Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3355718
Heb je een kerngezonde roedel, happy met je 4 goude maatjes en genieten. Pats....door trauma gescheurde achillespees bij onze 6 jarige Ruby in juli met operatie en revalidatie als gevolg. Met allerlei nare bijwerkingen en andere kleinere problemen en ongemakken tot gevolg. Nu na zware jachtdag op zaterdag 15 september alleen de oude, echt heel erg sportieve en fitte oude dame dus weer alleen mee ( ook gelijke jachtdagen op 15 en 31 augustus ) zag tijdens dag dat ze moe was dus bij een van de 4 driften heel rustig gehouden. Einde dag ben ik haar even kwijt maar gelukkig komt ze na kleine 15 minuten hard en vrolijk rennend mijn richting op. Zondag wat stram maar normaal na zo'n dag en met ruim 11,5 jaar op de teller. Gewoon flinke wandeling en alles lijkt als altijd. Maandagochtend ineens niet meer grotere ronde in bos willen lopen en maandagavond maar tot de hoek hier komen voor de plas. Dinsdagochtend neem ik haar mee richting water ( vind ze altijd machtig, bommetjes en pretmaken ) dan zie ik ineens een oude hond die niet oke is, na 10 meter lopen, doet ze een plas en gaat in gras liggen eten, krijg haar niet meer omhoog dus draag haar naar auto. Overbelasting, spierpijn??? we wachten af. Op woensdagnamiddag naar DA hier in dorp. Faya kan niet meer lopen, of wil niet meer. na dinsdagochtend geen plas meer en laatste poep moet op maandag geweest zijn. Alle reflexen zijn prima, geen koorts, tandvlees prima, hart/pols ook oke. Na verder voelen en zoeken denken ze dat ze een wat gevoelige plek heeft op rug, in de buurt van staart. Novacam injectie en novacam mee. Donderdagochtend braken, maar zit niet veel meer in bijna niets meer gegeten, drinken durven we nu ook niet meer yoghurt met water te geven omdat ze telkens wil braken en er niets meer inzit, dus met spuitje wat water in bek. Donderdagmiddag weer naar DA. Andere collega nu ( de 3e die er naar kijkt ) waarom ze niet wil/kan lopen snappen ze niet. wordt rontgen gemaakt van rug naar staart en daarop is niets groots te ontdekken, misschien wat beginnende atrose maar ja, leeftijd. Misschien toch zoveel pijn dat ze daarom niet wil plassen, poepen en lopen. Methadon intraveneus toegedien gekregen en met evt. katheteriseren kunnen we in ieder geval nog tot morgen wachten. Jippie in de avond dan eindelijk de grote plas! Gelukkig vrijdagochtend ook weer. Qua lopen/ bewegen lichte verbetering. Tramadol en maagzuurremmer meegekregen maar dit valt niet goed zowel vrijdagochtend als vrijdagavond komen de tabletten er vrij snel weer uit. Weekend, wat nu.....zaterdagochtend spreekuur in Best bij Dierenkliniek den Heuvel, wil niet tot maandag zo doorsukkelen. Wederom korte check van de functies, reflex, hart/pols, koorts, tandvlees en dan echo maken ( wie weet ergens tumor wat tegen organen in buik drukt ) alles schoon zo te zien bij milt, nieren, lever, buik....wordt door DA wel harde ontlasting uit anus weggehaald en op echo ziet ze nog meer in de darmen, maar niet overvol, alleen op enkele plekken zit harde ontlasting ( kan ook niet echt vol zitten want eet niet meer ) tevens gelijk bloed laten testen en ook hier alles prima. advies stoppen met Tramadol, wel de omeprazol ( maagbeschermer ) blijven geven ivm novacam. Wil darmen en maag stimuleren krijgt daarvoor iets toegediend - neem aan zelfde als de tabletten die we eerst 4x per dag moeten geven half uur voor het eten en dan 4x per dag kleine hoeveelheid eten geven ( tabletten zouden ook misselijkheid of braken moeten tegenhouden of afremmen ) tabletten Metoclopramide mee, advies ook iets met prednison vetpred of zo geloof ik, maar dit wil ik dan nog niet. Zaterdag thuis nog 3x de tabletjes die dag, eten blijft erin en wil ze ook weer. Plassen gaat nog steeds goed, lopen nu mogelijk, zo'n 10-15 passen. Zondag, keutel ter grootte van spruitje verder niet.....1x toch weer braken, maar de andere 3 maaltijden blijven erin. Geen idee wat nu nog? laxeermiddel? Probiotica? Naar alternatieve geneeskunde grijpen: osteopaat?? of.......er is zo veel, ik zie door de bomen het bos niet meer, maar Faya is nog steeds niet oke. HELP graag jullie advies, tips, suggesties. Wonen regio Breda.
#3355721
Jeetje...... Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Wat een drama joh! Ik zou hiermee naar Dr. Anneke Schellingerhout gaan maar zij zit helemaal niet bij jullie in de buurt :-\ . Maar ja, het liefst dus een dierenarts die ook osteopathie, chiropractie, acupunctuur doet. Ik zie wel dat het dierenziekenhuis in Breda een mevrouw zit :

