Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3354793
Lizzy schreef:Ik geloof niet dat ik dat zou doen. Het is mij niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is met Gabi, of er ook nog alvleesklierproblemen meespelen of dat er ergens een opening zit die de buikvliesontsteking heeft veroorzaakt maar in beide gevallen kan probiotica niet alleen maar een gunstige uitwerking hebben (zelfs een ongunstige). Ik zou dus wachten tot hij helemaal 100% in orde is.
Okee Lizzy, dan doen we dat. Dankjewel!
Door - pien -
#3354826
Vandaag nieuwe antibiotica gehaald.
We gaan nog twee weken door.
Helaas is er grote kans op verklevingen door de troep in z'n buik.
Dus als het goed gaat kan het later weer slechter gaan en dan is het einde verhaal...
Misschien hebben we geluk dat het nog een hele tijd duurt voor hij weer klachten krijgt...

Moet ik vlees eerst koken en dan wegen?
Of gewoon de hoeveelheid vlees koken en dat geven (naar de hoeveelheid die ik uitgerekend heb).
Door Lizzy
#3354877
- pien - schreef:Vandaag nieuwe antibiotica gehaald.
We gaan nog twee weken door.
Helaas is er grote kans op verklevingen door de troep in z'n buik.
Dus als het goed gaat kan het later weer slechter gaan en dan is het einde verhaal...
Misschien hebben we geluk dat het nog een hele tijd duurt voor hij weer klachten krijgt...

Moet ik vlees eerst koken en dan wegen?
Of gewoon de hoeveelheid vlees koken en dat geven (naar de hoeveelheid die ik uitgerekend heb).
Jeetje. Dat is minder :-X . Maar, dat is het zwarte scenario neem ik aan? Het hoeft toch niet, dat de boel gaat verkleven? En hebben ze het dan over verklevingen in de darm, neem ik aan? Die zouden niet verwijderd kunnen worden?

Wegen en dan koken en dan met kookvocht geven.
Door - pien -
#3354882
Lizzy schreef:Jeetje. Dat is minder :-X . Maar, dat is het zwarte scenario neem ik aan? Het hoeft toch niet, dat de boel gaat verkleven? En hebben ze het dan over verklevingen in de darm, neem ik aan? Die zouden niet verwijderd kunnen worden?

Wegen en dan koken en dan met kookvocht geven.
Hij heeft echt zulke hoge waardes door de chronische én heftige ontsteking in z'n buik dat die kans wel heel groot is. Ik denk dat de darmen dan gaan verkleven ja. Mensen worden geopereerd en krijgen een stoma...Maar je kunt altijd geluk hebben...dus daar hopen we dan maar op.
Gabi is toch al een wondertje :smitten: want hij zou, als het SHKD zou sluiten, niet verplaatst worden naar een ander asiel omdat hij te slecht was.
Dat wisten wij voordat hij hier kwam hoor, maar goed, het is je eerste hond uit een shelter en je weet eigenlijk niet waar je aan begint...en dat is ook niet erg.
We zijn stapelgek op onze Blonde Dolly/Grote Gaap ;D en hij is zo ontzettend opgeknapt en hij geniet van z'n gewone wandelingen en het bos en z'n eten en z'n ouwebotjeskussen en z'n koekjes :smitten:

Jammer...hij wilde vanmorgen niet eten (z'n gekookte prak). Hij heeft wel z'n ab op in stukjes leverworst.
Verder geen ongemak aan hem te merken als hijgen of zo...

Ok. Dat doe ik, wegen, koken en met het kookvocht geven :thumbup: Dankjewel!
Door - pien -
#3354885
Het gaat niet goed... dit verwachtte ik (nog) niet. Hij heeft waarschijnlijk gespuugd, wil niet eten en voelt zich niet lekker...Ik heb de da gebeld en kan Cerenia (anti-braakmiddel) halen maar wil ik dat...
Laatst gewijzigd door - pien - op za 15 sep 2018, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3354890
Gabi heeft me ontzettend laten schrikken! Ik heb 'm niet zien spugen maar hij dreutelde de hele tijd naar buiten en kwam weer binnen met een sliert kwijl aan z'n bek ::) Onze tuin is groot, ik heb het gras in elk geval afgezocht naar een kotsje maar niet gevonden. Ik bood hem eten aan maar hij wilde niet.
Hij lag op z'n kussen wel een tijdje te smakken maar viel daarna wel lekker in slaap...

Net probeerde ik of hij een stukje leverworst wilde en dat ging er zó in :) en ook heeft 'ie een kwart van z'n eten op (normaal dus, aangezien hij 4 porties per dag krijgt).
Jeetje, ik zag m'n geest al zweven :-X
Poe...ik heb weer voorzichtig hoop dat het goed blijft gaan...
Door Janie2
#3354911
Jij bent ook weer een paar jaar ouder van de schrik! Fijn dat er weer wat energie naar binnen is gegaan.
Hoort dit bij het klachtenpatroon?
Ik zou aanvullen met recovery voer, lekker makkelijk opneembaar en met veel belangrijke voedingstoffen.
Door Lizzy
#3354920
Pfft :-X . Hartkleppen zijn weer getest :-X . Je bent geen anti-braak-middel gaan halen? Is op zulke momenten Okugest van VSM geen goed idee?

Ik begrijp je uitleg trouwens. Dank je. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan...... Duimen op turbo!
Door - pien -
#3354922
Lizzy schreef:Pfft :-X . Hartkleppen zijn weer getest :-X . Je bent geen anti-braak-middel gaan halen? Is op zulke momenten Okugest van VSM geen goed idee?

Ik begrijp je uitleg trouwens. Dank je. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan...... Duimen op turbo!
Nee. Weet je, als hij toch gaat braken dan is hij weer beroerd en ga je misschien weer sukkelen en dat wil ik 'm niet aandoen.
Cerenia of Okugest moet je ook weer naar binnen zien te proppen...
Hij heeft jaren in de shelter gezeten (7 jaar of zo) nadat hij op 2-jarige leeftijd van straat is geplukt door iemand. Als hij nu nog een fijne herfst heeft ben ik helemaal tevreden. Daarom krijgt hij normaal ook pijnstiller en supplementen omdat ik wil dat hij zo comfortabel mogelijk oud is/wordt. En ik wil hem niet laten sukkelen omdat ik nog geen afscheid kan nemen...
Mijn da is méér dan duidelijk over wat er aan de hand is, dat zelfs ik, die moeite heeft met tussen de regels doorlezen, het in éen keer begrijp.

Dankjewel Lizzy!
Janie2 schreef:Jij bent ook weer een paar jaar ouder van de schrik! Fijn dat er weer wat energie naar binnen is gegaan.
Hoort dit bij het klachtenpatroon?
Ik zou aanvullen met recovery voer, lekker makkelijk opneembaar en met veel belangrijke voedingstoffen.
Wat is er beter aan recovery voer? Ik kan nu precies z'n dieetje koken om z'n nieren en lever te ontzien. En ik mopperde wel maar ik doe het met liefde. Het was even erg gehannes de eerste keer.
Ja, ik had een complete hartverzakking! Ik denk dat het altijd kan gebeuren dat iets niet zo lekker valt. Als hij last krijgt van verklevingen geen idee wat er dan gebeurt. In het ergste geval een darmafsluiting denk ik :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door