Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Muppeteer
#3347063
Mup kreeg vorige zomer jeuk. Ze krabde en beet vooral bek/hals/oren/flanken/heupen/knieholtes/oksels/staartaanzet, tot korstjes aan toe. Vlooienbehandeling (die doe ik noet stelselmatig) hielp niet. Uiteindelijk ben ik met haar naae de DA gegaan, die er verder ook niets zinnigs over kon zeggen. Ze kreeg tegen de winter een korte kuur prednison en daarna ging van lieverlee beter (maar ik wil niet zeggen dáár door). Nu heeft ze sinds 3-4 weken weer jeuk, op dezelfde plekken en weer helpt een vlooienbehandeling geen zier. Ik wil nu toch eens verder kijken naar de oorzaak.

Hoewel het begin van de jeuk dit keer wel ongeveer samenvalt met een nieuwe levering barf, zit daar niets anders dan anders bij en lijkt een voedselallergie me erg sterk. Ik vind het lijken op een allergie voor iets in de omgeving. Haar vacht blijft overigens wel mooi, ze is iets minder ultrazacht dan anders en ze heeft wat schilfers gekregen na de vlooienpipet, maar verder is er ook op haar huid geen roodheid of bultjes oid te ontdekken.

Welke onderzoeken zouden in dit geval nu het meest voordehandliggend zijn, en wat zijn de uitgelezen instanties om die uit te voeren? Bloedonderzoek? Speekseltest? Haar test? Ik weet het niet; elke kliniek heeft zijn eigen stokpaardje maar ik ken niemand met ervaring. Wie heeft advies?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door