Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3354607
De hond van mijn vriendin heeft gisteren haar sessie gehad voor heupfoto's en rugfoto's. Daar is uitgekomen dat ze een L8 afwijking heeft en dus een lendewervel teveel. Nu is ze daardoor uitgesloten voor de fok. Maar heeft iemand ervaring hiermee? Krijgen die honden inderdaad veel last en ellende hiervan? Het is nu een jonge hond van anderhalf jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Lizzy
#3354629
Laat me raden, een herder?

En ja, ik heb daar de ellende wel van gezien. Honden die met 7 jaar al een achterhand hadden zo slap als van een 15 jarige :-\ . Dit waren dan wel honden waar in de regel redelijk fanatiek mee gesport werd. Maar, ik heb toch ook wel bij niet sportende honden behoorlijke ellende gezien van degeneratie aan de achterhand door een probleem in de rug met deze extra wervel.
Door hannabelgje
#3354630
Lizzy schreef:Laat me raden, een herder?

En ja, ik heb daar de ellende wel van gezien. Honden die met 7 jaar al een achterhand hadden zo slap als van een 15 jarige :-\ . Dit waren dan wel honden waar in de regel redelijk fanatiek mee gesport werd. Maar, ik heb toch ook wel bij niet sportende honden behoorlijke ellende gezien van degeneratie aan de achterhand door een probleem in de rug met deze extra wervel.
Mini herder. Een corgi.
Het is niet de bedoeling met haar te gaan sporten. Ze doet nu wel hoopers met mij. Ze gaat wel goed opgevolgd worden door fysiotherapeuten en een osteopaat. Maar het kan dus voor een huis-tuin en keukenhond ook een hoop ellende geven begrijp ik. Bah zeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Lizzy
#3354633
hannabelgje schreef:Mini herder. Een corgi.
Het is niet de bedoeling met haar te gaan sporten. Ze doet nu wel hoopers met mij. Ze gaat wel goed opgevolgd worden door fysiotherapeuten en een osteopaat. Maar het kan dus voor een huis-tuin en keukenhond ook een hoop ellende geven begrijp ik. Bah zeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ja kan. Hoeft niet. En als het ellende gaat geven is dat meestal op oudere leeftijd bij de gewone huishond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door