Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door doranto
#3348411
src_esther schreef:Ko (herder-kruising) valt niet onder de langharen, maar als ik niet af en toe een borstel erdoorheen haal, gaat zijn vacht vervilten.
Dat is dus duidelijk een reden.
Door Heidi-24
#3348775
Doranto schreef:Ik zou een Akita ook helpen tijdens de rui. Het liefst inderdaad door uitblazen. Maar het ging er mij om dat het niet persé noodzakelijk is. Als je niets doet ziet hij er misschien tijdelijk niet uit, en je hebt veel haar binnen (als hij binnen gehouden wordt), maar dat is een ander verhaal. Een gezonde Akita redt het ook prima zonder hulp.

Hallo, sorry voor de late reactie.
Moet forum gewoon worden... uitblazen komt dit dus niet zo los hé. Begrijp het niet. Bij men newfy ging dit prima maar bij onze akita niet..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3348779
Heidi-24 schreef:Hallo, sorry voor de late reactie.
Moet forum gewoon worden... uitblazen komt dit dus niet zo los hé. Begrijp het niet. Bij men newfy ging dit prima maar bij onze akita niet..
Maar dan is het vast wel een teken dat de haren er niet uit hoeven.
Je moet er maar uithalen wat vanzelf los komt te zitten, het is niet de bedoeling zelf haren los te maken. Dan ga je een ongezonde vacht creëeren die veel te veel verliest.

Losse haren zouden er met blazen toch uit moeten komen? En met een rubberen borstel ook. Zeker als je mooie rondjes maakt, diep in de vacht.
Door Heidi-24
#3348908
Is het ook normaal dat er veel jeuk bij komt kijken van het eerste verlies van zijn puppyhaar?
Of zou het nog steeds door allergie zijn van wat we niet weten:-(..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door