Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3352425
Hai, er lopen hier twee logeetjes die op brok staan. Ze likken alsmaar de vloer, dit schrijvende ligt er eentje gewoon dus liggend de vloer te likken. De hele vloer is gewoon nat. Ik had al wat gelezen over misselijkheid. Ik kan dus okugest geven? Eentje gaat zelfs gewoon buiten verder met het likken over de bestrating. Een van mijn eigen teckels doet het ook af en toe en die staat niet op brok. Waar komt het vandaan?
Door Lizzy
#3352428
Geen idee! Ik ken de motivatie ook niet van de honden... Zijn ze misselijk? Als je naar buiten gaat, eten ze dan gras? Zijn ze onrustig?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3352429
Bijzonder. Ik heb wel eens gelezen dat overmatig likken stress kan zijn. Hebben ze meer stress signalen?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3352430
Hier doen ze het ook wel na het etennin de ochtend...... maar dat is omdat er bloed van het vleesbot op de grond ligt (Ze pakken het uit hun bakje en eten het een metertje of wat verderop en dat druipt mee).... ze likken hier dus de grond schoon....
Gebruikersavatar
Door Laika
#3352434
Mijn Kelpie likt de vloer (beetje hier, beetje daar) als ze misselijk is of buikpijn heeft.
Je hoort haar dan tussendoor veel slikken.
Als ik haar buiten laat dan gaat ze gras eten. Overgeven doet ze niet.
Door vagebond
#3352439
Ja, ik vind ze gestressed ja. Ze zijn rustig als wij op de bank zitten 's-avonds..., dan liggen ze te slapen. Allebei de reuen gecastreerd, eentje al erg vroeg, veels te vroeg helaas. Die heeft ook een blaftic. Zodra er enige beweging is, begint ie als een gek te blaffen in de lucht. Liefst heb ik ook echt geen visite als deze honden er zijn. Is gewoon een gekkenhuis dan. Ze zijn allebei erg zachtaardig en lief. Ik sluit ze ook niet op of zo, en we hebben hier een hondenluik. Die met de blaftic kan heel goed met onze jongste teckel, die kunnen echt heel lang met elkaar flemen en spelen.
Ze zijn ook vreselijk gefocust op eten, mss komt die stress daardoor. Hier krijgen ze niet de hele dag door tussendoortjes, thuis worden ze meer gevoerd, als ik het zo bekijk.
Door vagebond
#3352465
Ja, het zal wel. De teckel met de blaftic kun je niet doorbreken, blijft gewoon doorgaan. Als een gek loopt ie te blaffen. Maar als alles normaal is, is er ook niets aan de hand, het zijn net de veranderingen die hem op tilt doen slaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door