Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3355547
Het gaat heel goed met Gabi! Hij heeft praatjes voor 10, komt met me knuffelen, doet gek tegen Joepie, en vreet nog steeds als een dijker.
Na het eten hijgt hij alleen...en ik weet niet of dat slecht is...en of ik daar wat aan zou kunnen doen. Ik voer hem nu 3 x per dag.
Ik zal 'm vandaag 4 keer voeren, kijken of dat scheelt. Zou het ook uitmaken als ik de stukken vlees wat kleiner snij?
Door Lizzy
#3355621
- pien - schreef:Het gaat heel goed met Gabi! Hij heeft praatjes voor 10, komt met me knuffelen, doet gek tegen Joepie, en vreet nog steeds als een dijker.
Na het eten hijgt hij alleen...en ik weet niet of dat slecht is...en of ik daar wat aan zou kunnen doen. Ik voer hem nu 3 x per dag.
Ik zal 'm vandaag 4 keer voeren, kijken of dat scheelt. Zou het ook uitmaken als ik de stukken vlees wat kleiner snij?
Ik heb geen idee of het helpt maar ik zou het gewoon proberen (iets fijner snijden en vier keer per dag voer geven). Kwaad kan het niet en dan kun je even aankijken of hij daarna nog steeds hijgt.
Door eelke
#3355626
Als ik soms zie welke bewegingen een hondenlijf allemaal maakt bij het kauwen/knippen, kan ik me voorstellen dat dat bij een gevoelige buik pijn geeft. Dus ik zou zeker eens kijken wat het scheelt als je het eten makkelijker maakt.
Door Eef+Stippels
#3355664
- pien - schreef:Het gaat heel goed met Gabi! Hij heeft praatjes voor 10, komt met me knuffelen, doet gek tegen Joepie, en vreet nog steeds als een dijker.
Na het eten hijgt hij alleen...en ik weet niet of dat slecht is...en of ik daar wat aan zou kunnen doen. Ik voer hem nu 3 x per dag.
Ik zal 'm vandaag 4 keer voeren, kijken of dat scheelt. Zou het ook uitmaken als ik de stukken vlees wat kleiner snij?
Oh, wat fijn! :)

Hopelijk scheelt het als je vaker en kleiner gesneden voert.
Door - pien -
#3355726
eelke schreef:Als ik soms zie welke bewegingen een hondenlijf allemaal maakt bij het kauwen/knippen, kan ik me voorstellen dat dat bij een gevoelige buik pijn geeft. Dus ik zou zeker eens kijken wat het scheelt als je het eten makkelijker maakt.
Eigenlijk gobbelt hij z'n eten zó naar binnen, er wordt amper gekauwd, het lijkt meer op slurpen ;D
Het is meer een tijdje later als hij op z'n kussen ligt dat hij soms hijgt.
Maar ik snij het vlees kleiner en gister heeft hij al 4 maaltijden gekregen.
Dus we wachten het even af :)
Laatst gewijzigd door - pien - op ma 24 sep 2018, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3355727
Lizzy schreef:Ik heb geen idee of het helpt maar ik zou het gewoon proberen (iets fijner snijden en vier keer per dag voer geven). Kwaad kan het niet en dan kun je even aankijken of hij daarna nog steeds hijgt.
Eef+doggies schreef:
Oh, wat fijn! :)

Hopelijk scheelt het als je vaker en kleiner gesneden voert.
Ja, ik geniet gewoon van elke dag met hem (wat ik al deed) en we kijken hoe lang het goed blijft gaan...
Door - pien -
#3356208
Met Gabi gaat het heel goed. Hij hijgt niet meer, vreet nog steeds, doet z'n ding :D
Hij gaat zelfs anders liggen en kan ZITTEN :) Eerst liet hij zich neerploffen en dan denk je 'zere rug' maar het was dus z'n buikie :-\
Ik belde gister de da om te vragen of hij weer pijnstillers mag maar 'liever het eerste halfjaar niet' (NSAID). Toen ik zei dat ik hem dan CBDolie wil geven vond ze dat een goed idee.
Ze zei ook 'ik ben verbaasd dat 'ie er nog is' ~ ze is niet zo subtiel :P maar was blij te horen dat het goed met 'm ging.

