Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door doranto
#3350283
ellenned schreef:Ja zo heb ik t net gedaan, of ze me nog lief vindt weet ik zo net nog niet ::)

Nee weet ik ook eigenlijk wel, maar vindt t zo rot haar zo ziek te zien
Ik deed ook weleens het tabletje in een klein spuitje stoppen, een heel klein beetje water opzuigen en als het opgelost is in het bekje spuiten. Dat werd hier minder erg gevonden als droog poeder.
Door ellenned
#3350345
T gaat nog niet goed. Net weer naar de DA geweest, ze is echt heel ziek, apathisch, loopt moeizaam, heeft weer een spuit tegen misselijkheid gekregen en één tegen het kwijlen. Haar reflexen en temperatuur is goed.
Mocht ze maandag nog zo zijn dan bloed prikken en foto s. Doordat ze nog drinkt maakt de da zich nog geen grote zorgen.
Maar ik vind het helemaal niks, heb haar niet eerder zo ziek gezien
Gebruikersavatar
Door Ina
#3350353
O jé.... hoe naar om je hond zo ziek te zien en er niet meer tegen te kunnen doen als afwachten of de spuiten gaan werken
Bizar dat je dan zo oplet waar en wanneer je de honden wel of niet in het water laat en dan gaat het toch nog mis
Die ongelukjes zitten echt altijd in een klein hoekje... bah

Ja...en dan kan de dierenarts wel zeggen dat hij zich nog niet zoveel zorgen maakt omdat ze drinkt, maar dat maakt jou zorgen en buikpijn niet minder

Hopelijk knapt ze van de laatste behandeling wat meer op....echt vreselijk om je dier zo te zien, kan me er alles bij voorstellen

Veel sterkte en beterschap voor je meisje
Gebruikersavatar
Door doranto
#3350358
Wat vreselijk naar. Ik hoop echt dat het snel de goede kant weer op gaat! Duimen draaien hier!
Door Lizzy
#3350435
ellenned schreef:T gaat nog niet goed. Net weer naar de DA geweest, ze is echt heel ziek, apathisch, loopt moeizaam, heeft weer een spuit tegen misselijkheid gekregen en één tegen het kwijlen. Haar reflexen en temperatuur is goed.
Mocht ze maandag nog zo zijn dan bloed prikken en foto s. Doordat ze nog drinkt maakt de da zich nog geen grote zorgen.
Maar ik vind het helemaal niks, heb haar niet eerder zo ziek gezien
Jeetje zeg, wat heftig! Weet de dierenarts zeker dat er niet iets anders aan de hand is? Kan hij niet nu al bloed prikken?

Sterkte :-*
Door hannabelgje
#3350437
Lizzy schreef:
Jeetje zeg, wat heftig! Weet de dierenarts zeker dat er niet iets anders aan de hand is? Kan hij niet nu al bloed prikken?

Sterkte :-*
Ja inderdaad. Kan het geen vergiftiging ofzo zijn? Moeilijk om zo lang te wachten als er geen verbetering is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Eef+Stippels
#3350438
ellenned schreef:T gaat nog niet goed. Net weer naar de DA geweest, ze is echt heel ziek, apathisch, loopt moeizaam, heeft weer een spuit tegen misselijkheid gekregen en één tegen het kwijlen. Haar reflexen en temperatuur is goed.
Mocht ze maandag nog zo zijn dan bloed prikken en foto s. Doordat ze nog drinkt maakt de da zich nog geen grote zorgen.
Maar ik vind het helemaal niks, heb haar niet eerder zo ziek gezien
Fijn dat ze nog wat tegen de misselijkheid/het kwijlen heeft gekregen.
Vreselijk als je hond zo ziek is, wat een zorgen..
Ik hoop ontzettend dat ze gauw opknapt.

