Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#3349445
De laatste tijd zie ik af en toe dat Rocky door z’n achterpoten zakt, lijkt net of hij een stap overslaat,
Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, geeft ook
geen pijn aan.
Wat zou ik hem ter ondersteuning kunnen geven!
Door Anne in Zweden
#3349447
Dreetje schreef:De laatste tijd zie ik af en toe dat Rocky door z’n achterpoten zakt, lijkt net of hij een stap overslaat,
Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, geeft ook
geen pijn aan.
Wat zou ik hem ter ondersteuning kunnen geven!

Ik geef mijn oude heren Backmotion van de Huisdierendokter (Chinese kruiden), daar doen ze het vrij goed op. Al is het effect nu na een aantal maanden (half jaar of zo) wel wat weggezakt, maar in eerste instantie zag ik echt verbetering.
Door Lizzy
#3349454
Ik gaf aan Brutus Spier Support van de Groene Os. Volgens mij heet het nu Spier Herstel. Oh. Ik zie net dat de ingrediënten niet meer hetzelfde zijn. Ja, geen idee hoe dit middel werkt.....
Door ellenned
#3349482
Wat wel heel drastisch is maar wat bij Kyran ontzettend goed werkte was een injectie anabolen, maar pas nadat alle andere dingen ( spiersupport etc) niet meer werkte.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3349666
Weet je zeker dat het een spierprobleem is? Ik vind af en toe door de pootjes zakken ook bij slijtage van de heupen of artrose op andere plekken passen. En dan zijn sterkere spieren wel een deel van de oplossing, maar bijv pijnstilling ook.

Hou daarbij in gedachte dat ze pijn ontzettend goed verborgen weten te houden, het is enorm lastig om goed te kunnen zien of een hond pijn heeft. Soms geeft een periode van twee weken pijnstillers geven daar een goed beeld van.
Door eelke
#3349669
Ik ga met Kaela mee en zou zeker eens een foto van dat gebied laten maken.
Door Dreetje
#3350771
Net terug van de da.
Hij geeft toch aardig pijn aan vanaf het midden van
z’n rug naar achter toe.
Bespiering achter is ook duidelijk minder dan voorheen.
Carporal meegekregen en over 2 weken weer naar de da.

Iemand bekend met evtl. bijwerkingen van Carporal?
Door Lizzy
#3350903
Dreetje schreef:Net terug van de da.
Hij geeft toch aardig pijn aan vanaf het midden van
z’n rug naar achter toe.
Bespiering achter is ook duidelijk minder dan voorheen.
Carporal meegekregen en over 2 weken weer naar de da.

Iemand bekend met evtl. bijwerkingen van Carporal?
Carporal geeft eigenlijk dezelfde bijwerkingen als alle NSAID.

Vond je dierenarts een RF niet verstandig? Want nou weet je nog niet waar de pijn vandaan komt en waarom zijn spieren achter zo slap worden.... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door