Ik las net iets over Polder Cannabis van jou, Lizzy? Waar haal je dat vandaan? -> Ik heb 't al gevonden!
Wat vind je beter aan deze olie ipv die van Jacob Hooy?
Door Lizzy
#3356387
- pien - schreef:Met Gabi gaat het heel goed. Hij hijgt niet meer, vreet nog steeds, doet z'n ding :D
Hij gaat zelfs anders liggen en kan ZITTEN :) Eerst liet hij zich neerploffen en dan denk je 'zere rug' maar het was dus z'n buikie :-\
Ik belde gister de da om te vragen of hij weer pijnstillers mag maar 'liever het eerste halfjaar niet' (NSAID). Toen ik zei dat ik hem dan CBDolie wil geven vond ze dat een goed idee.
Ze zei ook 'ik ben verbaasd dat 'ie er nog is' ~ ze is niet zo subtiel :P maar was blij te horen dat het goed met 'm ging.

Ik las net iets over Polder Cannabis van jou, Lizzy? Waar haal je dat vandaan? -> Ik heb 't al gevonden!
Wat vind je beter aan deze olie ipv die van Jacob Hooy?
Fijn dat het zo goed gaat met Gabi :-* ! Heerlijk voor je :-* ! Geniet van ieder moment :-*

Ik heb de CBD + THC olie van Polder Cannabis en die is perfect. Ik merk de laatste tijd dat ik minder baat heb bij CBD van JH. Ze hebben het recept ook iets aangepast (terecht ook wel hoor) om het wat vloeibaarder te krijgen (want het was echt te dik). Maar sindsdien werkt het niet meer zo goed als eerst. En dus ga ik overstappen. Polder Cannabis is duurder dan de JH in de aanbieding maar ja, als die goedkopere dan minder goed helpt heb ik er ook weinig aan.
Door Eef+Stippels
#3356444
- pien - schreef:Met Gabi gaat het heel goed. Hij hijgt niet meer, vreet nog steeds, doet z'n ding :D
Hij gaat zelfs anders liggen en kan ZITTEN :) Eerst liet hij zich neerploffen en dan denk je 'zere rug' maar het was dus z'n buikie :-\
Ik belde gister de da om te vragen of hij weer pijnstillers mag maar 'liever het eerste halfjaar niet' (NSAID). Toen ik zei dat ik hem dan CBDolie wil geven vond ze dat een goed idee.
Ze zei ook 'ik ben verbaasd dat 'ie er nog is' ~ ze is niet zo subtiel :P maar was blij te horen dat het goed met 'm ging.
Top zeg! :D
Zo ontzettend fijn voor hem en jullie :-*
Door - pien -
#3357285
Lizzy schreef:Ik zit te zoeken op buikvliesontsteking en wat ik niet begrijp: ze kunnen dag gediagnosticeerd hebben maar wat is de oorzaak hiervan? Op elke site die ik lees staat dat het A)levensbedreigend is en B)dat er dus een lek ergens moet zijn waardoor de darminhoud in de buikholte terecht is gekomen. Bijv. deze site:

https://dierenziekenhuizen.nl/honden/ve ... azen-buik/

https://www.mcvoordieren.nl/antibiotica-hond

Als die lek er nog steeds is, gaat dit naar mijn beleving niet zomaar genezen? En nogmaals, wat is bij jouw hond de oorzaak van dit alles, hebben ze daar ook naar gezocht?

Ik zou in ieder geval zelf echt geen rauwe voeding durven geven nu. Zeker niet nu je eigenlijk niet weet wat er aan de hand is, wat de oorzaak is van de buikvliesontsteking. Als dit inderdaad zo is en als er inderdaad een lek is: wie zegt dat deze gedicht is? Hoeft allemaal niet zo te zijn maar ik zou geen risico durven nemen....

