Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door src_esther
#3346704
Ina schreef:Ik denk dat je er goed aan doet om eens een tijdje echt apart te voeren
Ik zie een erg onzeker meisje, dat 'of' bang is dat er een vliegtuig gaat neerstorten 'of' wacht op het moment dat er een correctie gaat komen :-\

Misschien heb je ooit Kruimel of Spoiler verbaal opzij gestuurd van haar bak als ze nog niet klaar was (en de heren even wilden komen helpen) wat bij haar enorm is binnen gekomen hoewel het niet voor haar bedoeld was
Misschien voelt ze van afstand dat 1 van de heren het haar niet gunt
Misschien is er ooit iets buiten de tuin gebeurd tijdens het eten wat voor haar de associatie met eten te spannend maakt
Ik weet niet wat het is, maar het 'ongemak' straalt er bijna af.... er is iets wat haar tegenhoud totdat ze zoveel honger heeft dat ze dat durft te negeren

Succes met de puzzel....soms zou een geschreven handleiding zoveel handiger zijn ;)
Als ik naar het filmpje kijk, krijg ik ook dat idee. Zoals we inmiddels allemaal weten, leggen onze lieve viervoeters soms - voor ons - vreemde associaties...
Die houdingen die ze aanneemt komen me trouwens bekend voor. Ik moet dan meelopen en er naast gaan zitten of het zelfs vasthouden. ::)

Ik vind het bord en de gang een strak plan.

RVS-bakken zijn echt heel eng, zegt Ko.
Hier wordt alleen nog het water in een RVS-bak geserveerd en ik moet daar maar eens een filmpje van maken, zo grappig. Hals zover mogelijk uitgerekt en als meneer klaar is, doet hij eerst een paar stappen naar achteren en als er dan genoeg afstand is, loopt hij weg. ;D
Het eten gaat in een keramieken schaal, waarbij de oude blauwe afgedankte saladeschaal favoriet is.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3346716
Ina schreef:Ik denk dat je er goed aan doet om eens een tijdje echt apart te voeren
Ik zie een erg onzeker meisje, dat 'of' bang is dat er een vliegtuig gaat neerstorten 'of' wacht op het moment dat er een correctie gaat komen :-\
Dat dus. Dat laatste zal meevallen, maar dat vliegtuig (of vergelijkbaar: de buurvrouw gooit iets in de container, de buurkinderen beginnen ineens te schreeuwen, enz.), dát is wat ik zie. Ik zie de onzekerheid, alleen is het voor mij zo moeilijk te verklaren gezien mijn omgang met haar en haar gewenning onderhand na 8-9 maanden....
Maar ik zíe het dus wel...
Ina schreef:Misschien heb je ooit Kruimel of Spoiler verbaal opzij gestuurd van haar bak als ze nog niet klaar was (en de heren even wilden komen helpen) wat bij haar enorm is binnen gekomen hoewel het niet voor haar bedoeld was
Heel goed mogelijk...
Ina schreef:Misschien voelt ze van afstand dat 1 van de heren het haar niet gunt.
Misschien is er ooit iets buiten de tuin gebeurd tijdens het eten wat voor haar de associatie met eten te spannend maakt
Ik weet niet wat het is, maar het 'ongemak' straalt er bijna af.... er is iets wat haar tegenhoud totdat ze zoveel honger heeft dat ze dat durft te negeren
Spoiler is ook een meiske ::) maar ik snap je punt. Dat ongemak inderdaad, ik zie het en ik snap het niet :-[ Maar idd na drie dagen moet ze gewoon zoveel honger hebben.... Triest eigenlijk maar als je geen aanwijsbare oorzaak ziet grijp je toch naar consequente aanpak bij een hondje...
Ina schreef:Succes met de puzzel....soms zou een geschreven handleiding zoveel handiger zijn ;)
Jah, dat zou heerlijk zijn. Of dat ze gewoon even zeggen hoe het zit.... :P ;)
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3346718
src_esther schreef:Als ik naar het filmpje kijk, krijg ik ook dat idee. Zoals we inmiddels allemaal weten, leggen onze lieve viervoeters soms - voor ons - vreemde associaties...
Die houdingen die ze aanneemt komen me trouwens bekend voor. Ik moet dan meelopen en er naast gaan zitten of het zelfs vasthouden. ::)
Dat heb ik één keer gedaan: Ieeeuww vrouwtje doe niet zo éng! :biggrin2: M.a.w. dan keek ze me aan of ik gek was geworden, maar eten was er niet bij....
src_esther schreef:Ik vind het bord en de gang een strak plan.
Ga het bord straks proberen. Ben er alleen nog niet over uit of ik dat nu buiten in gras neerzet of binnen in de gang. Dat laatste is dan gelijk dubbele aanpassing, waarbij alleen bak in bord aanpassen mss genoeg blijkt. Aan de andere kant, als dat niet genoeg is, vindt ze het bord in de gang mss óók weer eng.... :-[ :-X
src_esther schreef:RVS-bakken zijn echt heel eng, zegt Ko.
Hier wordt alleen nog het water in een RVS-bak geserveerd en ik moet daar maar eens een filmpje van maken, zo grappig. Hals zover mogelijk uitgerekt en als meneer klaar is, doet hij eerst een paar stappen naar achteren en als er dan genoeg afstand is, loopt hij weg. ;D
;D ;D ;D

