Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreamcatcher
#3351158
Mijn lieve Deerhound reu is gediagnostiseerd met Cystinuria, ik ben op zoek naar tips om hem extra te laten drinken. Wie heeft er creatieve en smakelijke ideeën? Hij is wel een tikkeltje kieskeurig :biggrin2:

Ik heb van kippenbotten (water + kippenbotten in een pan) "bouillion" gemaakt maar heel enthousiast is hij niet. Heb ik een ingrediënt gemist? ::)

(Momenteel zijn we even voorzichtig met te veel dierlijk eiwit, zout en purine).
Door fransbulletje
#3351159
Oliver drinkt heel weinig en daarom meng ik nu met die hitte wat extra water door zijn kvv, die vleessoep slobbert hij zo naar binnen :biggrin2:
S'middags geef ik hem 2 eetlepels kefir aangelengd met wat water en ook dat slobbert hij zo op.
Door Dreamcatcher
#3351262
fransbulletje schreef:Oliver drinkt heel weinig en daarom meng ik nu met die hitte wat extra water door zijn kvv, die vleessoep slobbert hij zo naar binnen :biggrin2:
S'middags geef ik hem 2 eetlepels kefir aangelengd met wat water en ook dat slobbert hij zo op.
Ja we geven hier ook extra water over het voer, maar dat is eigenlijk nog te weinig. Kefir heb ik nog nooit gegeven, ga ik eens naar zoeken, dank je wel!
Lizzy schreef:Bone Broth! En ja, dat maak je op een andere manier als wat water met kippenbot koken :) . Ik weet niet hoe je Engels is, maar ik maak het zo: https://www.dogsnaturallymagazine.com/h ... -your-dog/
;D ik was al bang dat het iets ingewikkelder was, dank voor de link!
Lizzy schreef: Of rauwe geitenmelk met water.
rauwe geitenmelk? Waar vind ik dat?
Door Dreamcatcher
#3351332
hannabelgje schreef:Misschien wat minder verantwoord, maar een beetje roosvicee door het water wordt hier ook erg gewaardeerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Echt waar, dat had ik nou nooit verwacht ;D . Maar zeker proberen waard!
Door Dreamcatcher
#3351339
Ik zat nog even lekker te lezen en filmpjes te google over het maken van bone broth en toen kwam ik op het volgende uit:

(*edit* quote even ingekort is misschien duidelijker)
'Chicken contains an amino acid called cysteine, a substance released when you make the soup
http://eastwesthealing.com/why-is-chick ... d-for-you/

Ik kom bovenstaande op diverse sites tegen, geen goed idee dus om kip te gebruiken :o . Ik kan alleen nergens vinden of dat ook voor bijvoorbeeld koe zo is? Weet iemand dat?
Laatst gewijzigd door Dreamcatcher op di 07 aug 2018, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351369
Waar lees je dat het geen goed idee is?
Antioxidanten zijn toch goed?
En het lost wat slijmen in de keel op, daar zie ik ook zo het probleem niet van.

De link krijg ik niet goed open.
Door Siberienne
#3351377
pearlsofpassion schreef:Waar lees je dat het geen goed idee is?
Antioxidanten zijn toch goed?
En het lost wat slijmen in de keel op, daar zie ik ook zo het probleem niet van.

De link krijg ik niet goed open.
Bij cystenurie lijkt me extra cysteine geven in het extra drinkwater niet zo handig?

Je zou eigenlijk iets drinkbaars moeten hebben met weinig eiwit
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3351384
Bij de avond maaltijd doe ik wat water (is bij de kvv op zondag of spier/orgaan/groente) erbij... Appie drinkt sowieso na elke maaltijd of snack en Saar iets vaker...... gelukkig dat ze niet minder drinken met dit warme weer... Appie drinkt het liefst uit zn eigen waterbak, dus toen we vorige week weggingen, had ik het ook ff moeilijk dat ie niet extra dronk tijdens de reis, maar, volgens mij, heeft ie genoeg gedronken alle dagen....
Door Dreamcatcher
#3351400
pearlsofpassion schreef:Oei ja, ::) sorry, niet aan gedacht dat dat de reden was. :-X
Ik had het er misschien ook wat duidelijker bij moeten zetten i.p.v. de hele quote ;)
Siberienne schreef: Je zou eigenlijk iets drinkbaars moeten hebben met weinig eiwit
Ja precies en dan ook nog iets wat ie wel lekker genoeg vind om te drinken... ::)
CindyMayella schreef:Bij de avond maaltijd doe ik wat water (is bij de kvv op zondag of spier/orgaan/groente) erbij... Appie drinkt sowieso na elke maaltijd of snack en Saar iets vaker...... gelukkig dat ze niet minder drinken met dit warme weer... Appie drinkt het liefst uit zn eigen waterbak, dus toen we vorige week weggingen, had ik het ook ff moeilijk dat ie niet extra dronk tijdens de reis, maar, volgens mij, heeft ie genoeg gedronken alle dagen....
Ja hier gaat ook al water over de maaltijd maar in zijn geval moet hij nóg meer drinken om zijn lijf te spoelen (vanwege de cystine-stenen)
Gebruikersavatar
Door pike
#3351701
Ik roep maar wat: Is groentensap een optie? Gemaakt van een zoete groente zoals worteltjes wordt het misschien wel graag opgelebberd? Dan heb je in elk geval geen extra eiwit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door