Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3350652
Pffff ik leef met jullie mee, wat een ellende.

Maar ze zijn dus nog steeds overtuigd dat het blauwalg is? Jeetje joh. Nog beter op letten dus (dat zeg ik tegen mezelf hoor).
Door ellenned
#3350653
eelke schreef:Pffff ik leef met jullie mee, wat een ellende.

Maar ze zijn dus nog steeds overtuigd dat het blauwalg is? Jeetje joh. Nog beter op letten dus (dat zeg ik tegen mezelf hoor).
Ze haalde met een handschoen wat uit haar anus en dat was gewoon blauw groen algenzooi. En alles wat ze nu heeft wijst daar op dus daar wordt nu wel op ingezet.
Maar echt he, t water waar ze in heeft gezwommen was helder, je kon de vissen zien en de dag daarvoor was het nog schoon verklaard. Echt verradelijk gevaarlijk dus
Door Lizzy
#3350657
Wat een drama :'( :'( . Ongelofelijk, wat een smerige gemene rotzooi, die blauwalg >:( :-X . Ik blijf hier hard duimen dat het allemaal goed komt en snel beter met haar gaat :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#3350663
Oh bah, wat een narigheid. Ik wist wel dat het slecht was maar dat het zulke problemen gaf, nee. Hopelijk knapt ze snel weer op! Blijkt wel weer hoe ontzettend moeilijk het is om dit soort dingen te vermijden. En dan ben ik blij dat ik een echte, stromende beek heb voor de honden (Berkel). Moet wel even een stukje verder rijden maar dat is het dan wel waard. We gingen altijd naar Dorth maar het water daar vertrouwde ik al een tijdje niet meer (en dat wordt ook niet gecontroleerd). Sterkte ermee en beterschap :-*
Door Anne in Zweden
#3350671
Blij te lezen dat er een heeeel klein beetje verbetering is (of nou ja, dat ze heeft gepoept in ieder geval, en dat die troep dus bezig is haar lijfje te verlaten). Wat een stress, ik wist niet dat blauwalg zo hard kon toeslaan. Ik duim ook flink verder voor je!
Door hannabelgje
#3350676
Jeetje zeg. Ik schrik ervan dat ze zo ziek is. Heel veel beterschap en ik duim heel hard dat ze vlug opknapt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350691
Wat een ellende zeg.
Wat ik zo lees is de ene blauwalg niet giftig en sommigen weer wel. Kun je er alleen niet aan zien.
Duimpjes draaien voor jullie
Door ellenned
#3350699
Ik wist het ook niet, en ook de da had zo n reactie niet eerder gezien. Wat ik me wel vannacht bedacht dat Yil een heel allergische hond is en ze wel eens wat weerstand dingetjes heeft, bv pappilomavirus, kennelhoest pikt ze snel op, dat ze daar misschien net iets gevoeliger voor is geweest.
Vannacht kreeg ik voor het eerst weer een klein kwispeltje, hoe blij kan je daar mee zijn :)
Door Janie2
#3350707
Jeeee wat een stress!
Blauwalg moet je ook niet binnenhappen tut :o
Wat fijn dat dat er uit is, nu hopelijk snel ontgiften die zooi. Laat dat staartje straks maar weer op turbostand draaien, het begin is er. Heel veel sterkte vandaag weer bij de kliniek.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350712
ellenned schreef:Ik wist het ook niet, en ook de da had zo n reactie niet eerder gezien. Wat ik me wel vannacht bedacht dat Yil een heel allergische hond is en ze wel eens wat weerstand dingetjes heeft, bv pappilomavirus, kennelhoest pikt ze snel op, dat ze daar misschien net iets gevoeliger voor is geweest.
Vannacht kreeg ik voor het eerst weer een klein kwispeltje, hoe blij kan je daar mee zijn :)
Ja heel erg blij. :D Meestal toch weer een goed teken dat ze zich ietsje beter voelt!
Door ellenned
#3350719
Ik heb altijd honden gehad die nog nooit een maaltijd hebben laten staan. Heeft één van jullie misschien een idee wat ik s rustig kan gaan aanbieden en wat meestal gegeten wordt?
Door bas rouge
#3350726
Vorig jaar is mijn jongste beauceron ook heel erg ziek geweest na het zwemmen in, wat later bleek, water dat aangedaan was door blauwalg. Zo ziek als jouw hond echter, dat ze opgenomen moest worden was ze niet maar wel heel veel braken, diarree, totaal futloos, dagen achtereen niets willen eten, compleet ellendig. Gelukkig bleef ze wel drinken.
Het duurde een kleine week en daarna trok ze langzaam weer bij. Ik blijf nu dus ook angstvallig weg van normaal lekkere zwemplekken en laat haar alleen zwemmen in zee.
Beterschap!
Door ellenned
#3350727
bas rouge schreef:Vorig jaar is mijn jongste beauceron ook heel erg ziek geweest na het zwemmen in, wat later bleek, water dat aangedaan was door blauwalg. Zo ziek als jouw hond echter, dat ze opgenomen moest worden was ze niet maar wel heel veel braken, diarree, totaal futloos, dagen achtereen niets willen eten, compleet ellendig. Gelukkig bleef ze wel drinken.
Het duurde een kleine week en daarna trok ze langzaam weer bij. Ik blijf nu dus ook angstvallig weg van normaal lekkere zwemplekken en laat haar alleen zwemmen in zee.
Beterschap!
Ja snap ik helemaal, ik denk dat ik haar vanaf mei nergens meer normaal durf te laten zwemmen en dat gaat lastig worden aangezien ze iedere modderpoel en sloot van dichtbij moet zien zeg maar :cool:
Maar voor hier ook alleen nog maar de zee.
Door eelke
#3350735
Ik zou haar eens laten starten met het drinken van geitenmelk, gaat dat ondanks haar allergieën?

Wat eet ze normaal?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door