Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#3346994
Goedemorgen allemaal, heb weer een vraagje.
Na 7 maanden injecties te hebben gegeven zijn er toch weer wonden bij Daya ontstaan. Daya is allergisch voor diverse grassen. Omdat het niet voldoende helpt en omdat Daya iedere keer in de stress schiet van de injecties ben ik hiermee gestopt. Ik heb een waterblazer aangeschaft en was haar nu wekelijks. Heb ook een nieuwe kap aangeschaft, de Zencone, die super is. Dit gaat goed! Omdat mijn shampoo bijna op is (gebruik nu paxcutol van virbac) wil ik een shampoo tegen jeuk/herstel op natuurlijke basis. Zie door de bomen het bod niet meer! Heeft iemand een tip welke shampoo ik het beste kan gebruiken? Alvast bedankt!
Door Hanny
#3347008
Ik was onze Roos, heel af en toe met olijfolie zeep met laurier. Ook wel gewassen met teershampoo. Beiden geeft het een redelijk resultaat.
Ze eet dagelijks een beetje pollen en zo gaat het goed. Maar of dit ook werkt bij een zwaarder allergische hond, geen idee.
Ik was alleen haar buik, meer is niet nodig.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3347009
Vervelend, kan ik uit ervaring zeggen. Spoiler heeft ook een huidprobleem dat soms de kop op steekt (nu dus) en tesamen met haar vele niezen (net als ik kan ze proesten van b.v. sigarettenrook of de uitlaatgassen van een brommer die voorbij komt :-X ) wordt allergie vermoed. Spontaan ontstaan er donkere plekjes op haar huid, dat worden korstjes (terwijl het geen wondjes zijn) en uiteindelijk blijft donkere plek over. Ze heeft ook regelmatig gloeiende huid, klammig.
Wat ik bij haar doe, is om de paar weken wassen met berkenteershampoo. Dat bevalt mij goed, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niets anders geprobeerd heb... Het bevalt gewoon goed. En soms denk ik het zijn de pollen (vrouwtje ook boompollenallergie), maar laatst heeft haar huid enorm heftig gereageerd toen ik 3 dagen elders was en niets bij de hand had om de poedertjes in te verstoppen: Nam dus een plakje leverworst.... :-\ Never nooit meer dat ze dat krijgt! Dacht op zijn minst dat ze vol vlooien zat, zo heeft ze zitten bijten en krabben... :-[
Maar dat dus, de berkenteershampoo bevalt mij bij Spoiler zeer goed.

Ik weet niet wat voor hond Daya is, wat voor vacht zij heeft? Spoiler (Yorkbastaard) knip ik altijd (behalve als het echt koud wordt) vrij kort. Huid kan ik dan goed in de gaten houden (ook handig met teken).
Als ik lees waterblazer, schat ik in grote hond, langharig? Omdat voor Spoiler de föhn er kort overheen voldoende is...
Gebruikersavatar
Door doranto
#3347017
Hier beviel de Espree Oatbath Aloe Vera Medicated Shampoo goed bij een allergische hond.
Via de da. heb ik ook ooit de Allermyl shampoo van Virbac gehad en daar werd ook goed op gereageerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door