:bigarmhug:
Door ellenned
#3350443
Ze leek vannacht wat alerter, ze rook zelfs even aan wat vis wat ik voor haar had, eten deed ze nog niet.
Ze is nu met man even klein stukje lopen, ik kijk het nog even aan, alle symptomen wijzen op blauwalg vergiftiging, ook het overmatig kwijlen. Maar vertrouw ik het niet ga ik direct weer naar da.
Door ellenned
#3350532
Yilla is opgenomen, een spoed en verwijskliniek in Barendrecht, nog nooit van gehoord.,dronk niets meer en daar is met een spuitje niet tegen aan te werken bij zo n zieke hond. Ze werd steeds apatischer.
Ze hebben bloed afgenomen en ze ligt aan het infuus. Alle waarden zijn goed behalve haar eiwitten zijn verlaagd en haar witte bloedlichaampjes. Ze gaan morgen kijken of ze daar de oorzaak van kunnen vinden, evt echo.
Pfft ik vind het vreselijk, dat lieve meisje wat zo n moeite heeft met vreemde mensen ligt daar zo alleen bah, voel me afschuwelijk.
Door Anne in Zweden
#3350533
Hè bah, wat een nare toestand! Denk je lekker te zwemmen met je honden en alle gevaren in kaart te hebben gebracht, krijg je zoiets. Echt afschuwelijk. Ik hoop dat je meisje er snel weer bovenop komt!
Door ellenned
#3350534
pffft ik voel me er zo rot om, met zulke warmte hier had ik beter moeten nadenken
Gebruikersavatar
Door Thea
#3350535
Je kan er denk echt nets aan doen. En je eigen schuldig voelen help jou hondje ook niet :bigarmhug:
Hier in Alphen was in het meer ook blauw alg aan 1 kant van het meer.
Juist bij het zwem gedeelte voor de mensen en surfhuis.
Mijn hond zwemt aan de andere kant meestal, daar was prachtig mooi helder water.
Na 2 dagen ging ik aan de andere kant kijken , was nog groen water en stonk.
Hond natuurlijk niet laten zwemmen.
Tot mijn verbazing lees ik paar uur later Negatief zwemadvies was over. Pompen hadden hun werk gedaan.
Maar binnen een uur plaatst iemand een filmpje van weer heel groen vies water.
Eind van de dag werd er weer gewaarschuwd niet aan die kant in het meer te gaan, blauwalg was weer terug.
Nou naar mijn weten was het niet eens weggeweest. >:(
Gelukkig aan de andere kant is het maar 1 dag geweest dat er een beetje groen water te zien was.
Toen ook niet laten zwemmen.
Gebruikersavatar
Door Loukas
#3350536
Oh jee. Wat erg. Maar voel jezelf niet schuldig hoor. Hopelijk komt ze er nu snel door.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3350538
Je hebt vooraf nog website in de gaten gehouden dus voel je niet schuldig!

Moeilijk dat je haar daar nu achter hebt moeten laten :'( Hopelijk mag ze snel weer naar huis en gaat ze snel weer zelf eten en drinken :duimen:
Door Lizzy
#3350541
ellenned schreef:Yilla is opgenomen, een spoed en verwijskliniek in Barendrecht, nog nooit van gehoord.,dronk niets meer en daar is met een spuitje niet tegen aan te werken bij zo n zieke hond. Ze werd steeds apatischer.
Ze hebben bloed afgenomen en ze ligt aan het infuus. Alle waarden zijn goed behalve haar eiwitten zijn verlaagd en haar witte bloedlichaampjes. Ze gaan morgen kijken of ze daar de oorzaak van kunnen vinden, evt echo.
Pfft ik vind het vreselijk, dat lieve meisje wat zo n moeite heeft met vreemde mensen ligt daar zo alleen bah, voel me afschuwelijk.
Ach nee :'( . Jeetje, wat een ellende. Ik ga ontzettend mega hard voor je duimen :-* . En jij sterkte. Het is ook afschuwelijk als je hond opgenomen wordt. Hang in there :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door