. Wat heftig en Fritzi gaat me door merg en been, zo sneu. Ik heb ook geen idee wat het kan zijn. Hopelijk bied de dierenarts enig soelaas. Heel veel sterkte daar.
En dan moet je je voorstellen, haar zusje reageert gewoon niet. Die komt niet eens uit haar mand om te kijken waar al dat tumult voor is.
#3355786
Nou, eigenlijk niks.... In die zin: onze dierenarts vindt het vooralsnog wat op een epileptische aanval lijken. Vooral omdat ze voorafgaande aan wat je op het filmpje ziet hevig trilt en daarna plat gaat. Oorzaak onbekend, ja, kan van alles wezen. Gezien haar leeftijd is het geen primaire epilepsie maar secundaire en dan weer : oorzaak onbekend. En de vraag is of je dat allemaal uit wil laten zoeken. Of niet. Ik weet het even niet :-\
#3355789
Lizzy schreef:Nou, eigenlijk niks.... In die zin: onze dierenarts vindt het vooralsnog het meest op een epileptische aanval lijken. Vooral omdat ze voorafgaande aan wat je op het filmpje ziet hevig trilt en daarna plat gaat. Oorzaak onbekend, ja, kan van alles wezen. Gezien haar leeftijd is het geen primaire epilepsie maar secundaire en dan weer : oorzaak onbekend. En de vraag is of je dat allemaal uit wil laten zoeken. Of niet. Ik weet het even niet :-\

Ruk dit :( Ik zou iig wel een groot bloedonderzoek laten doen, want bij secundair heb je nog wel een goede kans een oorzaak te vinden. Stel dat de lever of nieren het niet goed doen, dan zou je daar nog wel iets mee kunnen misschien.
Verder zal het afwachten zijn of en hoe vaak het terugkomt en watvoor lading dat op Linga legt, want uitgaande van het filmpje lijkt ze wel te weten dat er iets gaande is.
#3355790
Jeeee wat schrikken! :(

Lastig dit...
De ervaring leert dat je tig onderzoeken kunt laten doen, die de hond in kwestie erg vervelend vindt cq die erg belastend zijn, zonder dat je verder komt :-\
Wat zegt de da, denkt die dat je verder moet gaan onderzoeken?
Misschien bloedonderzoek doen? Dat is niet zo belastend en dan heb je daar alvast een idee van.

Hopelijk gebeurt het nooit weer :-*
#3355792
Nou, ik vroeg dus ook "is het slim om naar Paul te gaan?" en toen zei hij ook dat ze de medische molen in zou gaan. Het is echt heel stom maar om een bloedonderzoek heb ik niet gevraagd en we hebben het er niet over gehad. Komt ook omdat ze verder geen verschijnselen vertoont van lever of nierproblemen. Maar ja, wie weet zit daar toch iets niet goed. Van de week ff terug voor een uitgebreid bloedonderzoek.
#3355808
CECS is een aandoening waar nog weinig over bekend is. Jouw spikkel is geen Border Terrier, dus ik zou die kant niet uitdenken en dan nog, zoiets komt niet zomaar met 13 jaar tevoorschijn.
Ik vind het meer dan zorgelijk, 13 jaar en dan niet kunnen blijven staan.
De toekomst zal het uitwijzen.

In ieder geval sterkte,
Hanny
#3355813
Onze Duitser heeft zoiets gehad, maar die hijgde er ook heftig bij. Ze storte buiten in en kon niet meer overeind komen. Mega hijgen en hartkloppingen. Maar dat stopte ook niet. Was in januari en het was stervenskoud dus dat hijgen was erg raar. Aangezien ze al op haar laatste pootjes stond hebben we haar toen 2 uur later laten gaan.
Heftig hoor dit. Sterkte. Ik hoop dat er iets uit het bloedonderzoek komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door