Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3354369
- pien - schreef:Ik heb géén idee, hij krijgt nooit rijst.
Ik kan het proberen. En alles met elkaar koken.
In principe is hij bíjna een kliko hoor, althans met barf.
Hij heeft nu ook weer een erg gezonde eetlust :smitten: dus wie weet...
OK, nou, ik zou dan rijst proberen (zilvervlies) en dat wel liefst iets langer koken dan aangegeven staat op de verpakking. Het is dan wat beter verteerbaar voor onze hondjes

Dikke kus voor Gabi! Blij dat hij een gezonde eetlust heeft, ik denk dat hij rijst en groenten dan wel gaat eten!
Gebruikersavatar
Door chery
#3354407
Ach jee buikvliesontsteking.... Ik hoop dat het kan herstellen. Helaas heb ik het zelf gehad en bij mij was het erop of eronder. Maar ik ben er nog!!
Sterkte!!!!
Door - pien -
#3354414
toscak schreef:Ik weet niet hoe ik een oud topic van mij erin kan plakken. Maar hier ook ervaring met een buikvliesontsteking als gevolg van een maag/darmperforatie (maagzweer). Buikvliesontsteking is echt heel ernstig en onze Bob heeft dagenlang op het randje gelegen.

Ik mocht absoluut geen rauw geven en alleen Hills I/D totdat hij helemaal beter was. Overigens at Bob de eerste periode ook niet tot nauwelijks en waren we al blij als er een frolic in ging.
Bob lag in het MCD en zijn nierwaarden toen ook super slecht, maar dat bleek dus door die buikvliesontsteking te komen. Toen hij er weer bovenop was heb ik ze nog regelmatig laten testen en alles is weer goed.

Bob werd niet beter na zijn eerste operatie (de perforatie) en op een gegeven moment was het kiezen of delen en moest een volgende operatie plaatsvinden ondanks dat de nieren slecht waren.
Fijn dat alles met Bob weer goed gekomen is!
Ik zal het topic even opzoeken, dankjewel!
Laatst gewijzigd door - pien - op ma 10 sep 2018, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3354415
Spikkelneus schreef:Voor Tungsten heb ik een tijd gekookt; ook pens. Ik nam van die bakjes van Smuldier enkelvoudig pens, dat is al fijn gemalen. Als je dat mengt met de havermout, kan ik me niet voorstellen dat hij het niet eet.
Wat een supertip, dat gaat vast lukken! Dankjewel!
Door - pien -
#3354417
chery schreef:Ach jee buikvliesontsteking.... Ik hoop dat het kan herstellen. Helaas heb ik het zelf gehad en bij mij was het erop of eronder. Maar ik ben er nog!!
Sterkte!!!!
Poe heftig hoor... :(
Dankjewel!
#3354490
Lizzy schreef:Ik denk dat je het beste iets van 20% gekookte groenten (waterkers, andijvie, paksoi, dingen als courgette, witlof, pompoen, sperzieboontjes, etc) 20% gekookt orgaanvlees (durf je pens te koken? Da's goed bij honden met nierfalen), 40% gekookt spiervlees en 20% gekookte havermout. En ik zou voor de nieren toch wel Solidago durven geven. En voor de lever Mariadistel. Van A. Vogel hebben ze goede tabletten Solidago en daar kun je er 1 van per dag geven. Mariadistel kun je bijv. bij de Tuinen kopen (van Arkopharma). Zou je die van Arkopharma kopen, kun je anderhalve tot 2 capsules per dag geven. Wel verspreid. Maar voor z'n lever moet je hem nu toch verspreid over de dag gaan voeren. Liefst 3 a 4 maaltijden.
Mag ik alle groenten geven die honden normaal mogen hebben? En dan tot snot gekookt?
#3354493
Lizzy schreef:Ja dat mag. Maar je hoeft het niet tot snot te koken hoor, gewoon gaar is goed genoeg!
Ja sorry, ik bedoel daarmee goed gaar. Niet beetgaar. Goed gaar vind ik 'snot' ;D

Ik ga vandaag even naar een grote kringloop waar ik het meeste kans heb om een pan te vinden om de pens met havermout in te koken.
#3354503
- pien - schreef:Ja sorry, ik bedoel daarmee goed gaar. Niet beetgaar. Goed gaar vind ik 'snot' ;D

Ik ga vandaag even naar een grote kringloop waar ik het meeste kans heb om een pan te vinden om de pens met havermout in te koken.
;D ;D ;D Ik zal wel een enorme viespeuk zijn, maar ik kook dat gewoon in onze eigen rvs pannen. Door de vaatwasser en je ruikt echt niks meer.
#3354504
Spikkelneus schreef:;D ;D ;D Ik zal wel een enorme viespeuk zijn, maar ik kook dat gewoon in onze eigen rvs pannen. Door de vaatwasser en je ruikt echt niks meer.
Tis het idee he ;D . Zo'n pan mag hier zelfs niet in de vaatwasser. Eerst gekookt water erin (ruim), dan zelf afwassen, dan inspuiten met EM en in laten trekken en dan pas in de vaatwasser :biggrin2: . Het slaat eigenlijk nergens op, ik weet het :biggrin2:
#3354507
Spikkelneus schreef:;D ;D ;D Ik zal wel een enorme viespeuk zijn, maar ik kook dat gewoon in onze eigen rvs pannen. Door de vaatwasser en je ruikt echt niks meer.
Nee hoor ;D
Ik heb er over gedacht om het in een van onze eigen pannen te koken...maar ik vond het maar niks. Ik heb ook geen pan die aan z'n eindje is.
Meneer pien die meestal uitsluitsel geeft/knopen wat makkelijker doorhakt, kon me ook niet helpen met deze netelige kwestie ::)

Dat maakt het wel makkelijker, anders moest ik vandaag op pannenjacht...en ik heb al zoveel op mijn lijstje wat écht moet gebeuren.
Eigen pan dus, dankjewel :biggrin2:

@Lizzy: zo ga ik het ook ongeveer doen.
Drie keer met de hand afwassen, met heet sop laten staan, en dan pas in de vaatwasser :D
Laatst gewijzigd door - pien - op di 11 sep 2018, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3354510
eelke schreef:Action heeft ook wel pannen voor weinig, dat moet lukken!
Dan moet ik weer het dorp uit ;)

Gabi heeft net z'n eerste prakje gege gevreten!
Gister had hij alleen gekookte-kip-met-orgaan en vandaag pompoen/wortel/havermoutinbouillon/gekooktekip/orgaanmix :D
Door Lizzy
#3354511
- pien - schreef:Dan moet ik weer het dorp uit ;)

Gabi heeft net z'n eerste prakje gege gevreten!
Gister had hij alleen gekookte-kip-met-orgaan en vandaag pompoen/wortel/havermoutinbouillon/gekooktekip/orgaanmix :D
Klinkt goed! Wat fijn zeg, dat hij het met smaak gegeten heeft!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door