Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door enya13
#3350927
google eens op pancreatitis.
mijn oude cushinghond van 14 1/2 is er aan overleden.
de eerste dagen mogen ze niets eten [willen ze ook niet] , daarna zeer vetarm en in een heleboel kleine porties over de dag verdeeld. [mijn hond had al een verzwakt immuunsysteem door de cushing]. bij honden met de ziekte van cushing komt het veel voor.
ik heb 2 honden met cushing gehad en helaas daardoor ook ervaring met pancreatitis.
het is ook zeer pijnlijk, dus ik kreeg een combi van tramadol en norocarp mee en nog brak de pijn er doorheen.
hopelijk heeft jouw hond een milde vorm en knapt ze weer op.
beslist niet dwang voeren o.i.d. want dan wordt het erger. wachten tot ze zelf weer willen eten. bij mijn honden duurde dat 4 dagen gemiddeld.
het kan ook chronisch worden, waardoor ze altijd op een vetarm dieet moeten blijven.
eens gehad, blijven ze er gevoelig voor is mijn ervaring.
sterkte ermee.
Door ellenned
#3350933
Bedankt voor jullie reacties. ik heb gister de uitslag opgevraagd, de da was erg somber maar ik vond het meevallen....naïef misschien De waarden moeten moet voor de 200 blijven dan is er geen Pancreatitus en als het boven de 400 zit wel,Yil zat op 230. Ik ga vragen voor een nieuw onderzoek omdat het bloed werd afgenomen op haar aller slechtste dag was, en ik gewoon merk dat ze aan het opknappen is, heel langzaam en minimaal maar toch...
Ondertussen lees ik er alles over.
Door Cindy de Wolf
#3350957
:'( misschien inderdaad opnieuw testen.
Bij Carnibest hebben ze een speciale pancreas smaak/product. Wellicht is dat het overwegen waard? Bij Dogmeat hebben ze 2 pancreas versies, ook van medipetfood wat ook bij Dogmeat verkrijgbaar is.
Gebruikersavatar
Door pike
#3350983
pearlsofpassion schreef:Vet mijden als ik het goed heb. Maar ik weet er ook het fijne niet van.
Ik geloof dat Pike ervaring mee heeft.

Sterkte ermee. :-*
Ik heb er geen ervaring mee (gelukkig niet).
Door Janie2
#3351096
Hoe gaat het nu Ellen?
Gevaar al wat geweken hoop ik, op weg naar beterschap.
Door ellenned
#3351116
Vandaag een potje zitten janken maar dan van geluk...alle bloedwaarden waren goed, behalve de lever die is nog steeds wat verhoogd maar ook de alvleesklier is weer oke. Ik merk dat ze langzaam aan t opkrabbelen is, ze heeft haar koppie wat meer omhoog, ze eet en drinkt weer wat, ze is wel ongelooflijk moe.Ik geef zelf t infuus met de medicatie en dat zal nog wel even moeten maar ik ben zo ontzettend blij en opgelucht :daisy:
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3351119
Al bij al goed nieuws. Dat moet voor jou een hele opluchting zijn. Het zal nu wel verder de juiste kant opgaan. :thumbup: Ik duim alvast!
Door ellenned
#3351121
Vandaag hoorde ik ook pas dat de da s van de praktijk het ook heel somber inzagen en dachten dat ze t niet ging redden. Ben ook wel blij dat ze naar mij steeds positief bleven maar wel eerlijk, want zo hebben ze ons er wel doorheen gesleept en ik zag natuurlijk ook wel dat het er op of eronder was. En nu, nu voel ik me 10 kilo lichter
Laatst gewijzigd door ellenned op vr 03 aug 2018, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3351122
Gelukkig!! Hopelijk zet de verbetering nu goed door.
Duimen draaien nog even verder hier.
Door Lizzy
#3351124
Mijn hemel, wat een giga opluchting! Nou, ik denk dat wij hier achter onze buis ook wel met de zenuwen hebben gezeten ja, want het heeft er een paar dagen echt heel beroerd uit gezien. Dus ik kan me zooooo enorm goed voorstellen dat je doodsbenauwd bent geweest!!!! Zo blij dat het nu eindelijk wat beter gaat :-*
Door Eef+Stippels
#3351128
ellenned schreef:Vandaag een potje zitten janken maar dan van geluk...alle bloedwaarden waren goed, behalve de lever die is nog steeds wat verhoogd maar ook de alvleesklier is weer oke. Ik merk dat ze langzaam aan t opkrabbelen is, ze heeft haar koppie wat meer omhoog, ze eet en drinkt weer wat, ze is wel ongelooflijk moe.Ik geef zelf t infuus met de medicatie en dat zal nog wel even moeten maar ik ben zo ontzettend blij en opgelucht :daisy:
Oooh gelukkig!!
Wat een zorgen zeg... Ontzettend fijn dat het nu echt de goede kant op gaat :-*
Door Cindy de Wolf
#3351136
:thumbup: gelukkig weer wat beter! Maar dat zal schrikken als je achteraf hoort dat de dierenartsen het somber inzagen!
Wat een gemeen spul is dat blauwalg zeg! Nooit geweten dat het zooooo nasty is.
Dikke knuffel voor je meisje en neem er zelf ook 1. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door