Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3356332
Die holistisch arts ga ik eens bekijken.

Regulier weten ze het niet meer. Utrecht zegt dat we best kunnen komen maar dat ze in dit geval niet méér kunnen doen dan Eersel. Aangezien hij ook allergisch lijkt op de narcose en ze voor verder onderzoek toch biopten of zo nodig hebben, plus dat ze echt voor 95% zeker weten dat het "gewoon" voedingsgerelateerd is.

Het blijft vooral zoeken naar iets waar hij tegen kan en tot die tijd aan symptoombestrijding doen.
Door yazzie
#3356404
Als Utrecht daar zo stellig in is (95% voedingsgerelateerd) is een voedingsdeskundige van de UU wellicht een traject.

Hier wel goede ervaringen met Ronald Corbee. Hij was oprecht geïnteresseerd waarom ik voor Barf had gekozen, heeft kosteloos mijn menu's doorgerekend (en goed bevonden :) maar dat wist ik natuurlijk al omdat ze ook hier geplaatst waren ;) ) Ook heeft hij mij geholpen met een leverdieet want mijn hond viel teveel af op het leverdieet hier op Barfplaats. Uiteindelijk deels ook brok bij gegeven (tijdelijk) maar zo bleef hij wel op gewicht.

Per mail reageert hij heel snel. En echt, hij is geen tegenstander van rauw maar hij geeft zelf aan dat hij met regelmaat geen uitgebalanceerde Barfmenu' s voorgeschoteld krijgt en daar wordt niemand blij van. Ook ik heb een keer de vraag gekregen of kippennekken met pens genoeg was... :( Daarin begrijp ik hem echt wel. Succes maar weer, wat een puzzel... :-\
Door Anne in Zweden
#3356419
Hope schreef:Die holistisch arts ga ik eens bekijken.

Regulier weten ze het niet meer. Utrecht zegt dat we best kunnen komen maar dat ze in dit geval niet méér kunnen doen dan Eersel. Aangezien hij ook allergisch lijkt op de narcose en ze voor verder onderzoek toch biopten of zo nodig hebben, plus dat ze echt voor 95% zeker weten dat het "gewoon" voedingsgerelateerd is.

Het blijft vooral zoeken naar iets waar hij tegen kan en tot die tijd aan symptoombestrijding doen.
Ik vind dit nogal tegenstrijdig van Utrecht, eerlijk gezegd: ze zijn er voor 95% zeker van dat dat het voedingsgerelateerd is, maar je hond is ook allergisch voor narcose - oftewel juist niet voedingsgerelateerd-allergisch. Ik snap dat nader onderzoek daardoor lastig is, maar simpelweg stellen dat het bijna zeker een voedingskwestie is, lijkt me nogal kort door de bocht. Zeker als je Nelsons allergie voor huismijt en stof en alles waar een molecuul aan hangt in overweging neemt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3356424
Anne in Zweden schreef:Ik vind dit nogal tegenstrijdig van Utrecht, eerlijk gezegd: ze zijn er voor 95% zeker van dat dat het voedingsgerelateerd is, maar je hond is ook allergisch voor narcose - oftewel juist niet voedingsgerelateerd-allergisch. Ik snap dat nader onderzoek daardoor lastig is, maar simpelweg stellen dat het bijna zeker een voedingskwestie is, lijkt me nogal kort door de bocht. Zeker als je Nelsons allergie voor huismijt en stof en alles waar een molecuul aan hangt in overweging neemt.
Nou ja, hij is zo ongeveer voor alles allergisch dus dat hij ook zo belachelijk reageert op narcose past wel in het plaatje. Dat hij nu zo'n last heeft van zijn maag en dat dit voedselgerelateerd is geloof ik op zich wel. We kunnen hem weer onder narcose doen voor een nieuw biopten maar dan hebben we straks een diagnose maar geen hond meer om te behandelen.

