Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3353942
De afgelopen weken heb ik de mannen Puur Probiotica gegeven.Het potje was op dus ik geef het niet meer. Joep z'n ontlasting is verbeterd en ik hoopte dat het goed zou zijn voor Gabi's weerstand.
Maar Gabi is niet lekker. Ik hoor z'n buik rommelen. Bij Rocco rommelt z'n buik ook maar die eet gewoon...Gabi is wat 'smakkerig' en wilde vanochtend z'n bouillon niet. Later op de dag gelukkig wel want daar zit z'n pijnstiller in.
Hij is ook sloom en 'hangerig' en absoluut niet zichzelf...
Kan dit komen doordat de probiotica gestopt is? Dat is het enige wat ik kan bedenken wat er veranderd is.
Laatst gewijzigd door - pien - op di 26 mar 2019, 12:15, 4 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3353955
- pien - schreef:De afgelopen weken heb ik de mannen Puur Probiotica gegeven.Het potje was op dus ik geef het niet meer. Joep z'n ontlasting is verbeterd en ik hoopte dat het goed zou zijn voor Gabi's weerstand.
Maar Gabi is niet lekker. Ik hoor z'n buik rommelen. Bij Rocco rommelt z'n buik ook maar die eet gewoon...Gabi is wat 'smakkerig' en wilde vanochtend z'n bouillon niet. Later op de dag gelukkig wel want daar zit z'n pijnstiller in.
Hij is ook sloom en 'hangerig' en absoluut niet zichzelf...
Kan dit komen doordat de probiotica gestopt is? Dat is het enige wat ik kan bedenken wat er veranderd is.
Ja, dat kan best hoor. Maar het kan natuurlijk ook een virusje zijn. Of iets. Ik zou het zelf nog even een paar dagen aankijken.
Door - pien -
#3354027
Lizzy schreef:Ja, dat kan best hoor. Maar het kan natuurlijk ook een virusje zijn. Of iets. Ik zou het zelf nog even een paar dagen aankijken.
Ja, het kan natuurlijk van alles zijn. Hij wilde amper eten gister...alleen z'n orgaanmix. Twee weken geleden was hij ook al niet lekker :-\ vandaar dat ik me (weer) zorgen maak.
Voor vandaag heb ik maar een pakje Smuldier ontdooid. Volgens mij gaat dat er wel in.
Doet me ook denken dat hij wel 's pijn in z'n bek zou kunnen hebben (hij heeft geen tanden meer, alleen kiezen). Maar dan eet hij niet gewoon barf en is een week later weer niet lekker en wil (bijna) niet eten...
Vandaag wilde hij z'n bouillon niet...en ook geen hapje smuldier.
Wel was hij vanochtend weer wat meer vief en enthousiast toen ik beneden kwam...maar dat is ook over.
Laatst gewijzigd door - pien - op vr 07 sep 2018, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3354036
Lizzy schreef:Toen Gabi probiotica kreeg voelde hij zich aanmerkelijk beter voor je gevoel? Je mag dit permanent elke dag geven he, probiotica!
Ja, hoewel er ook gesproken wordt over 1 á 2 keer per jaar een 'kuur'.
En twee weken terug had hij ook een dipje...maar toen had hij een verkeerde snack binnengekregen :-X
Toen dat over was ging het weer gewoon goed.
Hmm...toch weer aan de Puur dan denk ik...
Even snel kijken waar ik kan bestellen dat het morgen binnen is.
Door Lizzy
#3354037
- pien - schreef:Ja, hoewel er ook gesproken wordt over 1 á 2 keer per jaar een 'kuur'.
En twee weken terug had hij ook een dipje...maar toen had hij een verkeerde snack binnengekregen :-X
Toen dat over was ging het weer gewoon goed.
Hmm...toch weer aan de Puur dan denk ik...
Even snel kijken waar ik kan bestellen dat het morgen binnen is.
Ja, maar ik ken zat betrouwbare bronnen die het beter vinden om je hond iedere dag probiotica te geven (dogsnaturally en Dr. Karen Becker bijvoorbeeld).
Door - pien -
#3354038
Lizzy schreef:Ja, maar ik ken zat betrouwbare bronnen die het beter vinden om je hond iedere dag probiotica te geven (dogsnaturally en Dr. Karen Becker bijvoorbeeld).
Dan heb ik dat gelezen en willen toepassen. Later heb ik gebeld met NML health en zij zeiden dat je ook 1 á 2 keer per jaar een kuur kon geven.
Geef jij een onderhoudsdosering, de helft van de 'gewone' dosering? Of naar behoefte van de hond?
Door Lizzy
#3354042
- pien - schreef:Dan heb ik dat gelezen en willen toepassen. Later heb ik gebeld met NML health en zij zeiden dat je ook 1 á 2 keer per jaar een kuur kon geven.
Geef jij een onderhoudsdosering, de helft van de 'gewone' dosering? Of naar behoefte van de hond?
Ik geef dan niet elke dag probiotica aan mijn honden, omdat ik denk dat zij het niet nodig hebben. Maar als ik er reden toe zou zien, dan deed ik het wel en gaf ik ze de onderhoudsdosering ja. Overigens hebben twee van mijn honden (Bisq en Ling) lange tijd probiotica gekregen (zeg een maand of 8) om te kijken of dat zou helpen tegen het poep eten. Niet dus. Maar ze deden het er wel prima op verder.
Door - pien -
#3354111
Lizzy schreef:Ik geef dan niet elke dag probiotica aan mijn honden, omdat ik denk dat zij het niet nodig hebben. Maar als ik er reden toe zou zien, dan deed ik het wel en gaf ik ze de onderhoudsdosering ja. Overigens hebben twee van mijn honden (Bisq en Ling) lange tijd probiotica gekregen (zeg een maand of 8) om te kijken of dat zou helpen tegen het poep eten. Niet dus. Maar ze deden het er wel prima op verder.
Gabi heeft de helft van z'n bouillon-met-pijnstiller op en ook nog wat Smuldier.
Morgen komt de probiotica binnen en kan ik het hem weer geven.
Ik had geen idee dat 'ie zo heftig zou reageren op het stoppen...in de bijsluiter staat er ook niks over afbouwen of zo...
Uiteraard blijft ik probiotica geven!
Eef+doggies schreef:Ik zou weer beginnen met de probiotica om te kijken of dat verbetering geeft. Zo ja, dan zou ik het blijven geven.