"Dierenziekenhuis Breda werkt dierenfysiotherapeute, dierenchiropractor en dierenosteopaat Femke van Hoeij".
#3355723
Ik moet een kleine beetje denken aan Chenak; die had een vernauwing van het wervel kanaal (ouderdom, slijtage) en dat kwam aan het licht omdat hij ineens na een lang weekend heel actief, door zijn achterpoten zakte. Later kreeg hij ook moeite met poepen. Afhankelijk van waar de vernauwing zit, kan er ook uitval zijn vd zenuwen die darmen en blaas bedienen. Hij reageerde toen heel goed op prednison, dat zorgt voor slinken van de zwelling rondom ruggenmerg.
Het niet willen eten herken ik minder, helemaal op het laatst had hij dat wel maar dat had met pijn te maken, denken wij. Chenak likte ook aan zijn voeten vanwege waarschijnlijke prikkelgevoel.

Ik denk dat ik het toch vooral in de rug zou zoeken. Omdat dat ook heel veel effect op maag-darmen kan hebben.
#3355801
dank Lizzy en Siberienne. Ik denk zelf ook iets in de rug en klinkt idd alsof het lijkt op het probleem met jouw hondje. Denk dat ik Christel Dubbeld ga proberen, werkt samen met CNG Olijf en hier zitten ook andere disciplines bij in de alternatieve geneeskunde. Iemand ervaring bij Christel Dubbeld van Animal in Motion?

Nog voor meer mensen een bekend / herkenbaar probleem?
#3355830
faya schreef:dank Lizzy en Siberienne. Ik denk zelf ook iets in de rug en klinkt idd alsof het lijkt op het probleem met jouw hondje. Denk dat ik Christel Dubbeld ga proberen, werkt samen met CNG Olijf en hier zitten ook andere disciplines bij in de alternatieve geneeskunde. Iemand ervaring bij Christel Dubbeld van Animal in Motion?

Nog voor meer mensen een bekend / herkenbaar probleem?
Ik ken haar niet maar heb even naar de website gekeken. Ziet er goed uit. Ik denk verstandig. Een osteopaat kijkt namelijk niet alleen naar de rug maar naar het hele lichaam van de hond, ook de maag, darmen, etc.
#3356101
Inmiddels gaat het langzaam beter met Faya. Plassen en poepen doet ze weer zelf en gisteren heeft ze ook weer normale hoeveelheid gegeten als anders dan niet in 2x maar 3x per dag, gelukkig ook met smaak. Novacam geef ik nog en ook de metoclopramide 1/2 tablet half uur voor het eten. Heel mooi is dat ik vanmiddag toch al naar Osteopaat kan - Christel Dubbeld in Cromvoirt, dus dat is al weer eerder dan komende maandag. Inmiddels ook vriendin in Duitsland die veel met natuurlijke middelen doet en altijd regelmatig naar fysio gaat met controle voor honden, soort sportkeuring zeg maar. Die gaat ook naar natuurgeneeskundige genaamd Susanne Moeller in Roshof. Zij heeft om vacht van Faya gevraagd, is daar afgelopen woensdag aangekomen. Volgens haar vergiftigen Novacam en Tramadol ( heb ik alleen vrijdag gegeven ) haar en zou als er pijnstillend middel gegeven moest worden iets met Carprofen beter zijn. Liefst wil ik proberen geen pijnstiller van DA meer te geven. Suggesties waren CBD olie en traumeel tabletten ( overigens wel die met de meerdere ingredienten in Holland ook Traumeel H en die moet het niet zijn ) verder Nux vomica C30 om te ontgiften en de blokkade in SI gewricht dan naar fysio of osteopaat en MMS Gold geven......inmiddels gevonden op internet. Iemand bekend met gebruik hiervan? Verder goede CBD olie, welke? Smeren op rug of innemen? Traumeel? alvast bedankt voor het meedenken!
#3356151
faya schreef:Inmiddels gaat het langzaam beter met Faya. Plassen en poepen doet ze weer zelf en gisteren heeft ze ook weer normale hoeveelheid gegeten als anders dan niet in 2x maar 3x per dag, gelukkig ook met smaak. Novacam geef ik nog en ook de metoclopramide 1/2 tablet half uur voor het eten. Heel mooi is dat ik vanmiddag toch al naar Osteopaat kan - Christel Dubbeld in Cromvoirt, dus dat is al weer eerder dan komende maandag. Inmiddels ook vriendin in Duitsland die veel met natuurlijke middelen doet en altijd regelmatig naar fysio gaat met controle voor honden, soort sportkeuring zeg maar. Die gaat ook naar natuurgeneeskundige genaamd Susanne Moeller in Roshof. Zij heeft om vacht van Faya gevraagd, is daar afgelopen woensdag aangekomen. Volgens haar vergiftigen Novacam en Tramadol ( heb ik alleen vrijdag gegeven ) haar en zou als er pijnstillend middel gegeven moest worden iets met Carprofen beter zijn. Liefst wil ik proberen geen pijnstiller van DA meer te geven. Suggesties waren CBD olie en traumeel tabletten ( overigens wel die met de meerdere ingredienten in Holland ook Traumeel H en die moet het niet zijn ) verder Nux vomica C30 om te ontgiften en de blokkade in SI gewricht dan naar fysio of osteopaat en MMS Gold geven......inmiddels gevonden op internet. Iemand bekend met gebruik hiervan? Verder goede CBD olie, welke? Smeren op rug of innemen? Traumeel? alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb er geen ervaring mee, met MMS Gold.