Ik ga met hem naar de kliniek in de Bilt, holistisch. Ze zitten er tjokvol dus het is wachten op een plekje en tot die tijd maar roeien met de riemen die we hebben.
Door Anne in Zweden
#3356425
Hope schreef:Nou ja, hij is zo ongeveer voor alles allergisch dus dat hij ook zo belachelijk reageert op narcose past wel in het plaatje. Dat hij nu zo'n last heeft van zijn maag en dat dit voedselgerelateerd is geloof ik op zich wel. We kunnen hem weer onder narcose doen voor een nieuw biopten maar dan hebben we straks een diagnose maar geen hond meer om te behandelen.

Ik ga met hem naar de kliniek in de Bilt, holistisch. Ze zitten er tjokvol dus het is wachten op een plekje en tot die tijd maar roeien met de riemen die we hebben.
Ik weet het, ik bedoelde alleen dat focussen op voeding bij Nelson misschien geen zin heeft als je niet ook alle andere allergieën in het plaatje betrekt. Ik kreeg door die uitspraak van Utrecht even het idee dat ze die andere allergieën voor het gemak buiten beschouwing lieten.

Nee, narcose zou ik ook niet aandurven met 'm. Wat een ellende. :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3356429
Nou daar heb je ook gelijk in hoor. Ze doen het nu voorkomen alsof ik even het juiste voer niet halen en dan is hij gezond.

Hahaha.

Eigenlijk is het om te janken hé...
Door Anne in Zweden
#3356453
Hope schreef:Nou daar heb je ook gelijk in hoor. Ze doen het nu voorkomen alsof ik even het juiste voer niet halen en dan is hij gezond.

Hahaha.

Eigenlijk is het om te janken hé...
Inderdaad. Dom vrouwtje. Wil per se rauw voeren terwijl met een goede hypoallergene brok alles zo is opgelost. ::)

Om moedeloos van te worden, inderdaad...

Knuf voor jou en je lieve pupperd. :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3356454
Anne in Zweden schreef:Inderdaad. Dom vrouwtje. Wil per se rauw voeren terwijl met een goede hypoallergene brok alles zo is opgelost. ::)

Om moedeloos van te worden, inderdaad...

Knuf voor jou en je lieve pupperd. :bigarmhug:
Ja echt! PRECIES DIT.
Maar als je dan vraagt welke brok je dan moet voeren dan hoor je ook: jaaaaa, uuuuuuhhhh, jaaaaa, hmmmmm... Nou.... Weet je.... Geen idee eigenlijk!
Door Anne in Zweden
#3356463
Hope schreef:Ja echt! PRECIES DIT.
Maar als je dan vraagt welke brok je dan moet voeren dan hoor je ook: jaaaaa, uuuuuuhhhh, jaaaaa, hmmmmm... Nou.... Weet je.... Geen idee eigenlijk!
Ze hebben in Utrecht dus totaal geen idee van Nelsons medische geschiedenis? En dan durven ze desondanks te beweren dat het met 95% zekerheid voedselgerelateerd is? Dat vind ik echt heel, heel schokkend, als dat zo is. Stel dat je daarnaartoe zou gaan, kun je het hele verhaal nog een keer doen en de hele discussie nog een keer voeren, ipv dat je het zoeken naar een oplossing kunt oppakken waar de vorige behandelaar de moed heeft opgegeven. :-X
Gebruikersavatar
Door Hope
#3356468
Anne in Zweden schreef:Ze hebben in Utrecht dus totaal geen idee van Nelsons medische geschiedenis? En dan durven ze desondanks te beweren dat het met 95% zekerheid voedselgerelateerd is? Dat vind ik echt heel, heel schokkend, als dat zo is. Stel dat je daarnaartoe zou gaan, kun je het hele verhaal nog een keer doen en de hele discussie nog een keer voeren, ipv dat je het zoeken naar een oplossing kunt oppakken waar de vorige behandelaar de moed heeft opgegeven. :-X
Ze zien het vooral als allemaal losse stukken en daar geloof ik niet in. Hij heeft niet "gewoon" bronchitis, en "gewoon" een voedselallergie en "gewoon" een slecht hart en "gewoon" jeuk of is gewoon misselijk omdat hij zijn brokjes slecht verteerd. Ze blijven kijken naar al die dingen afzonderlijk, zeggen dan: hij krijgt medicijn A voor de bronchitis en medicijn B tegen de misselijkheid en o wacht, hij heeft ook jeuk dus hij is allergisch voor voer want dat zegt de dermatoloog.

