Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
#3350543
Jeetje, wat heftig & naar, veel sterkte voor jou en je lieve meisje ! Hopelijk vinden ze een oorzaak waar wat aan te doen is, wij duimen !
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3350548
Oh wat vreselijk om haar achter te moeten laten. Hopelijk knapt ze nu wel snel op. Sterkte en beterschap voor je meisje
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350551
Wat naar zeg.
In ieder geval krijgt ze nu wel voldoende vocht binnen via het infuus.en hopelijk knapt ze snel weer helemaal op.
Door eelke
#3350552
Oh vreselijk! Kan me je ellende erg goed voorstellen. Hoe is ze de nacht doorgekomen? Is daar snachts wel iemand aanwezig?
Door Janie2
#3350554
Ik hoop dat ze haar daar snel er bovenop kunnen helpen. Heel veel beterschap en sterkte met de zenuwen, hebben jullie wel kunnen slapen?
Door ellenned
#3350555
Ja er is daar dag en nacht een assistente en da aanwezig. Ze was rustig geweest, maar eet en drink niets en heeft veel pijn in haar buik.
Ik ga haar straks ophalen en naar mijn eigen da en daar krijgt ze een echo. Ik had gehoopt dat ze dat daar zouden doen maar het is heel erg druk en als je eigen da tijd heeft ga je daar heen. Al dat gezeul nu met r.
Ik was tot nu toe best rustig, maar ik begin m te knijpen....
Door Cindy de Wolf
#3350556
:'( :'( echt afgrijselijk! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en dat je haar snel weer mee terug mag nemen naar huis!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3350566
Wat vreselijk zeg :( Kan me je zenuwen heel goed voorstellen. Hopelijk knapt ze snel weer op! Heel veel beterschap en sterkte nogmaals :bigarmhug:
Door ellenned
#3350640
Bedankt voor jullie lieve berichtjes, doet een mens goed.

Ik heb dr vanmiddag opgehaald, mn hart brak, wat een hoopje ellende, staart tussen dr benen, niet één klein kwispeltje toen ze me zag....
Naar eigen da geweest, daar echo, bloed , lever en alvleesklier lijken aangetast, lever heeft groot herstellend vermogen schijnt, alvleesklier is nog even spannend, wordt verder onderzocht. Verder héél veel laxeer gehad, dat gif moet dr lijf uit en aangezien ze al een aangal dagen niet meer poept...pijnstilling, anti misselijkheid. Eigenlijk wilde ze haar opnemen maar ze was vanmiddag zo ontzettend gestrest dat werkt ook niet mee, daar was da het mee eens. Morgen weer terug voor vocht en verdere injecties en hopelijk uitslag alvleesklier.
Maar echt hoor, er kwam gewoon blauwalg uit dr poepert, ik denk dat als ze 2 keer meer had gezwommen dat ze er niet meer was geweest. En ze is er nog zeker niet maar heb wel weer hoop.
Door Cindy de Wolf
#3350645
Ach je arme meisje!! Hopelijk valt de uitslag vd alvleesklier mee.

Aangezien ze laxeermiddelen gehad heeft, is er dan ook vocht met zouten ed toegediend/meegegeven. Je hebt van royal canin, zullen er vast meer zijn, rehydration packs. Oplossen in water en dan met spuitje als ze zelf niet drinken toedienen. Zit van alles in wat het lichaam nodig heeft. Eventueel ouderwets suikerwater toedienen?
Door eelke
#3350649
Zou je kunnen leren om zelf onderhuids te injecteren? Dat hebben ze toen bij Joep gedaan toen ze hem verdachten van 'geen idee wat maar hij is hartstikke ziek en we zijn snachts niet in de kliniek dus als we hem opnemen gaat ie waarschijnlijk in zijn eentje dood'.

Op zich is het een kwestie van een huidplooi pakken en spuiten...
Door ellenned
#3350650
Cindy de Wolf schreef:Ach je arme meisje!! Hopelijk valt de uitslag vd alvleesklier mee.

Aangezien ze laxeermiddelen gehad heeft, is er dan ook vocht met zouten ed toegediend/meegegeven. Je hebt van royal canin, zullen er vast meer zijn, rehydration packs. Oplossen in water en dan met spuitje als ze zelf niet drinken toedienen. Zit van alles in wat het lichaam nodig heeft. Eventueel ouderwets suikerwater toedienen?
Ze heeft een liter vocht toegediend gekregen en heeft vanaf gistermiddag aan infuus gelegen met zoutoplossing. Morgen krijgt ze weer vocht toegediend, ze moet minimaal een liter per dag binnen krijgen en dat is via spuitjes echt veel en niet te doen. Plus dat ze een ontzettende antipathie tegen ons aan het krijgen was, dan maar liever 15 minuten daar aan het infuus, en dat wij er kunnen zijn voor steun,maar ik ga het zeker even opzoeken!
Door ellenned
#3350651
eelke schreef:Zou je kunnen leren om zelf onderhuids te injecteren? Dat hebben ze toen bij Joep gedaan toen ze hem verdachten van 'geen idee wat maar hij is hartstikke ziek en we zijn snachts niet in de kliniek dus als we hem opnemen gaat ie waarschijnlijk in zijn eentje dood'.

Op zich is het een kwestie van een huidplooi pakken en spuiten...
Ja hoor dat zou ik wel durven. Goeie tip, ga ik morgen overleggen! Da Da verwacht echt dat dit nog wel even kan duren en het geeft mij een gerust gevoel als ze in ieder geval een liter vocht binnen krijgt.

Ze heeft in ieder geval 2 keer gepoept en dat luchtte even op, dat was vanaf vrijdag niet meer gebeurd, dus iets van die rotzooi is uit haar darmen. Nu ligt ze weer onder haar plekje onder de vlinderstruik ziek te zijn.
Nooit gedacht dat blauwalg zo gevaarlijk kon zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door