Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#3346666
Een vraag, Yilla ia altijd wat bangig geweest voor geluiden ( het aanslaan van de koelkast, een trap die kraakt, het ‘ werken ‘ van onze caravan. ) Aantal jaar geleden Gedragstherapeut laten komen, het was toen te doen. Maar nu ze ouder wordt, wordt haar angst erger. De enige plek waar ze zich echt fijn voelt is buiten.
Nu dacht ik er over om CBD olie eens te proberen, maar ik zie door de bomen het bos niet. Kan iemand mij er iets meer over vertellen, of heeft er ervaring mee bij jullie hond en de hoeveelheid die je geeft?
Door Lizzy
#3346724
ellenned schreef:Een vraag, Yilla ia altijd wat bangig geweest voor geluiden ( het aanslaan van de koelkast, een trap die kraakt, het ‘ werken ‘ van onze caravan. ) Aantal jaar geleden Gedragstherapeut laten komen, het was toen te doen. Maar nu ze ouder wordt, wordt haar angst erger. De enige plek waar ze zich echt fijn voelt is buiten.
Nu dacht ik er over om CBD olie eens te proberen, maar ik zie door de bomen het bos niet. Kan iemand mij er iets meer over vertellen, of heeft er ervaring mee bij jullie hond en de hoeveelheid die je geeft?
Bij mensen werkt het vaak wel tegen angsten dus het valt te proberen.... Ik zou gewoon beginnen met een CBD olie van Jacob Hooy en dan de 2,75%. Je begint gewoon met 1 druppel. En dat geef je een paar dagen en je kijkt hoe het gaat. Merk je niks, verhoog je naar 2 druppels (verspreid over de dag). Dat geef je weer een paar dagen. En zo verder. Ik denk dat je 7 a 8 druppels per dag wel als maximum moet nemen.
Door fransbulletje
#3346728
De cbd olie die Lizzy aangeeft gebruik ik hier met oud&nieuw voor Oliver.
Hij is heel bang voor vuurwerk en met 2xdaags 2 druppeltjes zijn de scherpe randjes eraf.
Hij vindt het nog niet leuk dat geknal maar reageert er minder heftig op en heeft meer zelfvertrouwen.
Door Too
#3346803
Bij honden zal t niet heel anders zijn dan bij katten, ik gaf het Too een tijdje voor haar neurotische &angstige gedrag en dat werkte prima
Ze kreeg 2x 1 druppel van de 2,75% van Hooij
De eerste dag heeft ze alleen maar geslapen, heel diep geslapen en vervolgens werd ze nét iets ontspannener , beter leerbaar ook.
Omdat ik her en der lees dat katten de terpenen in cbd niet zo best kunnen verwerken (anders dan mens en hond) wil ik dat liever niet levenslang geven.
Maar ze heeft gedurende dat ene flesje al een enorme stap gemaakt en het dwangmatig gedrag is beduidend minder, het schrikken tot een minimum teruggebracht. Ze herstelt nu nog steeds best snel van schrik of angst

Ik ben nu net met de destress van de huisdierendokter begonnen maar daar kan ik nog geen zinnig woord over zeggen
Door ellenned
#3346984
Too schreef:Bij honden zal t niet heel anders zijn dan bij katten, ik gaf het Too een tijdje voor haar neurotische &angstige gedrag en dat werkte prima
Ze kreeg 2x 1 druppel van de 2,75% van Hooij
De eerste dag heeft ze alleen maar geslapen, heel diep geslapen en vervolgens werd ze nét iets ontspannener , beter leerbaar ook.
Omdat ik her en der lees dat katten de terpenen in cbd niet zo best kunnen verwerken (anders dan mens en hond) wil ik dat liever niet levenslang geven.
Maar ze heeft gedurende dat ene flesje al een enorme stap gemaakt en het dwangmatig gedrag is beduidend minder, het schrikken tot een minimum teruggebracht. Ze herstelt nu nog steeds best snel van schrik of angst

Ik ben nu net met de destress van de huisdierendokter begonnen maar daar kan ik nog geen zinnig woord over zeggen
Dankjewel voor je reactie. Ik ben me er van bewust dat haar angst zonder training niet zal weg gaan maar precies wat jij benoemt, beter leerbaar, dus ik hoop dat ik dan beter binnen kom. Ik ga het proberen!
Door Too
#3349877
Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.

Zal je in jeder geval een korte update geven
We zijn nu een maand met de destress bezig en ik vind t opmerkelijk..
van een kat die àltijd strak stond, klaar om bij t minste of geringste weg te springen, veel ruimte nodig had om weg te kunnen heb ik nu een kat die redelijk op dr gemak blijft zitten/liggen als je opstaat/naast gaat zitten, ze wacht t even af
Ik ben zelfs al 's over haar gestruikeld.. ::) terwijl ik gewend ben dat ze als een grijze streep langs me vliegt
Voorlopig ben ik hier best blij mee
#3349964
ik heb cbd voor Harry geprobeerd, maar dat werkte niet bij hem. Ik heb voor hem een bachbloesem samen laten stellen en daar merkte ik wel verschil;prikkels die minder hard binnen kwamen en en het nerveuze, en angst werden minder. mocht de cdb niet werken zou je dat ook nog kunnen proberen.
Door ellenned
#3349978
Too schreef:Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.

Zal je in jeder geval een korte update geven
We zijn nu een maand met de destress bezig en ik vind t opmerkelijk..
van een kat die àltijd strak stond, klaar om bij t minste of geringste weg te springen, veel ruimte nodig had om weg te kunnen heb ik nu een kat die redelijk op dr gemak blijft zitten/liggen als je opstaat/naast gaat zitten, ze wacht t even af
Ik ben zelfs al 's over haar gestruikeld.. ::) terwijl ik gewend ben dat ze als een grijze streep langs me vliegt
Voorlopig ben ik hier best blij mee

Wat heerlijk zeg!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door