Ik loop echt vast en ik vind het om te gillen. Ik zou willen dat er één arts was die naar het hele plaatje zou kijken. Ik durf er wel wat meer als een appeltaart om te verwedden dat al deze dingen met elkaar te maken hebben. Dat bestrijden van symptomen en roepen dat ik anders moet voeren (maar wat dan?!) begint me te vervelen.

Er wordt nu gezegd: naar hier komen heeft geen zin want wij durven ook geen onderzoeken meer aan. Probeer deze brok eens. En dan krijg je deze ingrediëntenlijst: Rijst (40,5%), gehydrolyseerde vis (31,7%), aardappeleiwit, dierlijk vet (gevogelte, rund), visolie (zalm), gedroogde bietenpulp, gehydrolyseerde kippenlever (2%), mineralen, borageolie, lijnzaadolie.

Ben ik nou gek dat ik dit niet eens ga proberen?

Ondertussen schuiven ze wel dingen van tafel. Het kan niet komen van de L4 vaccinatie. Toch is het begonnen in de week na die prik. Misschien is het toeval, maar dan is het op zijn minst raar. Misschien heeft de enting dit inderdaad niet als bijwerking maar is zijn immuunsysteem gewoon bijzonder. Maar er wordt niet naar gekeken (of misschien kan dat niet?!)
Hoe dan ook kom ik niet verder dan het advies hem niet meer onder narcose te doen en voer te zoeken waar hij niet allergisch voor is.
Aangezien ik al een eliminatiedieet heb gedaan met hard, vegetarisch heb gekookt en nu ook al verschillende brokken heb geprobeerd snap ik op zich nog wel dat de keuzes niet meer voor het oprapen liggen.

Ik hoop op een wonder bij de holistisch arts. Ze zijn in ieder geval bereid om te kijken naar het hele plaatje. Want misschien ben ik inderdaad ontzettend eigenwijs, maar ik blijf het bijzonder vinden dat we een gezonde hond in huis hadden en dat die in een kleine maand bronchitis, 2764 allergieën, hartklachten en verteringsproblemen kreeg. Gewoon, zomaar.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3356469
Hmm ja was het maar zo makkelijk als gewoon voedsel gerelateerd, dan was het nl. zo op te lossen.
Rare uitspraak 95% voedsel gerelateerd en dat na zo'n traject al.
In zijn geheel bekijken zal allicht beter zijn, want je lichaam zit niet in elkaar uit afzonderlijke functies die niets met elkaar te maken hebben, alles heeft invloed op elkaar. Het moeilijke is alleen als je het zo bekijkt weet je niet waar je moet beginnen en eindigen zeg maar, er zal geen kant en klare oplossing zijn of duidelijk aanwijsbare oorzaak, daarom denk ik dat gewone geneeskunde maar alles apart ziet en er een pleister op plakt ( tja meer is het vaak niet ).
Ik denk wel dat het helaas ook holistisch moeilijk zal zijn om hem te genezen, wellicht is dat niet mogelijk, oorzaak of oorzaken vinden is al moeilijk laat staan de juiste oplossingen. Maar natuurlijk is hij ook al enorm gebaat als er een behandeling is die hem een betere kwaliteit van leven geeft. Dus hopelijk weten ze die voor hem te vinden

Tja over L4 , ik denk dus niet dat het mogelijk is om dat maar überhaupt te bewijzen of daar een verband zit. Wetenschappelijk gezien dan. Jammer is dus als het niet te bewijzen is dat het dan maar vaak niet bestaat. Aan de andere kant heb jij en Nelson er volgens mij ook niets aan als het "zou kunnen". Ik bedoel dan weet men nog niet wat hem dan wel zou helpen of hoe te genezen.

