Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jaba09
#3352014
Is er trouwens nog iets om hem van binnenuit te helpen herstellen, supplementen of extra vitaminen. Of alleen bij die zalf houden?

Spikkelneus schreef:Leuk is het niet dat het zo lang duurt, maar wel normaal. Niet dat je na 2 weken denkt dat het niet opschiet....
Dat was eigenlijk de reden van dit topic, ik heb nog nooit een open wond van dichtbij meegemaakt en toen ze vrijdag zeiden we laten het open wist ik niet wat ik ervan kon verwachten. Toen het zondag nog steeds zo vurig rood en "vers" was, dacht ik echt dat het nooit meer goed ging komen..

Gelukkig ben ik nu wel iets gerustgesteld door dit topic met ervaringsverhalen en die website.
Door Janie2
#3352041
Mocht er te weinig resultaat zijn met dermiel zou ik overgaan op L-mesitran zalf of de soft.
Ik heb hier standaard wat kleine 15 Mg tubetjes mesitran soft liggen (kort houdbaar). Bij de paarden wel eens dermiel of vetramil gebruikt maar dat kan echt niet tegen mesitran op.
Door Jaba09
#3352092
Zojuist Mesitran soft besteld, ook de tulle heb ik besteld zodat het verband niet vast gaat plakken.

Verder iemand toevallig nog tips qua supplementen/vitaminen, of niet nodig? Qua voer krijgt hij diverse soorten KVV van Carnibest, Kivo en Darf, en geef hem nu ook wat regelmatiger kwark ivm antibiotica die hij nog krijgt.
Door Maika
#3352097
Eventueel probiotica, dan weet je zeker dat zijn immuunsysteem goed werkt en mee kan helpen door bv geen infecties te krijgen.
Als hij antibiotica heeft gehad, is dat zowiezo goed om te geven.
Door Lizzy
#3352135
Mibi09 schreef:Zojuist Mesitran soft besteld, ook de tulle heb ik besteld zodat het verband niet vast gaat plakken.

Verder iemand toevallig nog tips qua supplementen/vitaminen, of niet nodig? Qua voer krijgt hij diverse soorten KVV van Carnibest, Kivo en Darf, en geef hem nu ook wat regelmatiger kwark ivm antibiotica die hij nog krijgt.
Ik zou ook kiezen voor een probiotica supplement.

En verder zou ik wat extra groenten, liefst bladgroenten, geven en op de nuchtere maag wat blauwe/bosbessen.

En last but not least zou je Traumeel tabletten kunnen geven.
Door Janie2
#3352215
Voor huid en bindweefsel zijn oa zink, silicium en msm van belang. Dat zou je een tijdje kunnen geven naast probiotica? Iets waar silicium in zit zoals sanofor is ook heilzaam voor de spijsvertering. Zit alleen geen zink in. Dat kun ke apart geven, bijv van orthica.

Je zou ook bijv een multivitamine, sanofor en probiotica kunnen geven. Of ipv sanofor bijv vloeibare organische silicium van bijv dexsil.
Door bas rouge
#3352221
Drie jaar terug heb ik een hele partij bultjes op de voorborst van een van mijn honden laten verwijderen. Ook daar bleven de hechtingen niet zitten en de wond stond helemaal open, het was een naar gezicht en ik was ook bang dat het nooit meer goed kwam. Het is bij haar wel opnieuw gehecht maar een deel kon niet bij elkaar gebracht worden omdat er teveel druk op stond. Ik heb gezalfd met honingzalf, op advies van Lizzy dus ongetwijfeld die mesitran, en de wond slonk in grootte waar ik bij stond. Dat ging razendsnel alleen is op die bewuste plek nooit meer haar gegroeid.

Niet wanhopen hoor. Komt echt wel in orde.
Door Jaba09
#3352593
Echt blij met alle tips, hier heb ik veel aan, dank! :flowers:

Donderdagavond weer naar DA en complimenten gehad, wond zag en mooi en rustig uit en het gedeelte van de krammen was al zo goed als genezen dus die mochten er uit. Ook hoef ik niet meer langs te komen, af en toe een foto mailen van de voortgang was voldoende.

Zie foto, links is zondag en rechts is donderdagavond. -> Foto

Als ik zo de DA hoorde icm. met de verhalen hier, heb ik er goed vertrouwen in dat het goed gaat komen!

Qua verbinden heb ik wat gevonden, ik plak nog steeds het absorberend verband vast alleen leukoplast heb ik vervangen voor leukosilk (tip van DA), leukoplast deed hem echt zeer op het laatst en hiervan heeft hij geen last.
Blijft minder goed zitten en aangezien rondom verbinden met zelfklevend verband niet werkte ben ik aan het puzzelen geweest, hij heeft nu een legging aan! :crazy2: Het zakte eigenlijk er af en was net te kort, waardoor mijn moeder op het idee kwam om de band van de andere legging (was een pak van 2, Primark kinderlegging) eraan te naaien zodat het wat hoger op zijn buik kwam te zitten, op deze manier blijft het keurig op zijn plek zitten en houdt het absorberend verband met leukosilk op zijn plek!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door doranto
#3352600
Yep, zo ging dat met Harrie ook. Je wordt steeds handiger in het verbinden en op een gegeven moment vind je vanzelf uit wat het beste werkt :)
Fijn dat het de goede kant op gaat!
Door Jaba09
#3352893
Ja, het gaat verbazingwekkend goed, had niet verwacht nu al zo'n verbetering te zien!

Wel meteen weer geleerd dat hij echt geen seconde alleen kan blijven zonder zijn sexy broekje.. Gisteren even naar toilet en toen ik terug kwam was de pleister foetsie, meneer had hem eraf getrokken en waarschijnlijk opgegeten :'(
Meteen DA gebeld maar omdat het een pleister was en niet dat absorberend verband wat ik ook gebruikte, kon het niet zoveel kwaad, komt er wel weer uit zeker aangezien het doordrenkt is met honingzalf.. Maar moet zn ontlasting wel in de gaten houden voor de zekerheid..

Zal over een aantal dagen een update plaatsen, ik zet er ook meteen foto's bij van die gescheurde krammen. Als je dat ziet met nu, is het echt een hele verbetering!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door