Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3352312
Sinds eind mei staat Gina (teckel) op de vetmedin vanwege een lekkende hartklep. Ik heb wat zitten googlen en zag dat het medicijn ook wel met iets vettigs gegeven wordt. Volgens de bijsluiter moet het een uur voor het eten gegeven worden, 2x per dag. Ik kan het dus niet precies uitmikken op 12 uur verschil. In de ochtend is het rond 10.00 en in de middag rond 17.00 dat ze vetmedin krijgt. Ik kan het ook voor het uitlaten geven, maar ja, ze loopt los en vreet wel eens wat op, dus dan is ze niet meer nuchter. Ook krijgen ze beloninkjes als ze op de fluit komen.
Het is voor mij allemaal nieuw helaas, zijn er mss meer mensen die meer ervaring hier mee hebben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3352329
Je moet het op de nuchtere/lege maag geven. Waarbij de 12 uur ertussen belangrijker is dan dat het een uur voor een maaltijd wordt gegeven. Smorgens lukt dat natuurlijk aardig dat...op de nuchtere maag. Later op de dag wordt dat lastiger, maar geef het iig niet tesamen met een maaltijd.
Maar die 12 uur is belangrijk om de spiegel zo stabiel mogelijk te houden en dat is nu bij jou...met die 7 á 8 uurtjes tussen de 2 giften nu dus niet op orde.
Door vagebond
#3352345
Ik kan haar ook om 7 uur in de ochtend geven, maar dan krijgt ze pas rond 10.00 eten, kan dat wel dan?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3352347
Ik gaf mijn hondje altijd rond een uur of 7 in de ochtend en rond een uur of 7 in de avond de vetmedin. Eten deed ze meestal rond een uur of half 9, zowel 's-ochtends als 's-avonds. Dat werkte bij haar goed.
Door vagebond
#3352348
Ok, kan het dus ook omdraaien. Ik ga het morgenochtend om 7.00 geven, en dan weer om 17.30 of zo. Ze mogen hier altijd 's-ochtends de yoghurtlepel aflebberen, dat kan toch wel? En met het wandelen krijgen ze een klein snoepje voor het luisteren/komen. Wij lopen altijd vroeg.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3352349
vagebond schreef:Ok, kan het dus ook omdraaien. Ik ga het morgenochtend om 7.00 geven, en dan weer om 17.30 of zo. Ze mogen hier altijd 's-ochtends de yoghurtlepel aflebberen, dat kan toch wel? En met het wandelen krijgen ze een klein snoepje voor het luisteren/komen. Wij lopen altijd vroeg.
Waarom niet om de 12 uur?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door