Wat ik merk met allergieën is gewoon vaak giswerk, wat AB kuren, en wat onderdrukkers en succes! Het is ook zo moeilijk om oorzaken te achterhalen, denk dat een allergie en intolerantie proces heel erg ingewikkeld in elkaar zit. Anders hadden ze er ook wel een oplossing voor zou dat anders zijn. ( geldt ook bij mensen en daar is het vaak nog makkelijker bij omdat ze met praten zo veel meer kunnen vertellen)


Mijn allergie hond ( sommig of meer? voedsel, mijten, hooikoorts en tja wat nog meer?) zit standaard op een lage dosering apoquel, want dat maakt zijn leven kwalitatief beter, dit na heel veel geprobeerd te hebben wat niet genoeg baatte. Zo is het allemaal acceptabel. Wel merk ik dit jaargetijde altijd verslechtering van zijn huid en meer plekjes maar dank aan de meds voelt hij deze niet zo.
Verder heeft ie dus schildklier tabletten voor trage schildklier en intussen 1x zeker iets van leverfalen gehad, maar volgens mij heeft ie dat wel vaker plots, gelukkig herstelt dat wel weer altijd. Waar dat vandaan komt? Hoe dat te voorkomen is? Volgens mij gaat daar niemand mij antwoord opgeven. Zelf vermoed ik zeker dat dat allemaal met elkaar te maken heeft. Maar daar koop ik niks voor. Ik heb het al geroepen toen ie een jonge hond was, iets in zijn lichaam/ organen functioneerd niet goed, omdat het echt niet alleen maar jeuk is. Maar goed hier dus door meds een hond die prima kan leven en bijna 12 is ( wat ik nooit had verwacht).

Nou heel veel succes met hem bij de holistisch DA, en mocht er zich geen wonder voordoen hoop ik toch echt op een veel betere aanpak en vooral resultaten voor Nelson dat hij ( en jullie!) een stuk fijner leven kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Door Margot
#3356475
Ik ben met mijn eerste newfoundlander ook bij Den Hoek geweest,zij had EPI(alvleesklierziekte)
Bij haar kwam de weil enting naar boven als grootste boosdoener.
Elk jaar kreeg haar alvleesklier een optater en ze had in de zomer ook altijd vreselijke hotspots.
Zij heeft daarna nooit meer de weil enting gehad.
Ook hebben ze toen alles doorgemeten wat ze aan medicijnen en eten kreeg.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3356501
Ze zeggen bij den hoek ook heel duidelijk dat ze hem niet gaan genezen. Daar geloven ze na het horen van het verhaal niet in. Ik ook niet, dus we starten in ieder geval met hetzelfde uitgangspunt. We willen hem ondersteunen, kijken waar we nog dingen kunnen verbeteren, zorgen dat hij met zo min mogelijk chemische middelen een zo fijn mogelijk leven kan leiden.
Ik ben benieuwd. Ik vind het ook wel fijn als er iemand naast me komt staat die gaat zeggen wat ik moet doen. Na vier jaar ben ik het zelf uitzoeken eigenlijk behoorlijk moe.
Door Janie2
#3356514
Ik ben benieuwd.
Destijds bij Den Hoek behandelend arts Thomas Nespor gehad bij mijn hond. Beste kerel. Helaas voor ons heeft hij nu een goed lopende eigen kliniek in Californië. Ik had hem graag nog eens zijn licht zien werpen over mijn hond. Michelle Sliedrecht is ook een vriendelijke arts.

Den Hoek is sowieso een fantastische praktijk, paarden plaatsen bij de wachtkamer etc. Fijne energie.

De zoektocht naar voer gaat natuurlijk gewoon door. Voor zijn allergie is zo kaal mogelijk voeren het beste, voor zijn binnenkantje weer zo onbelastend en goed opneembaar mogelijk het beste. Dat bijt elkaar nu. Heb je al een plan bedacht? Welke bijv 4 voeders ga je nu proberen? Ik hoop dat ze Nelson goed kunnen gaan ondersteunen/helpen!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3356518
Ik denk dat ik blik ga proberen. Die variatie hebben we nog niet gehad. Nieuwe eiwitbron, weinig toevoegingen, andere consistentie.

Als er nog íemand durft te bellen en zegt: maar misschien is hij wel gewoon allergisch voor vlees (gewoon hè, dat woord! Er is hier NIKS "gewoon"), ga ik gillen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door