Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#3355055
Yilla heeft blauwalgvergiftiging opgelopen begin augustus, zij heeft dit maar net overleefd. Haar leverwaarden waren toen behoorlijk verhoogd en ze had alvleesklierontsteking. Sindsdien verdraagt ze geen karkas meer ( ook geen luchtpijp oid) ze kotst alles er een paar uur later uit. Als ik het overdag geef gaat het meestal goed, alleen avonds doe ik het niet meer, dan wordt het braken.
Heeft iemand een idee hoe dit kan en mij dit kan uitleggen, het heeft natuurlijk met een verstoord verteringsproces te maken maar hoe precies kom ik niet uit.
Door Lizzy
#3355064
ellenned schreef:Yilla heeft blauwalgvergiftiging opgelopen begin augustus, zij heeft dit maar net overleefd. Haar leverwaarden waren toen behoorlijk verhoogd en ze had alvleesklierontsteking. Sindsdien verdraagt ze geen karkas meer ( ook geen luchtpijp oid) ze kotst alles er een paar uur later uit. Als ik het overdag geef gaat het meestal goed, alleen avonds doe ik het niet meer, dan wordt het braken.
Heeft iemand een idee hoe dit kan en mij dit kan uitleggen, het heeft natuurlijk met een verstoord verteringsproces te maken maar hoe precies kom ik niet uit.
Oef. Dat is een goede vraag. Ik weet het simpelweg niet zeker. Ik denk dat zo'n karkas een behoorlijk ding is om te verteren. Het bot en het vet en eiwit. En ik weet niet of haar alvleesklier alweer voldoende werkt om dat aan te kunnen. Wel gek op zich dat ze het overdag beter aan kan dan 's avonds.... Hoewel er dierenartsen zijn die beweren dat honden 's avonds geen eten zouden moeten krijgen omdat het spijsverteringssysteem dan juist in rust gaat.

Misschien dat het herstel toch langer gaat duren dan je zou denken. Is het een mogelijkheid om het voorlopig gemalen te geven?
Door ellenned
#3355067
Haar alvleesklier waarden zijn goed, lever nog steeds wat verhoogd. Het zal idd toch ook te maken hebben met het in rust gaan van het lijf want overdag gaat het meestal goed, dus nu geef ik het smorgens na de wandeling, dat is geen probleem.
Maar ik ben gewoon nieuwsgierig waar dat nu door komt. Ik denk ook wel dat haar lijf nog steeds moet werken, merk het ook aan haar conditie, ze heeft echt een jas uitgedaan.
Door Lizzy
#3355080
Ja, dat in combinatie met dat ze toch nog herstellende is. Ze heeft het zo te pakken gehad, ik denk dat ze nog niet op volledige sterkte is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door