Ik zou dus zelf een gekookte voeding geven. En dus geen vleesbot (want dat kun je niet koken). Spiervlees, orgaanvlees, groenten: alles gekookt. En om de lever wat de ondersteunen wat gekookte havermout. Voor dit moment hoef je niet perse een calcium preparaat toe te dienen. Dat kan wel even wachten. Mocht je eierschillen kunnen verzamelen zou je daar met een koffiemolen poeder van kunnen maken en 1 theelepel per 500 gram vlees kunnen geven. Maar voor nu heeft dat geen prioriteit.
Lizzy, zal ik intussen beginnen (Gabi krijgt nu 4 weken gekookt eten) met calcium toevoegen? Moet ik 1 theelepel per 500 g vlees of 500 g eten geven? Vlees denk ik, om het op vleesbot te laten lijken, klopt dat?

Intussen ben ik vorige week begonnen met de Polder Cannabis Olie, de sterke, voor honden. Wat een lucht zeg, doet denken aan héél vroeger ;D Gabi kreeg 1 drupje en sinds vandaag 2. Ben benieuwd wat we er van gaan merken.
Door Lizzy
#3357291
- pien - schreef:Lizzy, zal ik intussen beginnen (Gabi krijgt nu 4 weken gekookt eten) met calcium toevoegen? Moet ik 1 theelepel per 500 g vlees of 500 g eten geven? Vlees denk ik, om het op vleesbot te laten lijken, klopt dat?

Intussen ben ik vorige week begonnen met de Polder Cannabis Olie, de sterke, voor honden. Wat een lucht zeg, doet denken aan héél vroeger ;D Gabi kreeg 1 drupje en sinds vandaag 2. Ben benieuwd wat we er van gaan merken.
Ik vrees dat ik je tweede vraag niet begrijp, sorry! Maar ja, ik zou inderdaad voorzichtig aan wat calcium toe voegen. Van gemalen eierschaalpoeder is dit 1 theelepel op 500 gram vlees. Van andere calcium supplementen weet ik de dosering niet zo zonder meer.

Hahaha, ja heerlijk he, die echte wietlucht ;D ;D ;D . Ik ben ook heel benieuwd wat je ervan gaat merken. Heb je olie zonder of met THC?
Door - pien -
#3357321
Lizzy schreef:Ik vrees dat ik je tweede vraag niet begrijp, sorry! Maar ja, ik zou inderdaad voorzichtig aan wat calcium toe voegen. Van gemalen eierschaalpoeder is dit 1 theelepel op 500 gram vlees. Van andere calcium supplementen weet ik de dosering niet zo zonder meer.

Hahaha, ja heerlijk he, die echte wietlucht ;D ;D ;D . Ik ben ook heel benieuwd wat je ervan gaat merken. Heb je olie zonder of met THC?
Ik heb advies gevraagd en deze 'Ultra Sterk XTriple XXX + T' werd aangeraden omdat ze in de praktijk hebben gezien dat die het beste werkt voor honden (dieren?).
Deze is inclusief Terpenen en Terpenoïden.

Die tweede vraag gaat om de calcium ten opzichte van de hoeveelheid eten, niet de hoeveelheid vlees in het eten. '1 theelepel op 500 g vlees' zegt het eigenlijk al.
De eierschalen gaan in het koffiemolentje! Dankjewel!
Door - pien -
#3357918
Siberienne schreef:Fijn dat gabi zo goed gaat ! :)
Het gaat nog steeds supergoed met hem.
Hij durft zelfs op een ander kussen te gaan liggen :crazy2: :P :biggrin2:
Afbeelding
Leeg. Maar hij ligt niet op de bank. Of op de grond.

Afbeelding
Wut ? ? ? Weet je het zeker Gabi? Zomaar op een ander kussen gaan liggen ;D

Inmiddels krijgt hij 4 druppels PCO per dag. Twee op een plakje worst en twee door z'n eerste maaltijd. Moeilijk te zien of te horen (qua sloffen) of hij echt minder pijn heeft maar in elk geval heeft hij 't naar z'n zin en komt af en toe het huis binnenstuiven vanuit de tuin :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door