CBD olie: ik heb die van Jacob Hooy maar ik ga over op die van Polder Cannabis als de Jacob H op is.

Wat bedoel je met de vetgedrukte vraag?
#3356289
Lizzy schreef:Ik heb er geen ervaring mee, met MMS Gold.

CBD olie: ik heb die van Jacob Hooy maar ik ga over op die van Polder Cannabis als de Jacob H op is.

Wat bedoel je met de vetgedrukte vraag?
Ik denk dat ze bedoelt of de cbd olie gesmeerd of geslikt moet worden
#3356669
afgelopen vrijdag dus bij osteopaat geweest in Cromvoirt. Faya werd eerst doorgemeten met de lechnerantenne en naast de blokkades in OAA en midden en lage rug werkten volgens haar ook de lever en nieren niet optimaal en ook haar hartzakje is geblokkeerd (??? iemand hier ervaring mee ). Volgens haar zat er ook een streptokokkeninfectie in het lichaam ingekapseld en die moest eerst aangepakt worden voordat ze de rug kon aanpakken. Heb Kidney Comp van Phytonics meegekregen en Silsterk, Oreganum deze 3 weken geven, na deze 3 weken door met Kidney Comp en dan nog een streptokokken granule. Ik moest pas over 6 weken terugkomen. Nu werkt dit op mij best vreemd omdat ook die blokkades in haar rug - en daar moet ze toch pijn aan hebben - dus pas over 6 weken aan de beurt komen. Iemand hier meer kijk op dan ik? Gaat overigens wel stukje beter met het meisje, loopt weer 25-30 minuten mee, wel wat langzaam en heeft weer interesse in spelen maar is zeker niet, totaal niet haar actieve zelf zoals 3 weken geleden
#3356680
faya schreef:afgelopen vrijdag dus bij osteopaat geweest in Cromvoirt. Faya werd eerst doorgemeten met de lechnerantenne en naast de blokkades in OAA en midden en lage rug werkten volgens haar ook de lever en nieren niet optimaal en ook haar hartzakje is geblokkeerd (??? iemand hier ervaring mee ). Volgens haar zat er ook een streptokokkeninfectie in het lichaam ingekapseld en die moest eerst aangepakt worden voordat ze de rug kon aanpakken. Heb Kidney Comp van Phytonics meegekregen en Silsterk, Oreganum deze 3 weken geven, na deze 3 weken door met Kidney Comp en dan nog een streptokokken granule. Ik moest pas over 6 weken terugkomen. Nu werkt dit op mij best vreemd omdat ook die blokkades in haar rug - en daar moet ze toch pijn aan hebben - dus pas over 6 weken aan de beurt komen. Iemand hier meer kijk op dan ik? Gaat overigens wel stukje beter met het meisje, loopt weer 25-30 minuten mee, wel wat langzaam en heeft weer interesse in spelen maar is zeker niet, totaal niet haar actieve zelf zoals 3 weken geleden
Soms moet je eerst andere zaken oplossen om het zichtbare probleem in dit geval de blokkades in de rug te kunnen behandelen. Dus een soort voorwerk doen. Ik neem ook aan dat ze bedoeld dat lever en nier energie laag zijn en dat dat eerst moet verbeteren. Maar waarom niet even per mail
Of telefoon extra uitleg vragen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door