Beterschap voor Gabi!! :-*
Dankjewel! Ja, het komt morgen binnen (ik had rondgebeld maar in de buurt was het niet op voorraad) dus ik hoop dat hij zich gauw weer beter voelt!
Door - pien -
#3354112
Lizzy schreef:Ja, maar ik ken zat betrouwbare bronnen die het beter vinden om je hond iedere dag probiotica te geven (dogsnaturally en Dr. Karen Becker bijvoorbeeld).
Dr. Karen Becker volg ik al, en dogsnaturally, zit die ook op FB? Is het Dogs Naturally Magazine?
Door Lizzy
#3354116
https://www.dogsnaturallymagazine.com/6 ... -for-dogs/

Het artikel waar staat:

"When To Give Your Dog Probiotics
I say every day! This is a question many people disagree on. Some experts think you should only give your dog probiotics when she has a digestive upset, when she’s under stress, or if she’s been taking antibiotics or other conventional medication.

But I believe that probiotics are such an essential part of your dog’s health that you should give them all the time. That’s why (as you’ll see soon) I recommend varying your dog’s source of probiotics and feeding a lot of probiotic foods.

I also like to give probiotics at different times of day. They’ll work differently depending on what’s going on in your dog’s gastrointestinal tract at the time. Dr Campbell-McBride advises giving probiotics in between meals to avoid the environment of high gastric juices and acids caused by digestion".
Door - pien -
#3354133
Spikkelneus schreef:Ja ;)
Hoe gaat het vandaag met Gabi?
Vanmorgen heeft hij z'n bouillon op, met pijnstiller. Hij heeft wat boekmaaginhoud op.
Vanmiddag is de probiotica binnengekomen en ik heb het gemengd met bouillon en hield het net voor z'n neus maar hij wil het niet...
Straks bied ik het weer aan.
Door Eef+Stippels
#3354135
- pien - schreef:Vanmorgen heeft hij z'n bouillon op, met pijnstiller. Hij heeft wat boekmaaginhoud op.
Vanmiddag is de probiotica binnengekomen en ik heb het gemengd met bouillon en hield het net voor z'n neus maar hij wil het niet...
Straks bied ik het weer aan.
Fijn dat hij in ieder geval iets gegeten heeft.
Hopelijk wil hij straks ook zijn probiotica-bouillon.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door