Ik ga nu eerst maar eens lekker bos in en dan bij terugkomst kijken hoe er gereageerd wordt....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3346739
Is er een reden waarom je haar bak niet op dezelfde lijn zet als de anderen? Ze gaat nl wel op dezelfde lijn zitten en dan naar hen kijken. Heb je haar bak al eens op dezelfde lijn, dus aan de rand van het gras gezet? Dus op de plaats waar ze nu gaat zitten?
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3346740
Ik zou het gewoon allebei tegelijk doen.
Gewoon in 1x een hele andere situatie dan ze gewend is.
Hier werd ze, wat dat betreft, ook in het diepe gegooid.
Verder niet hoor, verder was ik heel lief voor het Raffemeisje! :smitten:

Hebben ze al eten gehad? En hoe ging het? :-*
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3346768
pearlsofpassion schreef:Is er een reden waarom je haar bak niet op dezelfde lijn zet als de anderen? Ze gaat nl wel op dezelfde lijn zitten en dan naar hen kijken. Heb je haar bak al eens op dezelfde lijn, dus aan de rand van het gras gezet? Dus op de plaats waar ze nu gaat zitten?
Neuh, geen speciale reden. Plek zat daar. Heb nu het bord ::) op dezelfde plaats gezet als anders de bak staat (sorry Joyce jij vond gelijk ook binnen zetten... :-[ ) en zie:



Ziet er hoopvol uit toch? Tot ze het op had en ik het karkas ook op het bord legde. Ze heeft het versleept naar het gras (idd zelfde plek waar ze gisteren zat te miepen) en heeft daar een tijd op zitten kauwen. Maar het grootste gedeelte liet ze liggen en ging gelijk naar binnen toen de rest ook klaar was en naar binnen ging.... :-\
Joyce1985 schreef:Ik zou het gewoon allebei tegelijk doen.
Gewoon in 1x een hele andere situatie dan ze gewend is.
Hier werd ze, wat dat betreft, ook in het diepe gegooid.
Verder niet hoor, verder was ik heel lief voor het Raffemeisje! :smitten:

Hebben ze al eten gehad? En hoe ging het
Dat bedoel ik dus: Geen peil op te trekken.... :???: :-\ En als ik geen 200% zekerheid had dat je lief was voor mijn Pokkepup, was ze nooit bij jou geweest :biggrin2: :-*
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3346770
Nou, mevrouw hoef ik niets meer te leren... ::) Wat ik Dwarreltje destijd wel heb moeten leren (ze bleef bedelen als ik aan het bosbessen plukken was), doet Raff dus uit zichzelf:



Dus moet mijn woorden terugnemen: Ze komt wel aan haar eten denk ik zomaar.... ;D


Blijft desalniettemin het eetprobleem staan :( :-[
Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen.... Wrs ontbijt met karkas van vandaag.... :-\
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3346904
:-[ :(
Beeld van vandaag:

Ik maak het eten in de keuken klaar en zowaar, i.p.v. in haar mand binnen, gaat ze alvast buiten liggen:
Afbeelding

Vervolgens krijgt ze haar bordje vol:


Dan zet ik haar bordje binnen in de gang:

En vind het na een kwartiertje zo terug:

Afbeelding

:( :-[

Nu staat het bord hier in de kamer, achter mij bij haar mand (waar ze in ligt). Aasgiertje Spoiler staat op wacht, wat zo nu en dan waarschuwend gegrom vanuit de mand oplevert. Spook is niet gek, die waagt het niet, maar indien Raff zich van de bak zal verwijderen, zal Spook toeslaan.
Afbeelding

Ik durf deze blik zelfs vals te noemen ::) Hier moet Spoiler zich echt niet aan wagen. Dus het fenomeen dat Raff beducht zou zijn voor de andere honden, is echt van tafel...
Afbeelding

Maar ben dus nog geen stap verder. Dat is wat ik bedoelde dat ik er geen vinger op kan leggen... Net als je denkt: Dát was het dus, blijkt ook dat niet de oplossing... Het enige dat ik wel kan zien, is haar stress buiten. Terwijl ze de hele dag buiten is als ik buiten ben, allang niet meer naar binnen vlucht bij geluiden van de buren..... Zucht.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3346907
Ja, ik weet het ook niet meer.
Maar het bord zo laten staan zou ik niet doen.

Wat ik nog zou proberen, als ze zich in een bench veilig voelt, is in een bench eten geven.

En wat ik ook zou durven is haar eens geen eten geven, gewoon doen alsof je haar vergeet. Hopelijk krijg je dan het soort reactie als wat Joyce beschrijft. Dat ze plots bang wordt geen eten te krijgen.
Ik moet zeggen dat ik haar niet meer onzeker zou benoemen op dit filmpje. Wel compleet gedesinteresseerd. Misschien weet ze dat ze toch eten krijgt en vind het niet nodig steeds te eten als het aangeboden wordt?
En misschien krijgt ze ook te veel in een keer en gaat ze soort van zelf vastendagen inlassen?
Je zegt dat dit al maanden speelt en ze maar om de 3 dagen eet? Maar ondertussen blijft ze wel op gewicht?
Dus krijgt ze wel voldoende binnen, enkel niet verdeeld over elke dag?
Of vergis ik me?
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3346909
pearlsofpassion schreef:Ja, ik weet het ook niet meer.
Maar het bord zo laten staan zou ik niet doen.
Inderdaad laat ik het bord zo niet -meer- staan. Het is voor mij nu een kijken wat ze dóet als ik het eten laat staan... Normaal gesproken is het dus: Eten. Niet eten? Eten weg. Dat ga ik nu ook weer toepassen, want laten staan is duidelijk geen optie.
pearlsofpassion schreef:Wat ik nog zou proberen, als ze zich in een bench veilig voelt, is in een bench eten geven.
Raff voelt zich overal redelijk zeker (tegenwoordig). Mevrouw ligt op bed, op de bank, in de manden, op het gras, in de auto. Komt Kruim of Spook in de buurt, gaan de lipjes duidelijk omhoog. Rustig, maar zeer zelfverzekerd. Is van haar en waag het eens eraan/bij te komen.... (Als hond dan he :biggrin2: )
pearlsofpassion schreef:En wat ik ook zou durven is haar eens geen eten geven, gewoon doen alsof je haar vergeet. Hopelijk krijg je dan het soort reactie als wat Joyce beschrijft. Dat ze plots bang wordt geen eten te krijgen.
Heb ik geen enkele moeite mee hoor. Ga ik ook zeker doen.
pearlsofpassion schreef:Ik moet zeggen dat ik haar niet meer onzeker zou benoemen op dit filmpje. Wel compleet gedesinteresseerd.
Ik heb haar ook niet als onzeker benoemd hier, maar wel gestresst. Haar strekken, gapen, likkebaarden, allemaal stressgedrag van haar. Onzeker is ze niet. Desinteresse in haar eten? Ja misschien. Ik zie dus zelf zeker interesse in wat de anderen te eten hebben....Zoiets van: Wat heb jij gekregen, is dat niet lekkerder dan wat ik op mijn bordje heb?
pearlsofpassion schreef:Misschien weet ze dat ze toch eten krijgt en vind het niet nodig steeds te eten als het aangeboden wordt?
En misschien krijgt ze ook te veel in een keer en gaat ze soort van zelf vastendagen inlassen?
Je zegt dat dit al maanden speelt en ze maar om de 3 dagen eet? Maar ondertussen blijft ze wel op gewicht?
Dus krijgt ze wel voldoende binnen, enkel niet verdeeld over elke dag?
Of vergis ik me?
Zij kreeg 4% (140 gr vlees, 70 gr orgaan, 70 pens en 300 bot en ik was paar weken terug al afgezakt naar 120 vlees, 60 orgaan en 60 pens en 250 bot)....
Maar inderdaad ben ik nu sterk genegen weer terug te gaan naar oude aanpak: Eten, zo niet gaat het -direct- weg.

Maar nog steeds vind ik het een vreemd gedrag, zeker omdat ze de eerste maanden gewoon gegeten heeft... :???:
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3346910
Wat een doos is het ook he! :biggrin2:

In de gang; was jij daar alleen bij of waren Spook en/of Kruimel ook in de buurt?

Ik zou eerst de andere 2 eten geven. Als die klaar zijn, Raff eten geven in een kleine afgesloten ruimte.
Waar eventueel alleen jij bij bent, maar niet de andere.
En dan kijken wat ze doet.

Ik weet nog een betere oplossing. Vito en Raff moeten gaan samenwonen :biggrin2:
Dan kan Vito opletten of zijn vrouw wel goed eet, en dan heeft Vito de hele dag iemand om mee rond te racen ;D

Even nog een serieuze aanvulling; ik vind het wel apart, wat ze op het filmpje laat zien.
Ze heeft ergens stress van, maar waarvan dan hé vraag je je af. Oren in dr nek, steeds gapen..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346927
Misschien heb ik het gemist, maar is ze fysiek 100% zeker in orde? Geen kiespijn, maagpijn, pijn bij het slikken of kauwen, of verzin het? Want daar zou je wel stress van krijgen, als je van te voren al weet dat eten pijn gaat doen of oncomfortabel is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door